Skip to main content

Τζιτζικώστας για Μετρό: Δεν θα ανεχθούμε λαμαρίνες και στα Δυτικά

Κόντρα Περιφερειάρχη και προέδρου της Αττικό Μετρό για τις επεκτάσεις στα Δυτικά. Αυστηρή δήλωση Βελένη για τα αρχαιολογικά.

 «Είναι αστείο να συζητάμε για ένα έργο 1 δισ ευρώ, έχοντας 30 εκατομμύρια στην τσέπη», είπε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας τοποθετούμενος στη διαβούλευση φορέων για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στα Δυτικά.

«Στηρίζουμε βεβαίως την επέκταση του Μετρό προς τα Δυτικά όπως και τη διαδικασία της διαβούλευσης, αλλά το ξεκαθαρίζω από τώρα ότι δεν θα ανεχτούμε ξανά την κατάσταση που ζούμε στο κέντρο, λαμαρίνες και έργο σταματημένο, πρώτα να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις, τα αρχαιολογικά, να εξασφαλισθεί χρηματοδότηση και μετά να δημοπρατηθούν οι επεκτάσεις», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Άμεση απάντηση στον κ. Τζιτζικώστα έδωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθ. Γιάννης Μυλόπουλος, τονίζοντας ότι «κανένα έργο δεν σχεδιάζεται αν έχεις τα λεφτά στη τσέπη, για να πας να ζητήσεις χρήματα, πρέπει να παρουσιάσεις το φάκελο της μελέτης και, για να το κάνεις αυτό, πρέπει να γίνουν οι πρόδρομες εργασίες, ότι δηλαδή κάνουμε τώρα. Κάνουμε ότι πρέπει για να μη μείνουν λαμαρίνες στη μέση».

Σε ό,τι δε αφορά την εξασφάλιση πόρων για την κατασκευή των επεκτάσεων δυτικά - που πλέον ονομάζεται Λύση για μια Ενιαία Κυκλική Γραμμή- ο κ. Μυλόπουλος εκτίμησε ότι θα βρεθούν πόροι από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία καθώς «η επόμενη εποχή θα είναι η εποχή των σιδηροδρόμων, αστικών και υπεραστικών και ήδη υπάρχει θετική διάθεση από πλευράς Ευρώπης» επειδή επιταχύνθηκαν οι ρυθμοί κατασκευής.

Πρόσθετα ο κ. Τζιτζικώστας ζήτησε: Tην κοστολόγηση του έργου από ανεξάρτητο αποτιμητή, για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των μεγάλων εκπτώσεων από πλευράς εργολάβων. Την πρόσληψη εργαζομένων από τους δήμους της περιοχής.

Τέλος, ο κ. Τζιτζικώστας σχολίασε αρνητικά το ότι η Αρχαιολογία δεν επιτρέπει να μπει και τρίτη βάρδια, παρότι το ζήτησε πριν ένα χρόνο χωρίς να έχει πάρει απάντηση στο αίτημά του.

Στη λειτουργία και τρίτης βάρδιας όπως και στην εργασία των συνεργείων της Αρχαιολογίας κατά το Σαββατοκύριακο, σημειώνεται ότι θετική ήταν η Αττικό Μετρό Α.Ε.

Σκληρή απάντηση τον κ. Τζιτζικώστα έδωσε η έφορος Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης κ. Πολυξένη Βελένη

«Σοβαροί επιστημονικοί λόγοι απαγορεύουν την αρχαιολογική έρευνα σε τρεις βάρδιες. Το έργο μας είναι έρευνα, δεν είναι εργοστάσιο η αρχαιολογική έρευνα, δεν είναι έργο - φασόν, κάνουμε ανασκαφή και όχι εκσκαφή, δεν μπορούμε συνεπώς να λέμε ανακρίβειες και μπαρούφες. Δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε με ταχύτητες φασόν».