Skip to main content

Τρεις συν ένας μικροί «εθνικοί» στόχοι για τη χώρα μας

Υπάρχουν και κινήσεις ουσίας, που σηματοδοτούν στόχους, εξυπηρετούν εθνικές ανάγκες ή δείχνουν προς τα πού πρέπει να κατευθυνθεί αυτή η χώρα.

Υπάρχουν κινήσεις εντυπωσιασμού. Που γίνονται, απλώς και μόνο, για να αφήσουν πίσω τους ένα αμυδρό ίχνος, που σε μικρό βάθος χρόνου εξαφανίζεται. Και υπάρχουν και κινήσεις ουσίας, που σηματοδοτούν στόχους, εξυπηρετούν εθνικές ανάγκες ή δείχνουν προς τα πού πρέπει να κατευθυνθεί αυτή η χώρα, αν θέλει να έχει επόμενη μέρα. Ακόμα κι αν είναι μικρές κι από πολλούς θεωρούνται ασήμαντες. Ο «Τειρεσίας» έκανε μια επιλογή από αυτές τις τελευταίες και τις καταγράφει. Σημειώστε λοιπόν:

* Μια μικρή πανεπιστημιούπολη θέλει να φτιάξει στο ακριτικό Διδυμότειχο του Έβρου, το υπουργείο Παιδείας. Μεταφέροντας εκεί σχολές του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου. Το project είναι φιλόδοξο, εθνικό κι αναμένει τις τελικές εγκρίσεις. Μας λένε ότι θα το «τρέξει» ο αρμόδιος υφυπουργός, Άγγελος Συρίγος. Εξαιρετική προσπάθεια, για πολλούς λόγους. Θα την παρακολουθούμε

* Ένα μεγάλο στοίχημα είναι η αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Για όσους δεν μπορούν να το καταλάβουν, θα το περιγράψουμε με «όρους ΠΑΣΟΚ». Είναι σαν να έρχονται πολλά πακέτα Ντελόρ, μαζί. Η Ελλάδα ετοιμάζεται να το υποδεχθεί. Grand Thorton και McKinsey (δηλαδή, τα εξειδικευμένα στελέχη τους), συνέταξαν το μεγαλύτερο μέρος του σχεδίου, ενώ η «ομάδα των 5» είχε την υψηλή επίβλεψη. Αν όλα πάνε καλά, μέσα στο καλοκαίρι θα έρθουν τα πρώτα 4 δις από εκεί. Ως απλή... προκαταβολή. Οπότε, καταλαβαίνετε τι ακολουθεί.

* Το πρώην εργοστάσιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ), στο Συκούριο της Λάρισας, αλλάζει χρήση. Το σχέδιο που εκπονείται προβλέπει τη μετατροπή του σε μονάδα agrologistics. Εφόσον υλοποιηθεί, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη του είδους της στο χώρο της βαλκανικής. Η πρόβλεψη – με βάση τη μελέτη που εξελίσσεται - είναι να λειτουργήσει εκεί εμπορευματικό κέντρο διακίνησης αποκλειστικά αγροτικών προϊόντων. Γιατί απλά τίποτα δεν πρέπει να πάει χαμένο.

* Τα πέντε πρώτα ηλεκτρικά οχήματα διατέθηκε μεσοβδόμαδα στο δήμο Αστυπάλαιας από το κράτος. Ο στόχος είναι σε βάθος χρόνου και τα περίπου 1500 συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα εκεί, θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά. Αυτές τις μέρες συμπληρώνονται έξι μήνες από την υπογραφή της συμφωνίας με την VW για την μετατροπή της Αστυπάλαιας σε «πράσινο νησί». Και τη δημιουργία της μεγαλύτερης φυσικής πίστας δοκιμών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιείται σχεδόν όλο το οδικό δίκτυο του νησιού από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Το συμπέρασμα: Μπορεί η Ελλάδα να πολλαπλασιάσει αυτά τα δρώμενα; Μπορεί να αποκτήσει κι άλλους τέτοιους στόχους; Μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλίσει ένα καλύτερο αύριο για τις γενιές που έρχονται. Αυτός άλλωστε δεν θα έπρεπε να είναι ο βασικός στόχος όλων μας;