Skip to main content

Αδικαιολόγητη η λευκή απεργία, τονίζει ο Ρέππας

Αδικαιολόγητη χαρακτηρίζει την απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας ο υπουργός Μεταφορών, υπογραμμίζοντας πως έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία Ελλήνων και ξένων τουριστών και πως κάνει κακό στην
Αδικαιολόγητη χαρακτηρίζει την απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, υπογραμμίζοντας πως έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία Ελλήνων και ξένων τουριστών και πως κάνει κακό στην ελληνική οικονομία.

Μιλώντας κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ο κ. Ρέππας τόνισε ότι «φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση, γιατί κάποιοι κέρδιζαν και έχανε η χώρα. Ήρθε η ώρα να κερδίζουν και αυτοί αλλά και η χώρα».

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας απεργούν σήμερα, ζητώντας διοικητική αυτοτέλεια και τη δημιουργία μίας οικονομικής διεύθυνσης που θα διαχειρίζεται τα οικονομικά του κλάδου τους. Αναφερόμενος στο παραπάνω ζήτημα, ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι η αυτοτέλεια των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας είναι δεδομένη, διευκρινίζοντας, ωστόσο, πως οικονομικά ζητήματα θα διαχειρίζεται η αρμόδια γενική διεύθυνση.

Τέλος, επεσήμανε ότι «όλοι οι εμπλεκόμενοι είναι σύμφωνοι με το νομοσχέδιο, το οποίο εναρμονίζει επίσης και την κοινοτική στην ελληνική νομοθεσία, εκτός από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας».

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου

Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ, διατηρείται ο ίδιος αριθμός των τριών γενικών διευθύνσεων, δηλαδή του φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, των αερομεταφορών και της διοικητικής υποστήριξης. Οι βασικές δομικές αλλαγές που επέρχονται είναι:

-Η δημιουργία γενικής διεύθυνσης φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας.

-Η γενική διεύθυνση αεροναυτιλίας μετεξελίσσεται σε διεύθυνση φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, που θα λειτουργεί σύμφωνα με τα κοινοτικά και διεθνή πρότυπα ασφαλείας, ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής διακίνηση των αεροσκαφών.

Η συγκεκριμένη διεύθυνση θα έχει την ευθύνη για τη διαχείριση του εναέριου χώρου, της ροής της εναέριας κυκλοφορίας και τις υπηρεσίες ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.

Το νομοσχέδιο προβλέπει, επίσης, ρυθμίσεις για την αξιοποίηση και ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων. Συγκεκριμένα, η αξιοποίησή τους μπορεί να γίνει με δυο τρόπους. Η πρώτη, με συμβάσεις παραχώρησης, για ορισμένο χρόνο, σε ιδιώτες και δεύτερον, την ίδρυση ανώνυμων εταιριών, το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου των οποίων θα ανήκει στο ελληνικό δημόσιο.

Διευκρινίζεται ότι σε όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως καθεστώτος λειτουργίας, η ΥΠΑ εξακολουθεί να ασκεί τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και της ασφάλειας των πτήσεων.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη και την απελευθέρωση της παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, γεγονός που, όπως τόνισε ο υφυπουργός ΥΜΔ Νίκος Σηφουνάκης, θα επιφέρει ποιοτική βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών, δημιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, αύξηση των θέσεων απασχόλησης, μείωση του κόστους ανά επιβάτη για τις αεροπορικές εταιρίες, γεγονός που σημαίνει αύξηση των πτήσεων και των επιβατών που επισκέπτονται τη χώρα μας.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται, επίσης, ρύθμιση και για τους απολυμένους της πρώην Ολυμπιακής, οι οποίοι θέλουν να μεταταχθούν στην ΥΠΑ. Όπως διευκρίνισε ο κ. Ρέππας, δεν πρόκειται όλοι όσοι έχουν υποβάλει αίτηση να μεταταχθούν. Συγκεκριμένα, έχουν υποβάλει αίτηση 742 άτομα, 326 πιλότοι, 155 μηχανικοί και 250 διοικητικό προσωπικό και πρόκειται να μεταταχθούν 80 πιλότοι, 100 μηχανικοί και 200 διοικητικό προσωπικό.

Το σχέδιο νόμου θα τεθεί σε διαβούλευση, προκειμένου να πάρει την τελική του μορφή και να κατατεθεί στη Βουλή.