Skip to main content

Αεροδρόμιο Μακεδονία: Σήμερα τα μεσάνυχτα αναλαμβάνει η Fraport

Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» airport manager αναλαμβάνει ο κ. Γιάννης Βογιατζής, παλαιό στέλεχος της ΥΠΑ και πρώην προϊστάμενος Τεχνικής Συντήρησης.

Σήμερα το βράδυ, μεσάνυκτα Μεγάλης Δευτέρας προς Μεγάλη Τρίτη, 11 Απριλίου 2017, το αεροδρόμιο «Μακεδονία», περνάει μαζί με υπόλοιπα 13 περιφερειακά αεροδρόμια στην εποχή του ιδιώτη διαχειριστή που ακούει στο όνομα Fraport Greece.

Σήμερα αργά το βράδυ μπαίνει τέλος στην κρατική διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μετά από ένα τρίμηνο καθυστερήσεων στην ανάληψή τους από την κοινοπραξία της γερμανικής Fraport και της Slentel του ομίλου Κοπελούζου, καθυστερήσεων που οφείλονταν στο σύνθετο έργο της ανάληψης, όχι ενός αλλά 14 αερολιμένων, που τελικώς περνάνε στη Fraport Greece μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, περίοδο των Πασχαλινών διακοπών και αυξημένης κίνησης για τα αεροδρόμια της χώρας.

Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» airport manager αναλαμβάνει ο κ. Γιάννης Βογιατζής, παλαιό στέλεχος της ΥΠΑ και πρώην προϊστάμενος Τεχνικής Συντήρησης. Eν τω μεταξύ έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευση των περίπου 60 ατόμων προσωπικού που προσέλαβε σε πρώτη φάση, για το «Μακεδονία», η Fraport Greece. ΄

Οι νέοι υπάλληλοι της Fraport Greece εγκαθίστανται στα γραφεία που άδειασαν οι υπάλληλοι της ΥΠΑ- οι περίπου 120 από τους 200 συνολικά- που περιμένουν να τακτοποιηθούν στο ισόγειο του κτιριακού συγκροτήματος.

Στο «Μακεδονία» στο εξής θα υπάρχει η συνύπαρξη και παράλληλη λειτουργία Fraport Greece και ΥΠΑ. Η ΥΠΑ διατηρεί τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, την αεροναυτιλία και συνεχίζει να παρέχει την τεχνική συντήρηση για την αεροναυτιλία. Τα αντικείμενα αυτά θα παραμείνουν στα χέρια περίπου 80 υπαλλήλων της ΥΠΑ. Οι υπόλοιποι υπάλληλοι, σχεδόν όλοι, θα ασχολούνται με την εποπτεία των κανόνων του αεροπορικού δικαίου και τις επιθεωρήσεις της ασφαλείας πτήσεων.

Τα πράγματα θα ξεκαθαρίσουν όταν υπογραφούν τα Προεδρικά Διατάγματα και τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος του 2016 για την Σύσταση της ΑΠΑ και την αναδιάρθρωση της ΥΠΑ.

Η σημερινή ημέρα για το «Μακεδονία», όπως και για τα άλλα 13 αεροδρόμια που αναλαμβάνει η Fraport Greece, θα είναι δύσκολη σαν μεταβατική από το ένα καθεστώς διαχείρισης στο νέο και ελπίζεται να κυλήσει με τις λιγότερες αναταράξεις.  

Να υπενθυμίσουμε ότι μετά τη λήξη της θερινής σεζόν, δηλαδή από τον Οκτώβριο πιθανότατα, θα αρχίσει η υλοποίηση του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος της Fraport Greece για το «Μακεδονία». Ο ιδιώτης διαχειριστής, στον οποίο παραχωρούνται τα 14 αεροδρόμια για 40 χρόνια, μέχρι το καλοκαίρι του 2020 θα επενδύσει στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης περί τα 95 εκατ.ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων να αφορά στον τερματικό σταθμό.