Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019
x

ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ «ΕΡΓΑΝΗ»

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο τα προβλήματα του συστήματος σχετίζονται κυρίως με την εκ των προτέρων δήλωση υπερεργασίας και υπερωρίας.

Ανάγκη αναβάθμισης και απλοποίησης του πληροφοριακού συστήματος Εργάνη του υπουργείου Εργασίας επισημαίνει ο ΣΕΒ σε σχετική έκθεση.

Το «Εργάνη» του υπουργείου Εργασίας είναι εργαλείο για την καταγραφή δεδομένων της αγοράς εργασίας, καθώς εκεί δηλώνονται όλες οι βασικές ενέργειες της σχέσης μεταξύ εργαζομένων - επιχειρήσεων (προσλήψεις, αποχωρήσεις, συμβάσεις εργασίας, άδειες, υπερωρίες, ΣΣΕ κ.λπ.).

«Η εισαγωγή του το 2012, αποτέλεσε σταθμό στην διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού και στη μείωση των διοικητικών βαρών για τις επιχειρήσεις.

Παράλληλα λειτούργησε ως σημαντικό υποστηρικτικό εργαλείο για τη βελτίωση της διοίκησης και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων. Όμως μετά από παρεμβάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης εξελίχθηκε και σε εργαλείο διαχείρισης με δυσβάστακτο γραφειοκρατικό βάρος. Επιβάλλεται πλέον μια συνολική και γενναία αναθεώρησή του που θα λαμβάνει υπόψη, τόσο την εξέλιξη της τεχνολογίας, όσο και τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων», αναφέρει ο Σύνδεσμος.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο τα προβλήματα σχετίζονται κυρίως με την εκ των προτέρων δήλωση υπερεργασίας και υπερωρίας και την ανάγκη απλοποίησης και βελτίωσης της λειτουργικότητας του ΕΡΓΑΝΗ. Ιδιαίτερης σημασίας πρόβλημα είναι η υποχρέωση εκ των προτέρων δήλωσης, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικά πρακτικά ζητήματα εφαρμογής ενώ για τις μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, τη συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, επιφέρει περαιτέρω αύξηση του κόστους συμμόρφωσης (πχ. επειδή μισθοδοσία και διαχείριση του ΕΡΓΑΝΗ γίνεται από εξωτερικούς συνεργάτες - λογιστές).

Σύμφωνα με το υπουργείο, το σύστημα δέχεται περίπου 50.000 υποβολές καθημερινά από 30.000 χρήστες. Τις ημέρες αιχμής (συνήθως στην αρχή και το τέλος κάθε μήνα), ο αριθμός διπλασιάζεται ενώ, η πρόσφατα υλοποιηθείσα παραχώρηση δικαιώματος πρόσβασης και στους εργαζόμενους αναμένεται να αυξήσει περαιτέρω την χρήση του συστήματος.

Οι προτάσεις του ΣΕΒ περιλαμβάνουν τα εξής:

1. Συνολική αναθεώρηση με απλοποίηση/παραμετροποίηση πινάκων και περαιτέρω διασύνδεση του με τα λοιπά συστήματα (ΕΦΚΑ, Sepe.net, TAXIS)

2. Λογική 3 πυλώνων στο ΕΡΓΑΝΗ (στοιχεία επιχείρησης, στοιχεία εργαζομένου, στοιχεία σχέσης μεταξύ των παραπάνω)      

3. Αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας με προσανατολισμό στις απαιτούμενες λειτουργίες (process oriented) και όχι με βάση τα έντυπα που ήδη χρησιμοποιούνται.     

4. Διασφάλιση μοναδικού σημείου καταχώρισης πληροφορίας (ανεξαρτήτως σημείου) και αξιοποίηση του στο σύνολο των εφαρμογών.

5. Ένταξη στο G-Cloud ώστε να μην διακόπτεται η λειτουργία του κάθε Τετάρτη

6. Ανοικτή πρόσβαση στα δεδομένα (εκτός των προσωπικών) για αξιοποίηση από το δημόσιο, τους κοινωνικούς εταίρους, την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ