Skip to main content

Απογειώνεται η ζήτηση για το «Μακεδονία»-Πότε ξεκινάει το νέο terminal

Σεπτέμβριο του 2018 προβλέπεται η θεμελίωση του νέου τερματικού σταθμού. Αναμορφώνεται ο χώρος ελέγχων και αναμονής των επιβατών.

Για μία εξαιρετική θερινή σεζόν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», ετοιμάζεται η Fraport Greece, καθώς τα αιτήματα για slots ή αλλιώς χρονοθυρίδες, προσγείωσης- απογείωσης αεροσκαφών, είναι αυξημένα κατά περίπου 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, για τις πτήσεις εσωτερικού και κατά περίπου 30% σε ό,τι αφορά τις πτήσεις εξωτερικού.

«Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης εμφανίζει μία πάρα πολύ σημαντική δυναμική με τα τόσο αυξημένα αιτήματα για slots, ειδικά για πτήσεις εξωτερικού,  από τις οποίες κι εξαρτάται η διασυνδεσιμότητα ενός αεροδρομίου και κατ’ επέκταση η ανάπτυξή του», τόνισε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο γενικός διευθυντής εμπορικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας κ. Γιώργος Βήλος.

Τα κατά πολύ αυξημένα αιτήματα για slots από πλευράς αεροπορικών εταιρειών,  προκύπτουν είτε από την συμπερίληψη του αεροδρομίου «Μακεδονία», για πρώτη φορά, στο πτητικό πρόγραμμα αερομεταφορέων, είτε από την προσθήκη νέων πτήσεων στο πρόγραμμα εταιρειών που ήδη πετάνε για τη Θεσσαλονίκη.

Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η Qatar Airways που μόλις σήμερα, πραγματοποίησε την πρώτη της πτήση για απευθείας σύνδεση της Ντόχας με τη Θεσσαλονίκη. Οι πτήσεις της Qatar υπολογίζεται να προσθέσουν στη διάρκεια του καλοκαιριού και μόνο, 36.000 θέσεις επιβατών, ταξιδιωτών που θα κινηθούν μέσω του αερολιμένα «Μακεδονία». Στους νέους πελάτες του «Μακεδονία» είναι και η flydubai, ενώ από τους ήδη «παλιούς» πελάτες του αεροδρομίου, προστίθενται πολλές νέες πτήσεις.

Πιο συγκεκριμένα η βρετανική low cost εταιρεία Jet2, στο Θεσσαλονίκη – Εδιμβούργο, προσθέτει πτήσεις από Γλασκώβη και Νιουκάστλ. Η Ellinair του ομίλου Μουζενίδη προσθέτει και άλλες πτήσεις από και προς ρωσικές πόλεις, η Transavia επίσης αυξάνει τις συνδέσεις της βάζοντας πτήση για Άμστερνταμ. Αλλά και η ελληνική Aegean, με τις νέες πτήσεις της από Θεσσαλονίκη για Γερμανία, Κύπρο και Ισραήλ, αυξάνει τις θέσεις της για το «Μακεδονία», κατά επιπλέον περίπου 140.000.

Δεν είναι όμως μόνο οι πτήσεις εξωτερικού που αναμένεται να αυξηθούν. Η Sky Express βάζει πτήση για Κέρκυρα, η Εllinair επίσης δρομολογεί νέες πτήσεις, ενώ η Aegean με τις επιπλέον πτήσεις από Θεσσαλονίκη για νησιά π.χ Ρόδο, Σαντορίνη, Χανιά Κρήτης αλλά και Αθήνα, προβλέπεται ότι θα προσθέσει περί τις 180.000 θέσεις επιβατών.

Η Fraport Greece, που έως το τέλος του 2020 θα έχει κατασκευάσει την επέκταση και το νέο τερματικό σταθμό, εκτελεί ήδη εργασίες καθαρισμού των εδαφών από παλαιά πυρομαχικά, στην έκταση προς την πλευρά της Αερολέσχης και εκτιμά ότι περί τον Σεπτέμβριο του 2018 θα είναι σε θέση να κάνει τη θεμελίωση του νέου κτιρίου του terminal.

Eν τω μεταξύ, απομακρύνει παλαιά εγκαταλειμμένα αεροσκάφη ενώ σε ό,τι αφορά στο υφιστάμενο τερματικό σταθμό, κάνει έργα μόνωσης, βελτίωσης των εγκαταστάσεων και μέσα στο επόμενο δίμηνο θα έχει ολοκληρώσει την αναδιαμόρφωση των χώρων ελέγχου και αναμονής των προς επιβίβαση ταξιδιωτών.

Στον νέο τερματικό, όπως δηλαδή θα έχει διαμορφωθεί τέλη του 2020 (από 25.000 τ.μ. θα πλησιάσει τα 57.000 τ.μ.), πολύ περισσότερη επιφάνεια θα διατεθεί για εμπορικές χρήσεις. Οι εμπορικοί χώροι στα duty free, θα θυμίζουν εξωτερικά τους χώρους στο «Ελ. Βενιζέλος» και από 900 τ.μ. σήμερα, θα φθάσουν να καλύπτουν 3.000 τ.μ. Κάποια λίγα μικρά καταστήματα, που θα είναι έτοιμα σε περίπου ενάμισι μήνα, θα είναι ενοικιαστούν στους χώρους πριν τον έλεγχο επιβατών.

Ο pr manager της Εταιρείας κ. Γιάννης Παπάζογλου επισήμανε ότι η Fraport Greece είναι μια Εταιρεία που βασίζεται σε ελληνικό ανθρώπινο δυναμικό. Από τους 600 εργαζόμενους, μόνο τέσσερις είναι αλλοδαποί, ενώ πρόκειται να προσληφθούν στο επόμενο διάστημα ακόμη 32 άτομα προσωπικό.

Η Εταιρεία, που ήδη εκτελεί εργασίες αναβάθμισης και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που της παραχωρήθηκαν, δεν είχε τη δυνατότητα, πέρυσι, όταν ανέλαβε το «Μακεδονία», λίγο πριν το Πάσχα, να κάνει βελτιωτικές παρεμβάσεις επειδή θα δυσχέραιναν εταιρείες και επιβατικό κοινό.

Το διευθυντικό στέλεχος της Fraport Greece, δήλωσε ικανοποιημένο από τον χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών αλλά και την ποιότητα του έργου,  στη διασταύρωση των διαδρόμων 10/28 και 16/34 και, την επιστροφή του «Μακεδονία» σε συνθήκες ομαλής λειτουργίας, ενώ πρόσθεσε ότι εξαιρετική δουλειά γίνεται και από την Intrakat που έχει αναλάβει το κατασκευαστικό πρόγραμμα της Fraport Greece στα 14 αεροδρόμια.

«Έχουμε πάρα πολύ καλή συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και σταδιακά αντιμετωπίζουμε και την αρνητική θέση που υπάρχει από μερίδα συνδικαλιστών αλλά και μέρος της κοινής γνώμης, σχετικά με την παραχώρηση των αεροδρομίων», είπε ο κ. Βήλος επισημαίνοντας ότι η Εταιρεία, θέλει, όπως είναι ευνόητο, να αξιοποιήσει εμπορικά τα αεροδρόμια, κάτι που για άγνωστους λόγους, δεν έκαμνε στο παρελθόν το ελληνικό κράτος.