Skip to main content

Αυξήθηκε η διακίνηση φορτίων στην πρώτη χρονιά του ιδιωτικού ΟΛΘ

Το 2018 η διακίνηση φορτίων αυξήθηκε κατά 5,5% στα κοντέινερς και κατά 5% στο συμβατικό φορτίο-Διεύρυνση του ρεκόρ δεκαετίας του 2017.

Με θετικό πρόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έκλεισε η πρώτη χρονιά με τους ιδιώτες στη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ. Το 2018 η διακίνηση φορτίων αυξήθηκε κατά 5,5% στα κοντέινερς και κατά 5% στο συμβατικό φορτίο.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι η ΟΛΘ ΑΕ είχε ανακοινώσει ότι για το 2017 η διακίνηση φορτίων από τα κρηπιδώματα της Θεσσαλονίκης κατέγραψε ρεκόρ δεκαετίας είναι σαφές ότι η επίδοση αυτή διευρύνθηκε το 2018.

Με βάση τα οριστικά στοιχεία της ΟΛΘ για το 2017, η αυξημένη διακίνηση το 2018 προσέγγισε στα κοντέινερς τα 425.000 TEUs και στο συμβατικό λιμάνι τους 3.780.000 τόνους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επίδοση στο συμβατικό φορτίο έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς στο πρώτο τρίμηνο του 2018 η κίνηση ήταν μειωμένη κατά 40%, λόγω της προβληματικής λειτουργίας μιας μεγάλης μεταλλουργίας στα Σκόπια, κάτι που στη συνέχεια ομαλοποιήθηκε.

Η βελτίωση στα μεγέθη της διακίνησης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2018 οφείλεται κυρίως στη δυναμική των εξαγωγών της περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και στην αύξηση των εισαγωγών λόγω της ανάκαμψης της εσωτερικής αγοράς, εξαιτίας της ανόδου τόσο του ΑΕΠ της χώρας, όσο και της καταναλωτικής ζήτησης. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διακινούνται κατά 80% ανελαστικά φορτία, που συνδέονται με τις ανάγκες της οικονομίας και της παραγωγής της Βορείου Ελλάδος. Στόχος της νέας διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ είναι να διευρύνει το τράνζιτ κομμάτι της διακίνησης. Δηλαδή να αυξήσει τα φορτία από και προς τις γειτονικές βαλκανικές αγορές, ώστε δι’ αυτής της οδού να επιτύχει την ουσιαστική αύξηση των φορτίων που διακινούνται μέσω της ΟΛΘ ΑΕ.