Skip to main content

Αύξηση της κυκλοφορίας των παράνομων πετρελαιοκίνητων οχημάτων

Αφενός λόγω της περιορισμένης αστυνόμευσης και αφετέρου εξαιτίας περιπτώσεων εξαπάτησης των καταναλωτών, κυκλοφορούν κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Αισιοδοξία αλλά και προβληματισμό στο πεδίο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας εκφράζουν οι εισαγωγείς και οι αντιπρόσωποι αυτοκινήτων και δικύκλων.

Από τη μια χαρακτηρίζουν ενθαρρυντικό το γεγονός ότι έχει εκφραστεί η πρόθεση να απομακρυνθούν σταδιακά από την κυκλοφορία τα παλαιά diesel αυτοκίνητα, αλλά και να δοθούν κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

«Η Ελλάδα υπήρξε από τις χώρες που πρωτοστάτησε σε περιορισμούς για τα παλαιά πετρελαιοκίνητα, καθώς στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη επιτρέπεται από το 2011 να κυκλοφορούν μόνον οι πλέον σύγχρονες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες Euro 5 και 6, δηλαδή αυτοκίνητα ηλικίας ως 8 ετών», αναφέρει χαρακτηριστικά η σχετική ανακοίνωση.

Την ίδια ώρα ωστόσο, αφενός λόγω της περιορισμένης αστυνόμευσης (ως πρόσφατα) και αφετέρου εξαιτίας περιπτώσεων εξαπάτησης των καταναλωτών, κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πλήθος πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προ του 2010 που απαγορεύεται να κυκλοφορούν.

«Συνεπώς, η αστυνόμευση των απαγορεύσεων που ισχύουν σήμερα για τα παλαιά (προ του 2010) diesel έχει καταστεί απολύτως επιτακτική, αλλά και η επέκταση του μέτρου στα υπόλοιπα αστικά κέντρα της χώρας, πχ. στην Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο κλπ. Οι κάτοικοι αυτών των πόλεων δεν υποφέρουν λιγότερο από τη ρύπανση», επισημαίνει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση των εισαγωγέων οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν το 1/20 των σωματιδιακών ρύπων ως προς τα παλαιά και πλέον οι μετρήσεις τους γίνονται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, καθιστώντας τα εντελώς καθαρά.

«Απεναντίας, οι στόλοι επαγγελματικών οχημάτων, όπως πχ. τα ταξί επιτρέπεται να κυκλοφορούν ως τα 21 έτη ηλικίας (!), δηλαδή ακόμη και τεχνολογίας Euro 2 (1996-2000)», επισημαίνουν οι εισαγωγείς, λέγοντας μάλιστα πως τα βαρύτερα φορτηγά και λεωφορεία επιτρέπεται να κυκλοφορούν στο μεγάλο δακτύλιο, ακόμη και αν είναι 20+ ετών ηλικίας, καθιστώντας επείγουσα την αναμόρφωση των κανόνων του πράσινου δακτυλίου.

Τονίζεται τέλος, ότι με βάση εκτιμήσεις της Κομισιόν πάνω από 400.000 άτομα πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο στην ΕΕ λόγω της μόλυνσης του αέρα από μικροσωματίδια, εκ των οποίων πλέον των 11.000 στην Ελλάδα.