Skip to main content

Η κρουαζιέρα επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη - Νέες αφίξεις, πάνω από 60 το 2022

Δεκαεπτά διαφορετικά κρουαζιερόπλοια περιμένει η Θεσσαλονίκη - Το λιμάνι εξελίσσεται σε «home port», σημαντικά οφέλη για την πόλη

Στροφές ανεβάζει η κρουαζιέρα, με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να καταγράφει, φέτος, την καλύτερη χρονιά του αναφορικά με τις προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου φθάνουν πλέον τις 62. Ο αριθμός των αφίξεων αυξήθηκε το τελευταίο διάστημα, καθώς μέχρι τα τέλη του 2021 είχαν επιβεβαιωθεί 49 προσεγγίσεις, ενώ στην αρχή του 2022 προστέθηκαν άλλες 6, αγγίζοντας τις 55, αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα της πόλης. Τις τελευταίες ημέρες προγραμματίστηκαν άλλες 7 αφίξεις, εκτινάσσοντας τες σε 62.

Το 2022 δικαιωματικά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως χρονιά της… κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη, καθώς γίνεται ολοένα και πιο ελκυστικός προορισμός, μετά από χρόνια προσπαθειών, μπαίνοντας, πλέον, δυναμικά, στον παγκόσμιο χάρτη του θαλάσσιου τουρισμού.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, που ανανεώνονται συνεχώς, στη Θεσσαλονίκη, αναμένονται, το επόμενο διάστημα, 17 κρουαζιερόπλοια. Η κρουαζιέρα για τη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε, φέτος, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, το Viking Sky έπιασε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 5 Φεβρουαρίου όταν πέρυσι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, το Celestyal Olympia, έδεσε στις 29 Ιουνίου. Ο συνολικός, δε, αριθμός των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων  στο λιμάνι της πόλης δεν ξεπέρασε τις 17.  

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, η καλύτερη χρόνια για την κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη στην προηγούμενη δεκαετία ήταν το 2015, όταν έδεσαν 35 κρουαζιερόπλοια που μετέφεραν 26.356 επιβάτες.

Όπως προκύπτει από τον μέχρι στιγμής προγραμματισμό, ο οποίος αλλάζει συνεχώς, δεδομένου ότι προστίθενται νέες αφίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η τελευταία προσέγγιση αναμένεται από το Viking Venus, στις 22 Δεκεμβρίου. Το κρουαζιερόπλοιο θα παραμείνει στην πόλη από τις 7.30 μέχρι τις 22.00, με επόμενο προορισμό το Κουσάντασι.

Η πλειονότητα των κρουαζιερόπλοιων θα παραμείνουν στη Θεσσαλονίκη από νωρίς το πρωί και μέχρι αργά το βράδυ, ωστόσο υπάρχουν και περιπτώσεις που θα διανυκτερεύσουν, μένοντας δεμένα για περισσότερες από 24 ώρες στο λιμάνι της πόλης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Aegean Odyssey, που αναμένεται στη Θεσσαλονίκη στις 8 Μαΐου, στις 6 το πρωί, προερχόμενο από την Κωνσταντινούπολη, με αναχώρηση στις 9 Μαΐου, στις 17.00 το απόγευμα, για το λιμάνι του Βόλου.    

Μοχλός τουριστικής ανάπτυξης

Η Θεσσαλονίκη σταδιακά, όπως λένε γνώστες του τουρισμού, βρίσκει τη θέση της όχι μόνον στον χάρτη της κρουαζιέρας, αλλά και του «home port», αποτελεί δηλαδή λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών.

Αξίζει να σημειωθεί πως η κρουαζιέρα αποτελεί μοχλό τουριστικής ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια μελέτη της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας προ κορωνοϊού, ο transit επιβάτης κρουαζιερόπλοιου, που θα βρεθεί στην πόλη για την ημέρα, ξοδεύει κατά μέσο όρο 100 ευρώ την ημέρα της επίσκεψης, ενώ ο επιβάτης homeporting, «αφήνει» στην τοπική οικονομία σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερα, «καθώς συνήθως έρχεται πριν από την ημέρα του προγραμματισμένου ταξιδιού, για να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της περιοχής».

Εκτιμάται πως όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απασχολούνται εργαζόμενοι από 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ. καταστήματα και εστιατόρια, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.) κατά συνέπεια ο οικονομικός αντίκτυπος είναι άκρως σημαντικός για την ευρύτερη περιοχή.