Skip to main content

Αγορά Θεσσαλονίκης: Πασχαλινή η διάθεση αλλά με λιγοστές σακούλες (φωτο)

Η κινητικότητα δυσανάλογη με τα ψώνια λένε οι έμποροι - Περιμένουν την καταβολή του πασχαλινού δώρου να αντιστρέψει την εικόνα της αγοράς.

Σε εορταστικούς ρυθμούς, έστω και διαφορετικούς από αυτούς που είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν, κινείται πλέον η αγορά της Θεσσαλονίκης, με το... σαφάρι μηνυμάτων (e-mails, sms και μέσω viber) για διαδικτυακά ψώνια να έχει πάρει φωτιά.

Τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης, έστω και την τελευταία στιγμή, μπήκαν στο «παιχνίδι» του click inside πέραν του click away, ωστόσο η εικόνα αγοραστικά μοιάζει υποτονική πως λένε οι έμποροι οι όποιοι τζίροι προέκυψαν τις τελευταίες τρεις ημέρες ήταν περιορισμένοι με τους καταναλωτές να μοιάζουν μουδιασμένοι.

«Σαφώς και είναι πολύ καλύτερα να μπορείς να δεχτείς, βάσει των περιορισμών που ισχύουν, πελάτες στο κατάστημα σου, ωστόσο ο τζίρος είναι δυσανάλογος με τον κόσμο που κινείται στα πεζοδρόμια. Δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε. Δεν υπάρχει η δυνατότητα για αυθόρμητα ψώνια, που αποτελούν βασικό ποσοστό επί των συνολικών μας πωλήσεων» λέει έμπορος του κέντρου.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε καταστήματα της Εγνατίας, υπάλληλοι λειτουργούν σαν... κράχτες διαφημίζοντας στους περαστικούς τα προϊόντα τους και προτρέποντας τους να «μπουν μέσα για να δουν την πληθώρα των ειδών τους». Εικόνα πρωτοφανής που δεν καταγραφόταν ούτε κατά τη δεκαετή κρίση που πέρασε η χώρα και είχε φτάσει τους επιχειρηματίες στα όρια τους.



Καλύτερη, πάντως, μοιάζει να είναι η εικόνα στα συνοικιακά καταστήματα καθώς λόγω της εγγύτητας ή της γνωριμίας του πελάτη με τον ιδιοκτήτη συχνά...παρακάμπτονται sms για click away, ή ραντεβού.

Αλλά ακόμη και σε πλέον κεντρικά καταστήματα των εμπορικών δρόμων της Θεσσαλονίκης, δεν λείπουν οι περιπτώσεις εμπόρων που αποδεικνύονται άκρως... ευέλικτοι λέγοντας μεταξύ αστείου και σοβαρού πως δεν έχουν στείλει ούτε ένα sms (!) σε πελάτη για ραντεβού καθώς είναι λιγοστοί αυτοί που θέλουν να ψωνίσουν με αποτέλεσμα να τους εξυπηρετούν απευθείας χωρίς χρονοτριβές.

Στοίχημα ο φετινός πασχαλινός τζίρος

Για τους πιο αισιόδοξους η πασχαλινή κίνηση, που αποτελεί στοίχημα για το λιανεμπόριο μετά από ένα παρατεταμένο lockdown, εκτιμάται πως θα μπορούσε να αποφέρει τζίρο γύρω στο 1 δις. ευρώ, ήτοι 500 εκατ. ευρώ λιγότερα από ότι στην αντίστοιχη περίοδο προ κορωνοϊού. Ωστόσο αυτό θα εξαρτηθεί και από το αν καταβολή του πασχαλινού δώρου, θα αποτελέσει την κινητήριο δύναμη για ενίσχυση της κίνησης ή αν θα χρησιμοποιηθεί για πληρωμές άλλων υποχρεώσεων ή για αγορές μέσω internet.

Η αλήθεια είναι όπως λένε εκπρόσωποι της αγοράς  πως στις διαδικτυακές πωλήσεις δεν φαίνεται να έχει μπει φρένο καθώς παρόλο που οι καταναλωτές δήλωναν πως επιθυμούσαν το άνοιγμα της αγοράς, ίσως και για ψυχολογικούς λόγους - προκειμένου να ξαναζωντανέψουν οι κεντρικοί δρόμοι της Θεσσαλονίκης - ωστόσο δεν φαίνονται τελικά να είναι διατεθειμένοι να μπουν στα καταστήματα. Είναι χαρακτηριστικό πως και χθες, Μεγάλη Δευτέρα, η οδός Τσιμισκή έμοιαζε να θυμίζει, αναφορικά με την κίνηση στα πεζοδρόμια, παλιές εποχές, προ κορωνοϊού, ωστόσο οι σακούλες που κρατούσαν καταναλωτές στα χέρια ήταν λιγοστές. Ακόμη και σε αλυσίδες καταστημάτων, που τις προηγούμενες φορές, όταν επαναλειτουργούσε η αγορά μετά από lockdown, δημιουργούνταν ουρές...ατέλειωτες, αυτή τη φορά οι ουρές που δημιουργούνται δεν είναι περισσότερα από 4- 5 άτομα.



Στην εορταστική μάχη βρίσκονται και τα ηλεκτρονικά καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων που με... πασχαλινές προσφορές σε συγκεκριμένα είδη προσπαθούν να δελεάσουν τους καταναλωτές καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που αισθανόμενοι ανησυχία εξαιτίας του κορωνοϊού επιλέγουν την... ασφάλεια του υπολογιστή τους για τις όποιες αγορές και δώρα.