Skip to main content

Αλαλούμ με το μετρό της Θεσσαλονίκης

Μπορεί ο μετροπόντικας να βρήκε το δρόμο του και να έφθασε σήμερα στο εργοτάξιο του ΑΠΘ, αλλά το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι παραμένει ακόμη χωρίς πυξίδα σχετικά με τον χρόνο ολοκλήρωσής
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr


Μπορεί ο μετροπόντικας να βρήκε το δρόμο του και να έφθασε σήμερα στο εργοτάξιο του ΑΠΘ, αλλά το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι παραμένει ακόμη χωρίς πυξίδα. Η διάσταση απόψεων μεταξύ της κυβέρνησης, της εταιρίας Αττικό Μετρό, της κατασκευάστριας κοινοπραξίας και του δημάρχου Θεσσαλονίκης επιτείνουν τη σύγχυση, μετατρέποντας το μεγαλύτερο έργο υποδομών στη Θεσσαλονίκη σε ένα σύγχρονο πύργο της Βαβέλ.

Μετά την επιστολήτης ΑΕΓΕΚ που είδε το φως της δημοσιότητας πριν από λίγες μέρες και έκανε λόγογια παύση των εργασιών το Φεβρουάριο από τις Ιταλικές εταιρίες πουσυμμετέχουν στην κοινοπραξία, η διεύθυνση Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό δήλωσε σήμερα ότι το έργο όχι μόνο δεν θα σταματήσει, αλλά αντίθετα οι ρυθμοί θα επιταχυνθούν. Επιπλέον, ενώ ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, έχειξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχει περίπτωση το Μετρό να παραδοθεί πριν το2014, σήμερα τόσο ο υπεύθυνος διευθύνουσας υπηρεσίας της Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη, Ευάγγελος Γαλούσης, όσο και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, υποστήριξαν ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2012.

«Όπως βλέπετε το έργο δεν έχει σταματήσει, ούτε θα σταματήσει. Αλλιώς δεν θα είχαμε φτάσει μέχρι εδώ. Ούτε η ανάδοχος εταιρία έχει δείξει πρόθεση να σταματήσουν τα έργα. Πιο πολύ πιστεύω ότι θα επιταχύνουμε, παρά ότι θα σταματήσουμε», δήλωσε ο κ. Γαλούσης σχολιάζοντας την επιστολή της ΑΕΓΕΚ στο περιθώριο της ανεπίσημης τελετής υποδοχής του δεύτερου μετροπόντικα στο εργοτάξιο του μετρό στο σταθμό Πανεπιστημίου.

Τόσο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης όσο και ο διευθυντής της «Αττικό Μετρό –Θεσσαλονίκης», οι οποίοι υποδέχθηκαν τον δεύτερο μετροπόντικα «Γιωρίκα» εξέφρασαν τη βεβαιότητά τους ότι το έργο θα ολοκληρωθείεντός του χρονοδιαγράμματος. «Εάν τα συναρμόδια υπουργεία συνεργαστούν και ξεπεραστούν οι όποιες καθυστερήσεις με τις αρχαιολογικές ανασκαφές τότε οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης θαμπορούν από τις 31/12/2012 να χρησιμοποιούν το μεγαλύτερο έργο που έχει γίνειστην πόλη», υπογράμμισε ο κ. Παπαγεωργόπουλος.

Ο κ. Γαλούσης επεσήμανε ότι η άφιξη του μετροπόντικα στο εργοτάξιο του Πανεπιστημίου αποτελεί απόδειξη για τις «Κασσάνδρες» που δίνουν αρνητικές προβλέψειςγια την υλοποίηση του έργου. «Δεν μπορώ να σχολιάσω την ανακοίνωση τουυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η εκτίμηση για το 2014 περιλαμβάνει και το περιθώριο ασφαλείας λόγω των καθυστερήσεων. Εμείς πιστεύουμε ότι θα συντομεύσουν οι διαδικασίες και θααρχίσουν παράλληλες εργασίες στα εργοτάξια ώστε να ολοκληρωθεί εγκαίρωςτο έργο», σημείωσε ο κ. Γαλούσης.

Σύμφωνα με τα όσα ακούγονται για την «κατάργηση» του σταθμού στο Παπάφειο,κ. Γαλούσης διαβεβαίωσε ότι σε συνεργασία με τη νομαρχία Θεσσαλονίκηςθα ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα και οι εργασίες για την ολοκλήρωσητου έργου θα συνεχιστούν κανονικά.

Σημειώνεται ότι τη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη υπό τον υφυπουργό Υποδομών, κ.Γιάννη Μαγκριώτη, ώστε να συζητηθούν τα όποια προβλήματα έχουν προκύψειμε τις αρχαιολογικές ανασκαφές και τις απαλλοτριώσεις και ναβρεθούν άμεσα λύσεις για τα προβλήματα αυτά.

Στις 10.30 το πρωί είδε το φως ο «Γιωρίκας»

Στις 10.30 σήμερα το πρωί είδε το φως της ημέρας ο «Γιωρίκας». Το 1.650 τόνων, μήκους 100 μέτρων, μηχάνημα διάνοιξης της σήραγγας,που ξεκίνησε από το Σιδηροδρομικό Σταθμό τον περασμένο Απρίλιο, ολοκλήρωσε το σχεδόν εννεάμηνο υπόγειο ταξίδι του κάτω από κέντρο της Θεσσαλονίκης και βγήκε στο φως της ημέρας, στο εργοτάξιο του Πανεπιστημίου.

Ο «μετροπόντικας» γκρέμισε και το τελευταίο κομμάτι τοίχου που χώριζε τη σήραγγα από το εργοτάξιο και οι χειριστές του, Έλληνες και Ιταλοί, βγήκαν από το θάλαμο χειρισμού του μηχανήματος, κρατώντας ελληνικές και ιταλικές σημαίες, για να γιορτάσουν τη συνάντηση με όσους τους περίμεναν από την άλλη πλευρά.

«Είναι σίγουρα ένα όμορφο θέαμα. Ο δεύτερος μετροπόντικας έφτασε στο «Πανεπιστήμιο». Μέχρι στιγμής έχουν διανοιχθεί δύο σήραγγες συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων. Αν σκεφτούμε ότι το συνολικό μήκος του έργου είναι 9,5-10 χιλιόμετρα, τότε βλέπουμε ότι έχει ολοκληρωθεί το 1/3 του έργου», ανέφερε ο κ. Παπαγεωργόπουλος.

Χαλκίδης: Στον «αέρα» κινδυνεύει να τιναχτεί το έργο του Μετρό

Την ίδια ώρα με δήλωσή του, ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της ΝέαςΔημοκρατίας, βουλευτής Ημαθίας, κ. Μιχάλης Χαλκίδης, προειδοποιεί ότι το έργο του «Μετρό Θεσσαλονίκης» κινδυνεύει να τιναχτεί στον «αέρα» από τα προβλήματα στη διαδικασία υλοποίησης.

«Στον “αέρα” κινδυνεύει να τιναχτεί το έργο του «Μετρό Θεσσαλονίκης», καθώς οι εταιρείες που συμμετέχουν στην κατασκευαστική κοινοπραξία ζητούν από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Δικτύων, διακοπή των εργασιών, εξαιτίας τεράστιων προβλημάτων στη διαδικασία υλοποίησης, που έχουν προκαλέσει τον πλήρη εκτροχιασμό του χρονοδιαγράμματος περάτωσης», δήλωσε, αναφερόμενος στονκίνδυνο διακοπής των εργασιών.

Σημειώνεται ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες εκτιμούν ότι η διακοπή των εργασιών θα καταστεί αναγκαστική μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2010, με αποτέλεσμα να απολυθεί το 80% του απασχολούμενου προσωπικού, δηλαδή σχεδόν 700 άτομα.

Ο κ. Χαλκίδης κατηγορεί την κυβέρνηση ότι συνεχίζει να παραμένει αδρανής «με ορατό, πλέον, τον κίνδυνο επώδυνων συνεπειών».

«Στον Τομέα των δημοσίων έργων, η μοναδική «συνεισφορά» της κυβέρνησης είναι η ακύρωση των διαδικασιών ορισμένων μεγάλων έργων, που δρομολογήθηκαν από τη Ν. Δ. Ελπίζουμε το «Μετρό Θεσσαλονίκης» να μην είναι ένα ακόμη θύμα της. Την καλούμε να δράσει άμεσα», κατέληξε ο κ. Χαλκίδης.