Skip to main content

Ούτε αυτό το καλοκαίρι έτοιμος ο δρόμος Μουδανιά-Ποτίδαια

Τον Μάρτιο του 2017 το Μουδανιά - Ποτίδαια, άγνωστο το Θέρμη - Γαλάτιστα, σε ενάμιση χρόνο η δυτική περιφερειακή, το 2018 η σύνδεση λιμανιού - ΠΑΘΕ

Ταλαιπωρία αναμένεται και το φετινό καλοκαίρι για τους επισκέπτες της Χαλκιδικής, καθώς το ένα χιλιόμετρο δρόμου πριν από τη γέφυρα της Ποτίδαιας (τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια) για τρίτη συνεχόμενη χρονιά δεν θα είναι έτοιμο.

Παρά το γεγονός ότι τον Ιούνιο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παραδίδει σε κυκλοφορία και το τελευταίο μεγάλο οδικό κομμάτι της Κασσάνδρας, μήκους 18 χλμ. από την Ποτίδαια μέχρι την Κασσανδρεία, η «Εγνατία Οδός ΑΕ», που έπρεπε να παραδώσει τα 4 χλμ. του τμήματος Μουδανιά – Ποτίδαια θα είναι έτοιμη του χρόνου...

Το γεγονός ότι άλλο ένα καλοκαίρι θα δημιουργούνται σε εκείνο το σημείο τα γνωστά πλέον μποτιλιαρίσματα, προκάλεσε την ενόχληση του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος ζήτησε στη σημερινή σύσκεψη που συγκάλεσε με τη διοίκηση της «Εγνατία Οδός ΑΕ» για την πορεία υλοποίησης των έργων ευθύνης της αφενός να τοποθετήσει σήμανση για να ενημερώνεται ο κόσμος με τίνος ευθύνη υφίσταται την ταλαιπωρία, αφετέρου να συνεννοηθεί και να συνεργαστεί με την Τροχαία για να γίνονται οι κατάλληλες ρυθμίσεις, ώστε να αμβλυνθεί το πρόβλημα και να περιοριστεί όσο είναι δυνατόν η ταλαιπωρία των πολιτών.

Πέντε έργα εξετάστηκαν στη σημερινή σύσκεψη και είναι από τα σημαντικότερα έργα υποδομής στην Κεντρική Μακεδονία. Τελικό συμπέρασμα ότι και τα πέντε καθυστερούν! Καθυστερήσεις, που σύμφωνα με τον πρόεδρο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Απόστολο Αντωνούδη, οφείλεται στις γραφειοκρατικές διαδικασίες.



Η αποτίμηση της πορείας υλοποίησης των πέντε έργων, τα οποία ο κ. Τζιτζικώστας χαρακτήρισε «ύψιστης σημασίας» είναι η εξής:

Μουδανιά – Ποτίδαια

 

Για το τμήμα ευθύνης της «Εγνατία Οδός ΑΕ», που καθυστερεί να υλοποιηθεί τρία χρόνια, ο κ. Αντωνούδης είπε ότι υπήρξε πρόβλημα με τον εργολάβο και πλέον σε δυο μήνες θα εγκατασταθεί νέος. Όμως επειδή θα αρχίσει η θερινή τουριστική περίοδος, στην ουσία τα έργα θα αρχίσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται περίπου τον Μάρτιο του 2017, ώστε η ταλαιπωρία των μποτιλιαρισμάτων να σταματήσει επιτέλους το επόμενο καλοκαίρι στον κεντρικό οδικό άξονα της Κασσάνδρας.

Το φετινό καλοκαίρι η κίνηση των οχημάτων θα ρυθμίζεται με την παραχώρηση επιπλέον λωρίδας κυκλοφορίας τις Παρασκευές στο ρεύμα εισόδου στη Χαλκιδική και τις Κυριακές στο ρεύμα εξόδου.

«Το συγκεκριμένο τμήμα είναι αποκλειστικής ευθύνης της 'Εγνατία Οδός ΑΕ' και επί τρία χρόνια δεν ολοκληρώνεται, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των πολιτών. Στις αρχές Ιουνίου εμείς ως Περιφέρεια παραδίδουμε στην κυκλοφορία το κομμάτι Ποτίδαια – Κασσανδρεία, μήκους περίπου 18 χλμ., που θα είναι σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, κλειστός, ασφαλής και μεγάλων ταχυτήτων. Το πρόβλημα είναι ότι αν δεν ολοκληρώσει και το δικό της έργο η εταιρεία, ο κόσμος θα ταλαιπωρείται. Ζήτησα από τη διοίκηση της 'Εγνατία Οδός ΑΕ' να μεριμνήσει ώστε νε περιοριστούν τα προβλήματα στο δικό της κομμάτι, σε συνεννόηση με την Τροχαία (σήμανση και ρύθμιση της κυκλοφορίας με παραχώρηση επιπλέον λωρίδας κυκλοφορίας στην κατεύθυνση με μεγάλους φόρτους)», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Θέρμη – Γαλάτιστα


Για το οδικό έργο Θέρμης – Γαλάτιστας επίσης προκύπτουν σημαντικές καθυστερήσεις. Για τμήμα τριών χιλιομέτρων θα απαιτηθεί νέα εργολαβία, σύμφωνα με τον πρόεδρο της 'Εγνατία Οδός ΑΕ', ενώ οι εκκρεμότητες με τις απαλλοτριώσεις είναι σημαντικές και θα καθυστερήσουν την ολοκλήρωση του έργου ακόμη περισσότερο.

«Δουλεύουμε αυτή τη στιγμή το τμήμα Θέρμη – Αγία Αναστασία, όμως έχουμε σημαντικές καθυστερήσεις με τις απαλλοτριώσεις και προσπαθούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα», είπε ο κ. Αντωνούδης.

Στην ουσία αν δε λήξει το θέμα με τις απαλλοτριώσεις δεν υπάρχει καν ορατό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του δρόμου.

Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι «υπάρχουν σοβαρά ζητήματα απαλλοτριώσεων και η 'Εγνατία Οδός ΑΕ' καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο. Θα διεκδικήσουμε από κοινού λύση και επιτάχυνση των διαδικασιών. Είναι ένας δρόμος υψηλότατης σημασίας για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και με όλες τις δυνάμεις μας θα προσπαθήσουμε να απεμπλέξουμε το έργο, για να το υλοποιήσει η εταιρία όσο το δυνατόν ταχύτερα».

Δυτική περιφερειακή


Ο κ. Αντωνούδης ανακοίνωσε ότι τον επόμενο μήνα θα δοθεί στην κυκλοφορία ο κόμβος της Ευκαρπίας, όμως υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της γέφυρας στον κόμβο Λαγκαδά. Όπως σημείωσε, το έργο για να ολοκληρωθεί θα χρειαστεί άλλο ενάμιση χρόνο, ενώ δεν έχει βρεθεί χρηματοδότηση για την ανάπλαση της οδού Μακρυγιάννη (περίπου 1,5 εκ. ευρώ)...

Χτες ξεκίνησε η σκυροδέτηση της γέφυρας στο Λαγκαδά, αλλά χαρακτηριστικό των καθυστερήσεων είναι ότι ενώ ένας πυλώνας της ΔΕΗ έπρεπε να έχει υπογειοποιηθεί από το 2009, υπογειοποιήθηκε μόλις τον προηγούμενο Ιανουάριο!

Πριν από το τέλος του 2017 το έργο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί, λένε στην 'Εγνατία Οδός ΑΕ'.

«Οι εργασίες προχωρούν στο δυτικό κομμάτι από τη Λαχαναγορά μέχρι τον Εύοσμο και θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2016. Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου ενημερωθήκαμε ότι θα δοθεί στα τέλη του 2017, λόγω καθυστερήσεων στον κόμβο Λαγκαδά», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Λιμάνι – ΠΑΘΕ


Άλλο ένα πολύπαθο έργο, η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), θα καθυστερήσει ακόμη περισσότερο, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα οδικό τμήμα που απομένει 800 μέτρων.

Πόσο θα καθυστερήσει ακόμη; Δύο χρόνια!

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της «Εγνατία Οδός ΑΕ», σε οχτώ μήνες θα δημοπρατηθεί το έργο και η κατασκευή του θα χρειαστεί άλλο ενάμιση χρόνο. Συνολικά δηλαδή σε δυόμιση χρόνια θα παραδοθεί σε χρήση.

«Από αστοχίες, έχουμε σήμερα έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που δεν χρησιμοποιείται και δεν συνδέεται απευθείας το λιμάνι με τον άξονα ΠΑΘΕ. Θα πρέπει να περιμένουμε άλλα δυόμιση χρόνια για να τελειώσουν οι εργασίες», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας.

«Ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα δεν μπορούμε να έχουμε για το έργο. Πάντως στο τέλος του 2018 υπολογίζουμε ότι μπορούμε να το παραδώσουμε σε χρήση», εξήγησε ο κ. Αντωνούδης.

Θαλάσσια συγκοινωνία


Για το θέμα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, ο κ. Αντωνούδης ήταν σαφής: «οι μελέτες χρειάζονται χρηματοδότηση και ακολούθως θα εξετάσουμε τη βιωσιμότητα του έργου. Ακόμη είναι σε πρώιμο στάδιο μέχρι να ολοκληρωθούν οι μελέτες. Απομένουν επίσης οι αδειοδοτήσεις για τις γεωτρήσεις, που θα πάρουν περίπου δυο χρόνια και μόνο εφόσον παρέλθει αυτό το διάστημα θα μπορούμε να μιλάμε για ορατό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου».

Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι «πρόκειται για έργο που πρωτοσχεδιάστηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όταν ήμουν ακόμη αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης. Είναι ένα έργο στο οποίο πίστευα και πιστεύω. Είμαστε σε στενή συνεργασία με την εταιρία, ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες και η κατασκευή των στάσεων να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014 – 2020)».

Ο περιφερειάρχης ανακοίνωσε πως το επόμενο διάστημα θα γίνει υπηρεσιακή συνάντηση Περιφέρειας και «Εγνατία Οδός ΑΕ» για να «τρέξουν» οι διαδικασίες και θα ακολουθήσει σύσκεψη με τους τρεις δήμους όπου χωροθετούνται οι στάσεις της πρώτης φάσης λειτουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας (Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού) για να επιλυθούν τα προβλήματα που ανακύπτουν.