Skip to main content

Ανάδοχος για το fly over της Περιφερειακής Οδού το αργότερο έως τον Φεβρουάριο

Περιορισμένες οι πιθανότητες καθυστερήσεων λόγω ενστάσεων - Μεγαλύτερο αγκάθι το μεγάλο ποσό που καλείται να καταβάλλει ο ανάδοχος.

Αγώνα δρόμου δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως και οι εμπλεκόμενοι φορείς, προκειμένου να προκύψει ανάδοχος για το μεγάλο έργο της υπερυψωμένης γέφυρας της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (fly over) μέχρι το τέλος του έτους ή εντός του πρώτου διμήνου του 2022.

Το έργο έχει δρομολογηθεί, σύμφωνα με στελέχη του τεχνικού κόσμου της Θεσσαλονίκης, και στο εξής τρέχουν τα τελευταία διαδικαστικά για να βγει ο ανάδοχος.

Ανατροπές στο χρονοδιάγραμμα δύσκολα θα υπάρξουν, διότι είναι γενικευμένο πλέον το φαινόμενο των περιορισμένων ενστάσεων και προσφυγών στα έργα υποδομής, κάτι που δε συνέβαινε παλιά και καθυστερούσε πολύ την κατάληξη του συνόλου των διαγωνισμών.

Τι βελτιώθηκε; Τα πολλά έργα υποδομής που είναι πλέον σε εξέλιξη και το μοίρασμα της πίτας, σε βαθμό που οι επίδοξοι ανάδοχοι να έχουν περιθώρια απώλειας ενός έργου, χωρίς να χρειαστεί να δώσουν τον «υπέρ πάντων» αγώνα για να βγουν ανάδοχοι.

«Είναι τόσα πολλά τα υπό δημοπράτηση και σε φάση προετοιμασίας έργα, που οι εταιρείες δεν έχουν κανέναν λόγο να πυροβολούν τα ίδια τους τα πόδια. Πηγαίνουν με άνεση πλέον και χτυπούν το επόμενο συμφέρον έργο για τις ίδιες, με αποτέλεσμα να επικρατεί ύστερα από χρόνια μια ηρεμία στον τεχνικό κόσμο όλης της χώρας και ειδικά στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες (πέντε). Επίσης, δουλεύουν πια και οι υπεργολάβοι και συνεπώς η πίτα μοιράζεται, ενώ τα ποσά που πέφτουν στην αγορά είναι επαρκή για όλους», τόνιζαν τα ίδια στελέχη.

Το πιο δύσκολο της τρέχουσας διαδικασίας για το fly over, ένα έργο προϋπολογισμού 375 εκατ. ευρώ, είναι να υπάρξει σοβαρό ενδιαφέρον. Διότι το έργο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), που σημαίνει από τα 370 - 375 εκατ. ευρώ το 25% θα βάλει το ελληνικό δημόσιο και τα υπόλοιπα ο ιδιώτης. Συνολικά δηλαδή το ιδιωτικό κεφάλαιο θα πρέπει να φτάσει στα 280 εκατ. ευρώ και το συγκεκριμένο ποσό δεν είναι ευκαταφρόνητο.

Προς το παρόν δεν υπάρχει ανησυχία στους αρμόδιους, που τονίζουν ότι η διαδικασία του διαγωνισμού εξελίσσεται χωρίς προβλήματα και τα χρονοδιαγράμματα παραμένουν ως έχουν. Ο χρονικός ορίζοντας παράδοσης του έργου είναι το 2026, αν και στο υπουργείο θεωρούν πως εφόσον δεν υπάρξουν απρόοπτα και εγκατασταθεί ο εργολάβος στην ώρα του είναι εφικτή η παράδοση ακόμη και στο τέλος του 2025.