Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Ανάδοχος σε έξι μήνες για την ανάπλαση της περιοχής του Ιπποκρατείου

Μια από τις σημαντικότερες αστικές αναπλάσεις της πόλης αρχίζει - Την επόμενη εβδομάδα περνάει από την οικονομική επιτροπή, εργοτάξια το φθινόπωρο.

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να περάσει από την οικονομική επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης η ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής του Ιπποκράτειου νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, που είναι από τις πλέον σημαντικές και εμβληματικές, σε μια προβληματική εδώ και χρόνια περιοχή.

Το έργο έχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (προϋπολογισμός περίπου 1,9 εκ. ευρώ) και όπως τόνισε στη Voria.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Μάκης Κυριζίδης, «την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να περάσει από την οικονομική επιτροπή και στη συνέχεια θα γίνει ο διαγωνισμός, θα κατατεθούν οι προσφορές και θεωρούμε ότι σε ένα εξάμηνο θα έχουμε ανάδοχο, με τις εργασίες να τοποθετούνται το φθινόπωρο του 2022».

Το έργο, που θα αλλάξει όλη την περιοχή του Ιπποκρατείου, όπου σήμερα επικρατεί χαοτική κατάσταση και με τη στάθμευση, και με την κυκλοφορία των οχημάτων και με τις μετακινήσεις των πεζών, και με τα πεζοδρόμια κτλ., υπολογίζεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2023.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για να μην προκληθεί πολύ μεγάλη αναστάτωση και ταλαιπωρία, καθώς πρόκειται για πυκνοδομημένη περιοχή, με μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, ο δήμος έχει προνοήσει ώστε να κατασκευαστεί το έργο τμηματικά και να αποδίδονται σταδιακά τα επιμέρους τμήματα που αναπλάθονται.

Βασικός στόχος της ανάπλασης είναι να γίνουν οι κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ώστε να εξασφαλιστεί η προσβασιμότητα πεζών, ατόμων με αναπηρίες, αλλά και να είναι ομαλή η κίνηση όλων των οχημάτων και ειδικά των μέσων μαζικής μεταφοράς και των ταξί, με παράλληλη αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και μείωση των επιπέδων θορύβου, αλλά και τη σημαντική αύξηση του πρασίνου και την ενίσχυση του αστικού εξοπλισμού. Άλλωστε, υπάρχει και το ζήτημα της εξυπηρέτησης του νοσοκομείου, που είναι από τις πλέον σημαντικές νοσηλευτικές μονάδες της βόρειας Ελλάδας, εντός του αστικού ιστού.

Η υπό ανάπλαση περιοχή βρίσκεται στα όρια της Δ' και της Ε' δημοτικής Κοινότητας, περιλαμβάνει την οδό Κωνσταντινουπόλεως (Κρίτωνος – Κλεάνθους), τις οδούς Βαρόνου Χιρς και Μιαούλη (Κωνσταντινουπόλεως – Γαριβάλδη), την οδό Κλεάνθους (Κωνσταντινουπόλεως – Σόλωνος) καθώς και την οδό Σταματοπούλου.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη του δήμου Θεσσαλονίκης, οι κυριότερες παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί αφορούν στα ακόλουθα:

1.Τη μείωση των επιπέδων θορύβου και συγχρόνως την ενίσχυση του αστικού πρασίνου με τη δημιουργία εκτενών χώρων πρασίνου κατά μήκος της περίφραξης του νοσοκομείου, οι οποίοι θα λειτουργούν ως φράχτης ηχοπροστασίας. Τμήματα των κρασπέδων που θα οριοθετούν τους χώρους αυτούς πρόκειται να διαμορφωθούν ως επιμήκη καθιστικά.

2.Τη βελτίωση του μικροκλίματος -πέραν της πρόβλεψης για εκτενείς ζώνες πρασίνου κατά μήκος της περίφραξης του νοσοκομείου- με την ενίσχυση και συμπλήρωση των υφιστάμενων δενδροστοιχιών και τη δημιουργία νέων αλλά και με την τοποθέτηση πρασίνου στους διαμορφωμένους κοινόχρηστους χώρους.

3.Τη συνολική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος της περιοχής με την επιλογή ανάλογων υλικών επίστρωσης και στοιχείων αστικού εξοπλισμού, με αναπλάσεις στους κοινόχρηστους χώρους και με τη διαμόρφωση -εκτός από πράσινο- και καθιστικών.

4.Τη διευκόλυνση της πρόσβασης για όλους με τη δημιουργία ευδιάκριτων ζωνών κίνησης και στάσης πεζών και με τη λήψη μέτρων που επιτρέπουν την αυτόνομη, ανεξάρτητη και ασφαλή διέλευση των εμποδιζόμενων ατόμων. Προβλέπονται η αναδιάταξη και οργάνωση των στάσεων της αστικής συγκοινωνίας και της πιάτσας ταξί, ώστε να προκύψουν ευδιάκριτες διαδρομές, με στόχο τη διευκόλυνση των επισκεπτών και των εργαζόμενων του νοσοκομείου αλλά και των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η δημιουργία μεγάλου πλάτους πλακόστρωτων επιφανειών κατά μήκος της Κωνσταντινουπόλεως από την πλευρά του νοσοκομείου για την ασφαλή κίνηση των πεζών.

5.Την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας με τη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων και κατ' επέκταση του θορύβου.

6.Την απελευθέρωση- ανάκτηση χώρων που έχουν καταληφθεί από την παράνομη στάθμευση με τη διευθέτηση της στάθμευσης (αυτοκινήτων, δικύκλων) και την πρόβλεψη για θέσεις φορτοεκφόρτωσης και γενικές θέσεις στάθμευσης για άτομα με αναπηρίες, Ακόμη, προβλέπεται η διαμόρφωση σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας της οδού Σταματοπούλου.

7.Την αναβάθμιση του φωτισμού με την τοποθέτηση νέων φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED σε όλη την περιοχή επέμβασης.