Skip to main content

Αναγνωστόπουλος: Ποια προϊόντα θα μπουν στο εορταστικό καλάθι -Τι θα γίνει με τα παιχνίδια

Το αλκοόλ, ξεκαθάρισε ο γενικός γραμματέας Προστασίας του Καταναλωτή, δεν μπορεί να είναι ένα προϊόν το οποίο είναι στο καλάθι του νοικοκυριού.

Αύριο αναμένονται οι οριστικές ανακοινώσεις από τον αρμόδιο Υπουργό, για το χριστουγεννιάτικο καλάθι του νοικοκυριού και για το καλάθι με τα παιδικά παιχνίδια, σύμφωνα με τον Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.

Aυτό που θα ανακοινωθεί αύριο, εξήγησε, έχει να κάνει με το χριστουγεννιάτικο καλάθι, δηλαδή τα προϊόντα τα οποία «θα συμπληρώσουν ουσιαστικά το υπάρχον καλάθι του νοικοκυριού και θα αφορούν την χριστουγεννιάτικη περίοδο όπου οι καταναλωτές θα θέλουν να πάρουν κάτι παραπάνω και να έχουν στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι τους». «Ομοίως, μια άλλη συζήτηση που γίνεται και έχουμε νομίζω φτάσει πολύ κοντά στην ευδοκίμηση αυτής της συζήτησης είναι να ξεκινήσουμε και ένα ξεχωριστό καλάθι που αφορά το καλάθι για τα παιδικά παιχνίδια, τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή που πρωτίστως απευθύνεται στα μικρά παιδιά και συνεπώς και εκεί θα πρέπει να κάνουμε μια προσπάθεια και με τα εξειδικευμένα καταστήματα παιχνιδιών αλλά και με όλη την υπόλοιπη αγορά που πωλούνται παιχνίδια που είναι κατάλληλα για τα παιδιά προκειμένου να δώσουν κάπως χαμηλότερες τιμές και να προσπαθήσουμε να μετριάσουμε το καθεστώς των ανατιμήσεων και σε αυτή την κατηγορία προϊόντων» συμπλήρωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Το χριστουγεννιάτικο καλάθι θα διαρκέσει μόνο για τις γιορτές, διευκρίνισε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή στην ΕΡΤ αφού θα αφορά τρεις εβδομάδες, από τις 14/12 του 2022 μέχρι και τις 4 Ιανουαρίου 2023, όπου γίνονται και τα ψώνια που κάνουν όλοι οι καταναλωτές σχετικά με τα το χριστουγεννιάτικο και το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι.

Όσον αφορά το καλάθι του νοικοκυριού θα είναι επαυξημένο κατά τέσσερις κατηγορίες, σύμφωνα με τον σχεδιασμό. Όπως δήλωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος, ένα από τα 4 προϊόντα που θα προστεθούν στο καλάθι, είναι η γαλοπούλα, ενώ θα υπάρχει επιπλέον ένας κωδικός κρέατος, ενδεχομένως το μοσχάρι. «Λείπει από το καλάθι του νοικοκυριού. Να υπενθυμίσω ότι υπάρχουν άλλες δύο κατηγορίες κρέατος στο καλάθι του νοικοκυριού, το κοτόπουλο και το χοιρινό» ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος και προσέθεσε πως θα υπάρχουν για πρώτη φορά γλυκά. «Τις περιόδους των εορτών, καταλαβαίνουμε όλοι ότι είναι σημαντικό γιατί όλοι αγοράζουν γλυκά και ειδικά είναι πολύ σημαντικά για τα μικρά παιδιά» είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας «το γλυκό το οποίο σκεφτόμαστε προφανώς είναι η βασιλόπιτα η οποία είναι πολύ βασική και θα την πάρουν όλοι».

Το αλκοόλ, ξεκαθάρισε ο κ. Αναγνωστόπουλος, δεν μπορεί να είναι ένα προϊόν το οποίο είναι στο καλάθι του νοικοκυριού. «Το καταλαβαίνουμε όλοι γιατί δυστυχώς υπάρχουν συνάνθρωποί μας οι οποίοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα αλκοολισμού. Θα ήταν απαράδεκτο και για την κυβέρνηση, αλλά και οποιονδήποτε σχεδιάζει τέτοια μέτρα να δώσει φθηνό αλκοόλ σε ανθρώπους που έχουν προβλήματα» εξήγησε.

Αυτό που συζητείται αυτή τη στιγμή και μέχρι αύριο που θα γίνουν οι ανακοινώσεις, θα έχουν λυθεί όλα τα ζητήματα, είναι να μπουν κάποιες κατηγορίες παιχνιδιών στις οποίες θα προσφέρουν τουλάχιστον ένα, κάθε κατάστημα το οποίο συμμετέχει, θα μπορούν να προσφέρουν ένα ή περισσότερα προϊόντα της κατηγορίας αυτής, επισήμανε ακόμα ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου. «Απλώς επειδή τα εξειδικευμένα καταστήματα παιχνιδιών που πωλούν μόνο παιχνίδια δεν είναι τόσα πολλά όσο είναι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ, εκεί υπάρχει το ζήτημα ότι θα πρέπει να βοηθήσουμε και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην αγορά και πωλούν παιχνίδια, να προσφέρουν κάποια παιχνίδια που ενδεχομένως και οι ίδιοι εμπορεύονται, δηλαδή ακόμα και αν δεν έχουν όλες τις κατηγορίες των παιχνιδιών να μπορούν να συμμετέχουν στο καλάθι για τα παιδικά παιχνίδια» ανέφερε.

«Θα υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες κατηγορίες», σημείωσε, τέλος, ο κ. Αναγνωστόπουλος, «μπορεί να είναι 9 ή 10 κατηγορίες, οι οποίες όμως είναι γενικές κατηγορίες και οι οποίες φυσικά θα γεμίσουν από τις επιχειρήσεις με όσα προϊόντα κρίνουν οι ίδιες, ότι μπορούν να διατηρήσουν και σε προσιτές τιμές αλλά και σε επίπεδο κερδοφορίας τέτοιο που να μην είναι μεγαλύτερο από το περσινό την ίδια εποχή, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό, ειδικά σε ένα καθεστώς υψηλών ανατιμήσεων».