Αντιδράσεις από μερίδα πολιτών έχουν προκαλέσει οι εργασίες που πραγματοποιούνται, από το τέλος Αυγούστου, στους πεζόδρομους της Ικτίνου και Ζεύξιδος, για την ανάπλαση της περιοχής από τον δήμο Θεσσαλονίκης.
Κάτοικοι αντιδρούν για τον χρόνο υλοποίησης των εργασιών, καθώς στον πεζόδρομο της Ικτίνου λειτουργεί μεγάλο σχολικό συγκρότημα με νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσιο και λύκειο.
Παράλληλα, υπάρχουν αντιδράσεις και για τα μέτρα διέλευσης, τα οποία έχουν ληφθεί από την πλευρά του εργολάβου.
Μάλιστα, οι διαμαρτυρίες των κατοίκων για την όχληση από τις εργασίες τις πρωινές ώρες όπου λειτουργούν και τα σχολεία, εκφράστηκαν προς τους εκπροσώπους του δήμου και την ημέρα του αγιασμού στα σχολεία.
Από την πλευρά του, πάντως, ο δήμος Θεσσαλονίκης ξεκαθαρίζει ότι πριν ξεκινήσει το έργο είχαν προηγηθεί συζητήσεις με την περιοχή, επιχειρηματίες και κατοίκους.
«Όποτε και να ξεκινούσε το έργο, τα σχολεία θα ήταν σε λειτουργία σε κάποια φάση. Αυτό που επιλέξαμε για να βοηθηθεί η περιοχή είναι η υλοποίηση του έργου να γίνει σε τρεις φάσεις. Δηλαδή, αρχικά από Μακένζι Κινγκ έως Ζεύξιδος, μετά οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν στη Ζεύξιδος και έπειτα στο τμήμα της Ικτίνου μέχρι την Τσιμισκή», υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς, σχολιάζοντας τις αντιδράσεις.
Όπως εξήγησε ο αρμόδιος αντίδημαρχος, έδωσε εκ νέου εντολή να ελεγχθούν οι προσβάσεις προς τα σχολεία. «Αυτό που ζήτησα είναι να υπάρξουν ασφαλείς προσβάσεις στα σχολικά συγκροτήματα ώστε να μπαίνουν και να βγαίνουν οι μαθητές απρόσκοπτα έως ότου ολοκληρωθούν τα έργα. Έχω δώσει εντολή εάν υπάρχει πρόβλημα με τις προσβάσεις να διορθωθεί», τόνισε.
Σχετικά με τη διέλευση των πεζών, από τμήματα του πεζοδρομίου, όπου γίνονται εργασίες ξεκαθάρισε ότι «δεν μπορεί να γίνει το έργο, εάν δεν αποκλειστεί ένα τμήμα». «Όταν έρχεται η στιγμή να φτιάξεις τα πεζοδρόμια, πρέπει να το κλείσεις εκείνο το τμήμα. Οι πεζοί να περνούν από το απέναντι πεζοδρόμιο», τόνισε.
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις ο κ. Παππάς σημείωσε πως «πρόκειται για ένα έργο, το οποίο δεν ήταν στο άμεσο σχεδιασμό του δήμο και το οποίο επεβλήθη καθώς υπήρχαν παραβατικά στοιχεία στην περιοχή».
«Την περιοχή γύρω από τα σχολεία την είχαν κάνει μπυραρία. Καθημερινές ήταν οι διαμαρτυρίες, δεν γίνεται αυτά να τα ξεχνάμε. Άρα κάνουμε μια επέμβαση σε μια περιοχή η οποία ήταν άνδρο της παραβατικότητας. Πρέπει να υπάρχει μια ηρεμία στις αντιδράσεις μας λοιπόν», ανέφερε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.
Χαρακτήρισε, πάντως, παρήγορο το γεγονός πως «όταν ολοκληρώνεται ένα έργο τότε όλοι είναι ευχαριστημένοι, σε αντίθεση, με τη στιγμή που ξεκινά, όπου πάντα υπάρχουν αντιδράσεις».
Οι εργασίες, οι οποίες υλοποιούνται τμηματικά, αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου τρεις μήνες. Στόχος του έργου είναι η ολική ανακατασκευή των δύο πεζοδρόμων για την περιβαλλοντική τους αναβάθμιση και τη βελτίωση της λειτουργίας τους
Κεντρική ιδέα του έργου είναι η δημιουργία ενός «πράσινου φράγματος», το οποίο θα διαχωρίζει και θα προστατεύει τόσο ηχητικά όσο και οπτικά το ιστορικό σχολικό συγκρότημα από τις χρήσεις αναψυχής των παρακείμενων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αλλά και η διαμόρφωση μιας ελεύθερης ζώνης, πλάτους 3,6 μέτρων, για την απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης
Ο «πράσινος τοίχος» θα προκύψει με τη διαμόρφωση παρτεριών, τα οποία θα εφάπτονται με τις περιφράξεις των σχολικών αυλών. Το παρτέρι αυτό θα περιλαμβάνει τα δέντρα που βρίσκονται στην περιοχή, ενώ θα εμπλουτιστεί και με αναρριχώμενα φυτά.
Οι πεζόδρομοι της Ικτίνου και της Ζεύξιδος θα αποκτήσουν καινούργιο φωτισμό, με σκοπό να βελτιωθούν οι συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων, αλλά και να ενισχυθεί το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών.