Skip to main content

Απογοήτευση στην αγορά από την κίνηση ενόψει Χριστουγέννων - Τι επιλέγουν οι Θεσσαλονικείς

Απογοητευμένοι οι έμποροι από τη μέχρι στιγμής κίνηση - Το δώρο των Χριστουγέννων δεν φαίνεται να αναθερμαίνει το ενδιαφέρον.

«Τις τελευταίες ημέρες παρόλο που οδεύουμε προς τα Χριστούγεννα η αγοραστική κίνηση είναι χειρότερη ακόμη και από οποιαδήποτε καθημερινή ημέρα. Η κίνηση είναι σημαντικά κατώτερη των προσδοκιών μας».

Με τα μελανά αυτά χρώματα περιγράφει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, την κίνηση στην αγορά της Θεσσαλονίκης, ακόμη και στην αγαπημένη οδό των καταναλωτών, στην Τσιμισκή.

Όπως φαίνεται ούτε το δώρο των Χριστουγέννων που δόθηκε τις προηγούμενες ημέρες κινητοποίησε, τουλάχιστον επί του παρόντος, τους Θεσσαλονικείς, που περισσότερο κινούνται στην αγορά, χαζεύοντας τις βιτρίνες, ή ακόμη και προσπερνώντας τες, παρά ψωνίζοντας.

Αν και όπως λέει ο πρόεδρος του ΕΣΘ «δεν ξέρουμε τι θα γίνει μέχρι την τελευταία στιγμή και αν τελικά αλλάξει το κλίμα, ωστόσο επί του παρόντος η κίνηση είναι απογοητευτικά άνευρη, με τα ρούχα και τα παπούτσια να πηγαίνουν από άποψη τζίρου χειρότερα απο όλα τα είδη».

«Ζούμε με την ελπίδα, αλλά ακόμη και αν κάποιες ημέρες δουλέψουμε καλά, δεν μπορεί να ισορροπήσουμε το προηγούμενο διάστημα. Υπάρχει ένα μεγάλο κενό, ήμασταν κλειστά για κάποιο διάστημα, δεν δουλέψαμε καλά τους προηγούμενες μήνες που ανοίξαμε. Η αύξηση των λουκέτων το επόμενο διάστημα είναι αναπόφευκτη. Αλλά αυτό δεν το ανακαλύψαμε τώρα…» λέει με νόημα ο κ. Φιλιππίδης.

Είναι χαρακτηριστικό πως και τις δυο προηγούμενες Κυριακές που η αγορά της Θεσσαλονίκης ήταν ανοιχτή και κατακλύστηκε, ειδικά τη δεύτερη Κυριακή, από πλήθος κόσμου τα ψώνια και δη σε μικρές επιχειρήσεις ήταν ελάχιστα.

Καλύτερα φαίνεται να δούλεψαν οι αλυσίδες καταστημάτων, οι οποίες ωστόσο όταν πρόκειται για καταστήματα ενδυμάτων, πραγματοποιούν σχεδόν μόνιμες προσφορές σε συγκεκριμένα είδη μέσω των e-shops τους.

Η εν λόγω επιχειρηματική επιλογή καταδεικνύει πως ακόμη και οι πολυεθνικές αλυσίδες είναι προβληματισμένες από τη μειωμένη αγοραστική κίνηση των Θεσσαλονικέων με αποτέλεσμα να αναζητούν αλλά κανάλια, όπως είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα, για να τους δελεάσουν. Οι διαδικτυακές αγορές άλλωστε, λόγω του κορωνοϊού, έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας με αποτέλεσμα να μην είναι λίγοι εκείνοι που τις πραγματοποιούν κατά αυτόν τον τρόπο.

Τι ψωνίζουν οι Θεσσαλονικείς

Τα δώρα, αλλά και αυτά στην πιο οικονομική τους μορφή, είναι οι πρωταγωνιστές στα ψώνια των Θεσσαλονικέων, ενώ την τιμητική τους έχουν και τα παιχνίδια. Αξίζει να σημειωθεί πως υπό κανονικές συνθήκες ο τζίρος των Χριστουγέννων συνεισφέρει το 80% στο σύνολο των ετήσιων εσόδων για τα παιχνίδια, ενώ για τα υπόλοιπα είδη ο εορταστικός τζίρος συνδράμει με 20 έως 30%.

Όσο για το τι περιμένουν φέτος οι έμποροι της Θεσσαλονίκης αναφορικά με τον χριστουγεννιάτικο τζίρο, ο κ. Φιλιππίδης απαντά φειδωλά λέγοντας «θα δούμε».

Αναφορικά με την καινούργια χρόνια οι έμποροι της πόλης, αν και το απεύχονται καθώς εκτιμούν πως θα δημιουργήσει τσουνάμι λουκέτων, δεν αποκλείουν ένα νέο lockdown, το οποίο κανείς, όπως λένε, δεν μπορεί να αποκλείσει δεδομένης της επεκτατικής πορείας της μετάλλαξης Όμικρον.