Skip to main content

Αντιδράσεις για τον «υποβιβασμό» του φιλοτελικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη

Απογοήτευση στους συλλέκτες γραμματοσήμων για την απόφαση των ΕΛΤΑ - Καταγγέλλουν ότι η εμβληματική θυρίδα φιλοτελισμού της Θεσσαλονίκης μένει ορφανή

Ο Κώστας Μερέσης από τη Θεσσαλονίκη είναι συλλέκτης γραμματοσήμων για περισσότερες από έξι δεκαετίες.

Όπως οι περισσότεροι συλλέκτες στην πόλη, είχε συχνές συναλλαγές με το γραφείο φιλοτελισμού της πόλης, το οποίο εξυπηρετεί για περισσότερο από 40 χρόνια τον ίδιο και τους βαθιά μυημένους στη συλλογή των γραμματοσήμων.

Το γραφείο μάλιστα συνέχιζε να λειτουργεί και την περίοδο της πανδημίας, εξυπηρετώντας κανονικά τους φιλοτελιστές, σημειώνοντας μάλιστα μικρή πτώση στα έσοδά του.

Λίγο πριν την έλευση του 2021, οι συλλέκτες προς απογοήτευσή τους μαθαίνουν ότι θα υπάρξει μια σημαντική αλλαγή στη θυρίδα του φιλοτελισμού που στεγάζεται στο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ στη Βασιλέως Ηρακλείου.

Ο επί χρόνια υπάλληλος που εξυπηρετούσε τους φιλοτελιστές κλήθηκε να εγκαταλείψει τη θέση του, αφού ειδοποιήθηκε πως το γραφείο φιλοτελισμού παραμένει ως έχει, ωστόσο κατά μία «περίεργη» απόφαση, όπως τη χαρακτηρίζουν φιλοτελιστές και ο ίδιος ο υπάλληλος, το νέο οργανόγραμμα των ΕΛΤΑ δεν προβλέπει θέση υπαλλήλου για τη θέση της θυρίδας του φιλοτελισμού στη Θεσσαλονίκη.

«Πρόκειται για μια παράλογη απόφαση. Εμείς οι φιλοτελιστές έχουμε μια σχέση πάθους με το χόμπι μας. Είμαστε ικανοί να δώσουμε σεβαστά ποσά για να αποκτήσουμε συλλογές, αρκεί να έχουμε έναν εξειδικευμένο υπάλληλο να μας καθοδηγήσει. Με τον συγκεκριμένο υπάλληλο όλοι ο φιλοτελιστές είχαμε εξαιρετική συνεργασία και δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό της διοίκησης των ΕΛΤΑ», λέει στη Voria.gr ο κ. Μερέσης.

Την άποψη του βετεράνου φιλοτελιστή συμμερίζονται και δεκάδες άλλοι ομοϊδεάτες του, δεδομένου ότι το γραφείο ή θυρίδα φιλοτελισμού εξυπηρετεί συλλέκτες όχι μόνο από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα - αντίστοιχη υπηρεσία δεν υφίσταται στο βόρειο κομμάτι της χώρας.

«Με τον συγκεκριμένο υπάλληλο είχαμε μια άψογη συνεργασία. Μας ενημέρωνε πάντα για την επικείμενη κυκλοφορία σειρών γραμματοσήμων και άλλων συλλεκτικών ειδών. Δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορεί να λειτουργήσει η θυρίδα χωρίς έναν έμπειρο υπάλληλο» επισημαίνει χαρακτηριστικά στη Voria.gr ο πρόεδρος της Φιλοτελικής Εταιρείας Θεσσαλονίκης Λάζαρος Πετρόπουλος.

Ανοδική πορεία

Την ώρα που τα Ελληνικά Ταχυδρομεία παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια ελλειμματική πορεία, η θυρίδα φιλοτελισμού ακολουθεί αντίστροφο δρόμο όσον αφορά τον τζίρο.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία των εισπράξεων του φιλοτελικού γραφείου από το 2014 και μετά που ανέλαβε ο υπάλληλος που αποχωρεί λόγω κατάργησης της συγκεκριμένης θέσης, τα έσοδα είναι σταθερά σε υψηλά επίπεδα, άνω των 100.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τζίρος της φιλοτελικής θυρίδας έναν χρόνο πριν την ανάληψη των καθηκόντων του αποχωρήσαντα υπαλλήλου (η θυρίδα είχε μεταφερθεί από τη Μανουσογιαννάκη στη Β. Ηρακλείου) ήταν περίπου 63.000 ευρώ, ενώ την επόμενη χρονιά εκτινάχθηκε στα 125.000 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 98%.

Τα έσοδα την περίοδο 2014-2020 δεν έπεσαν ποτέ κάτω από τις 100.000 ευρώ πέραν της φετινής χρονιάς, η οποία επηρεάστηκε λόγω της πανδημίας. Και σε αυτήν την περίπτωση η πτώση δεν ήταν σημαντική, (μείωση 15,2%, τζίρος  91.044 ευρώ) αφού τον περασμένο Νοέμβριο και Δεκέμβριο υπήρξε σημαντική άνοδος στις εισπράξεις από το έντονο ενδιαφέρον φιλοτελιστών της πόλης που έσπευσαν να προμηθευθούν φιλοτελικά και συλλεκτικά είδη φοβούμενοι κατάργηση της εν λόγω υπηρεσίας.

Τα εν λόγω ποσά βέβαια μπροστά στον κύκλο εργασιών ύψους 355 εκατ. Ευρώ (2019) των Ελληνικών Ταχυδρομείων ίσως να μοιάζουν με σταγόνα στον ωκεανό, ωστόσο προέρχονταν από μία μόνο υπηρεσία που απασχολούσε έναν υπάλληλο ο οποίος ουσιαστικά εξυπηρετούσε όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

Καθυστερήσεις και ελλείψεις

Ενώ η πορεία του φιλοτελικού γραφείου της Θεσσαλονίκης ήταν ανοδική, η τελευταία διετία, σύμφωνα με όσα καταγγέλλει ο αποχωρήσας υπάλληλος, χαρακτηρίστηκε από τάσεις απαξίωσης του γραφείου από πλευράς της κεντρικής διοίκησης των ΕΛΤΑ.

Όπως αναφέρει ο ίδιος, αλλά και αρκετοί φιλοτελιστές της πόλης, παρατηρήθηκαν σε πολλές περιπτώσεις ελλείψεις συλλεκτικών ειδών που δεν αναπληρώνονταν από την Αθήνα παρά τα συνεχή αιτήματα του γραφείου.

Μάλιστα μια από τις πρώτες ενδείξεις της έλλειψης της συγκεκριμένης υπηρεσίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Φιλοτελικής Εταιρείας Θεσσαλονίκης, είναι η μη ενημέρωση των συλλεκτών της πόλης για μια από τις πιο εμβληματικές συλλογές που πρόκειται να κυκλοφορήσουν από τα ΕΛΤΑ, αυτή της επετείου των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.

Ωστόσο, η πελατεία της φιλοτελικής θυρίδας έβρισκε πάντα ανταπόκριση από τον υπάλληλο που κατάφερνε μέσω των άλλων φιλοτελικών γραφείων της χώρας να βρίσκει τα συλλεκτικά είδη που ζητούσαν πελάτες από τη Θεσσαλονίκη.

Όλα αυτά συνέβαιναν έως τα τέλη του 2020, όταν ο υπάλληλος μαζί με την προϊσταμένη του υποκαταστήματος κλήθηκαν να κάνουν απογραφή των ειδών που ήταν χρεωμένα στο φιλοτελικό γραφείο λόγω αλλαγής του οργανογράμματος.

Η Voria.gr επικοινώνησε με τον διευθυντή φιλοτελισμού των ΕΛΤΑ Λάζαρο Λαζαρίδη, ο οποίος επεσήμανε ότι «δεν υπάρχει κανένα κλείσιμο της φιλοτελικής θυρίδας όπως διακινείται, απλά δεν θα υπάρχει ο συγκεκριμένος υπάλληλος. Οι φιλοτελιστές θα εξυπηρετούνται από την προϊσταμένη του υποκαταστήματος».

Απογοήτευση στους συλλέκτες

Στο άκουσμα της αλλαγής του status της φιλοτελικής θυρίδας, η συντριπτική πλειοψηφία των συλλεκτών αντέδρασε έντονα, ενώ δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έστειλαν σχετικές επιστολές στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, αφού πέραν των εσόδων, η φιλοτελική θυρίδα λειτουργεί πρωτίστως ως φάρος πολιτισμού, τόσο στη χώρα και την πόλη όσο και παγκοσμίως.

«Είναι κρίμα να μην εξυπηρετείται ένα κοινό που δίνει χρήματα για αντικείμενα που για τα ΕΛΤΑ είναι καθαρό κέρδος. Έχω στείλει σχετικές επιστολές για το ζήτημα και θα το επαναλάβω», τονίζει ο κ. Πετρόπουλος.