Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022
x

ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLYOVER: ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ, ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2022

Το σημαντικότερο νέο οδικό έργο της Θεσσαλονίκης σε τροχιά υλοποίησης. Η σύμβαση σε Ελεγκτικό Συνέδριο και Βουλή. Τέλος 2026 η νέα περιφερειακή οδός.

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την υπογραφή της σύμβασης και την έναρξη των εργασιών κατασκευής του πιο σημαντικού νέου οδικού έργου για τη Θεσσαλονίκη, του Flyover στην περιφερειακή οδό.

Με ανάδοχο πλέον την κοινοπραξία «ΑΒΑΞ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΑΕ», η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί τον ερχόμενο Νοέμβριο και τα εργοτάξια να πιάσουν δουλειά μέχρι το τέλος του έτους ή το αργότερο στις αρχές του 2023. Μέχρι την υπογραφή της η σύμβαση θα περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά την έγκρισή της θα κυρωθεί από τη Βουλή.

Έτσι, αρχίζει μια τετραετία με έργα στην περιφερειακή οδό, με τις όποιες επιπτώσεις στην καθημερινότητα της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης. Έργα που θα διαρκέσουν μέχρι τα τέλη του 2026, βάσει του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του έργου.

Το Flyover πάντως αναμένεται να βελτιώσει αποφασιστικά τις συνθήκες μετακίνησης στον ίσως πιο πολυσύχναστο δρόμο της Θεσσαλονίκης, που είναι η εσωτερική περιφερειακή οδός και στο πιο κρίσιμο τμήμα της, την ανατολική πλευρά, καθώς στη δυτική δεν υπάρχουν τα μποτιλιαρίσματα και τα προβλήματα ή ο κυκλοφοριακός φόρτος του τμήματος από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου έως το νοσοκομείο Άγιος Παύλος.

Στο δυτικό τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής οι ανισόπεδοι κόμβοι συνέβαλαν στην ομαλοποίηση της κίνησης των οχημάτων, ενώ μέρος της κίνησης απορροφά η εξωτερική περιφερειακή οδός, τόσο ως έξοδος από το πολεοδομικό συγκρότημα, όσο και ως είσοδος σε αυτό, ενώ για την είσοδο ο κύριος όγκος των μετακινουμένων χρησιμοποιεί τον ανισόπεδο κόμβο Κ16 και τη δυτική είσοδο της πόλης. Συνεπώς στο δυτικό της τμήμα η περιφερειακή οδός εξυπηρετεί τη δυτική Θεσσαλονίκη επαρκώς και θα την εξυπηρετεί ακόμη καλύτερα όταν ολοκληρωθούν και μια σειρά παρεμβάσεις, που έχουν δρομολογηθεί, όπως οι βελτιώσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, η ολοκλήρωση των κόμβων που έμειναν εκτός της ανισοπεδοποίησης και συνοδευτικά έργα, που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Κ16.

Αντιθέτως η ανατολική πλευρά όχι μόνο του πολεοδομικού συγκροτήματος, αλλά και των περιφερειακών δήμων (Πυλαία – Χορτιάτης, Θέρμη, Θερμαϊκός), το αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπως και ο γειτονικός νομός Χαλκιδικής, αλλά και το κέντρο της πόλης, όπως και σημαντικό μέρος της δυτικής πλευράς της Θεσσαλονίκης (Δήμος Παύλου Μελά, Δήμος Νεάπολης – Συκεών) εξυπηρετείται από το ανατολικό τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής οδού. Γι' αυτό και εμφανίζει τόσο υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους.

Το έργο καλύπτει περίπου 13,5 χιλιόμετρα της περιφερειακής οδού και έχει προϋπολογισμό 373 εκ. ευρώ. Θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας του για 30 χρόνια (περιλαμβάνεται και η περίοδος των τεσσάρων ετών κατασκευής).

Τα 4 χλμ. είναι η υπερυψωμένη γέφυρα, το Flyover (ή Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος), που θα έχει δυο συν δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Αυτή η γέφυρα θα βρίσκεται στο τμήμα των 9,5 χλμ. Από τον ανισόπεδο κόμβο Κ5 έως τον Κ10 (δηλαδή τα Κωνσταντινουπολίτικα). Ο υπόλοιπος υφιστάμενος δρόμος θα ανακατασκευαστεί σε όλο το εύρος του καταστρώματός του.

Από εκεί και πέρα, δηλαδή στα περίπου 3,5 χλμ. από τα Κωνσταντινουπολίτικα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κ12 (συμβολή περιφερειακής με εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών) προβλέπεται διαπλάτυνση και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας. Θα προστεθεί από μια λωρίδα κυκλοφορίας, που θα είναι η λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Άρα θα υπάρχουν τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση από τρεις που υπάρχουν σήμερα.

Στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή εννέα ανισόπεδων κόμβων και οχτώ γεφυρών, αλλά και τρεις νέες σήραγγες.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «ο νέος υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Δημιουργείται ένας οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού, μειώνοντας τον όγκο των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ