Πέμπτη 9 Απριλίου 2020
x

ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ

Αντιδράσεις για την ελεγχόμενη στάθμευση στην Ε' Δημοτική Κοινότητα. Διαμαρτυρία στις 15 Απριλίου, φωνάζουν κάτοικοι και επαγγελματίες.Τι λέει ο δήμος

Αντιδράσεις σε κατοίκους, επαγγελματίες και εργαζόμενους στην ευρύτερη περιοχή της Βασιλίσσης Όλγας προκαλεί το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης σε τμήμα της Ε΄ Δημοτικής Κοινότητας, το οποίο θα αρχίζει να εφαρμόζεται από σήμερα, 21 Μαρτίου.

Μάλιστα, κατά του μέτρου διοργανώνεται διαμαρτυρία για τις 15 Απριλίου στις 19.00 το απόγευμα στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης. Στο κάλεσμα που έγινε μέσω διαδικτύου, μεταξύ άλλων, υπογραμμίζεται ότι «είναι αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα να μπορείτε να παρκάρετε στη γειτονιά σας». Σημειώνεται ότι παράλληλα κάτοικοι της περιοχής συγκεντρώνουν υπογραφές κατά του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και της εφαρμογής του στην Ε΄ Δημοτική Κοινότητα. 

Σύμφωνα με τους διοργανωτές της διαμαρτυρίας, το Ε’ Διαμέρισμα αριθμεί 151.000 κατοίκους περίπου με 65.000 αυτοκίνητα κατά προσέγγιση βέβαια. Οι προβλεπόμενες θέσεις σύμφωνα με το έγγραφο τους είναι 3.243 θέσεις.

Μετά τις διαμαρτυρίες από κατοίκους (δείτε εδώ) και οι επαγγελματίες της περιοχής κρούουν καμπανάκι και επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι με την εφαρμογή του συστήματος θα αυξηθεί η κίνηση στους δρόμους, οι πελάτες δεν θα μπορούν να επισκέπτονται τα καταστήματα ενώ και οι επιχειρηματίες και εργαζόμενοι στην περιοχή θα έχουν πρόβλημα με την στάθμευση.

Ουσιαστικά στην περιοχή καταγράφονται αντιδράσεις τόσο από τους κατοίκους που θεωρούν ανεπαρκή των αριθμό των θέσεων γι΄αυτούς όσο και από επιχειρηματίες και εργαζόμενους, οι οποίοι, όπως αναφέρουν, θα αδυνατούν να σταθμεύσουν για την εργασία τους.

«Δεν μπορεί να συγκρίνουν τις ανάγκες του ιστορικού κέντρου με τις ιδιαιτερότητες που έχει η Ε΄ Δημοτική Κοινότητα», επισημαίνει στη Voria.gr ο Μάριος Παπαδόπουλος, αντιπρόεδρος του ΒΕΘ, ο οποίος δραστηριοποιείται στην περιοχή, χρεώνοντας στον δήμο πως «αντί να λύνει προβλήματα, δημιουργεί επιπλέον στους δημότες».

Ξεκαθαρίζει ότι για τις θέσεις παρκαρίσματος δεν διαφωνούν, καθώς όπως αναφέρει, «δεν μπορεί στην Βασ. Όλγας να υπάρχουν εσοχές και να παρκάρει κάποιος χωρίς χρήματα. Συμφωνώ πως στις εσοχές όπου ο κόσμος έρχεται για λίγη ώρα πρέπει να πληρώνει».  

Όπως εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος, από το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης εξαιρούνται και τα επαγγελματικά οχήματα και οι επαγγελματίες.  

«Αναφέρεται μονάχα σε ιδιωτικής χρήσης ΙΧ που είναι οξύμωρο. Υπάρχουν επαγγελματίες που είναι και μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής αλλά έχουν επαγγελματικής χρήσης όχημα», σημειώνει. Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, «οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις δεν θα μπορούν κάπου να σταθμεύουν όταν έρχονται για το 8ωρό τους και αυτό είναι πρόβλημα κοινωνικό και λειτουργικό». 

Ο κ. Παπαδόπουλος εκτιμά ότι δεν είναι σωστό να δίνεται μια κάρτα μόνιμου κατοίκου για κάθε σπίτι, καθώς υπάρχουν άνθρωποι που έχουν επιπλέον από ένα όχημα. Όπως υπογραμμίζει επίσης, «το πρόβλημα ξεκινάει από τις μπλε θέσεις των μονίμων κατοίκων, οι οποίες γίνονται σε συγκεκριμένες περιοχές του Ε΄ Διαμερίσματος, στις οποίες όμως έχουν δυνατότητα πρόσβασης όλοι οι κάτοικοι της Κοινότητας».

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο κ. Παπαδόπουλος, «ο Δήμος Θεσσαλονίκης εφήρμοσε ένα μέτρο, έκανε μια συμφωνία με την Intrakat χωρίς να έχει γίνει επίσημα γνωστό στους δημότες».

Ο ίδιος αναμένεται σήμερα να προτείνει κατά τη συνεδρίαση του Επιμελητηρίου να πραγματοποιηθεί συνάντηση με την αντιδήμαρχο Οικονομικών του δήμου Θεσσαλονίκης Άννα Αγγελίδου, στην αρμοδιότητα της οποίας είναι το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.

Τι λέει ο δήμος

Από την πλευρά της, πάντως, η δημοτική αρχή σημειώνει ότι η συμφωνία και το πρόγραμμα της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι πιλοτικό για την Ε΄ δημοτική κοινότητα.

Μάλιστα, όπως δήλωσε την περασμένη Δευτέρα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου η αρμόδια αντιδήμαρχος Οικονομικών Άννα Αγγελίδου «ένα πολύ μικρό κομμάτι της Ε΄Κοινότητας επηρεάζεται, καθώς θα εφαρμοστεί μόνο στον άξονα Βας. Γεωργίου, Βας. Όλγας και πίσω από το δημαρχείο.

«Υπάρχουν 252 θέσεις ελεγχόμενες στάθμευσης κι όλες οι υπόλοιπες θέσεις μέχρι την Ανθέων και δύο τετράγωνα πάνω από την Όλγας, είναι θέσεις που διαφυλάσσονται για τους μόνιμους κατοίκους», υπογράμμισε, σημειώνοντας πως δεν συμπεριλαμβάνονται στο σύστημα η Ανθέων, η Νέα Παραλία και η Σοφούλη. «Το στενό περίγραμμα που εφαρμόζουμε το κάνουμε για να προστατέψουμε τους περίοικους της Όλγας και της Βασ. Γεωργίου», ανέφερε.





A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ