Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020
x

ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΕΡΧΟΝΤΑΙ 350 «ΕΞΥΠΝΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ» ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο δήμος διασφάλισε τη χρηματοδότηση και αλλάζει την τριτοκοσμική εικόνα των στάσεων και στεγάστρων. Μέχρι τον Σεπτέμβριο το έργο από Επιτροπή

Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα περάσει από την Οικονομική Επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης η δημοπράτηση της μεγάλης παρέμβασης στις περίπου 350 στάσεις που λειτουργούν στην πόλη, ώστε να αναβαθμιστούν αισθητικά και λειτουργικά.

Το πρόγραμμα της αναβάθμισης των στάσεων θα χρηματοδοτηθεί από διασφαλισμένα κονδύλια του πρώην προγράμματος «Φιλόδημος ΙΙ» και νυν «Αντώνης Τρίτσης», αλλά κι από ίδιους πόρους του δήμου.

Αρχικά το σχέδιο ήταν να αναβαθμιστούν 75 στάσεις λεωφορείων αστικής συγκοινωνίας, οι οποίες σήμερα παρουσιάζουν κακή έως τριτοκοσμική εικόνα, ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό, που χρησιμοποιεί είτε τα αστικά του ΟΑΣΘ, είτε τα τουριστικά λεωφορεία.

Όμως, όπως τόνισε ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, πρόθεση της διοίκησης είναι να γίνει συνολικό lifting στις περίπου 350 στάσεις που υπάρχουν στα όρια του δήμου.

Ήδη μια προεργασία έχει γίνει και η διαπίστωση της κακής σημερινής εικόνας των στάσεων είναι δεδομένη. Από το 2010 επιδεινώθηκε μάλιστα δραματικά, αφού τότε έληξε η σύμβαση του δήμου με μεγάλη διαφημιστική εταιρία, η οποία εκμεταλλευόταν τις στάσεις και τα στέγαστρα και φρόντιζε τουλάχιστον να είναι σε καλύτερη κατάσταση.

Η πολυετής εγκατάλειψη των περισσότερων στάσεων επιδείνωσε περαιτέρω τις συνθήκες παραμονής των επιβατών. Προσπάθειες έγιναν και στο παρελθόν να γίνει εξωραϊσμός των στάσεων, όπως οι διαγωνισμοί για να αναλάβει κάποια διαφημιστική εταιρία την εκμετάλλευση και συνεπώς τον ευπρεπισμό τους, όμως δεν τελεσφόρησαν.

Στη νέα προσπάθεια που γίνεται από τον δήμο προβλέπεται η μετατροπή όλων των στάσεων σε «έξυπνες», με σύγχρονες εξυπηρετήσεις για τους πολίτες. Με φωτοβολταϊκά, που θα παρέχουν ενεργειακή αυτονομία για πέντε μέρες ακόμη και τους χειμερινούς μήνες, με επανατοποθετήσεις και πρόνοια για να μην εμποδίζεται η διέλευση των πεζών, με πληροφοριακό υλικό στα ελληνικά και τα αγγλικά για τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, με οθόνες, κάδους απορριμμάτων, φωτισμό, ακόμη και με φορτιστές για τις ηλεκτρονικές συσκευές. Σε όλα αυτά περιλαμβάνεται και η ασφαλής θέση των στάσεων και στεγάστρων για να μην έχουμε δυστυχήματα και ατυχήματα, όπως στο παρελθόν, σταθερά καθιστικά και προστασία όσων αναμένουν από τις καιρικές συνθήκες. Οι στάσεις έχουν χωριστεί σε τρεις κατηγορίες, με διαφορετικές προδιαγραφές, όμως όλες θα τηρούν τις βασικές προϋποθέσεις ασφαλούς και άνετης παραμονής του επιβατικού κοινού.

Μελέτη για τις «έξυπνες» στάσεις και τις προδιαγραφές ασφαλείας και εκσυγχρονισμού τους υπάρχει από τότε που το πρώην Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και νυν Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης την εκπόνησε. Οι προδιαγραφές υπάρχουν και από τη στιγμή που διασφαλίστηκε η χρηματοδότηση, πλέον έπειτα από πολλά χρόνια υπάρχει η βάση για να υλοποιηθεί μια σημαντική παρέμβαση, με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα της πόλης.

Άλλωστε και ο ΟΣΕΘ προωθεί αυτή τη μετατροπή των στάσεων και των στεγάστρων, αλλά και της δημιουργίας νέων στάσεων, ενώ και ο δήμος Κορδελιού – Ευόσμου έχει προχωρήσει ήδη το σχετικό πρόγραμμα, με την αναβάθμιση 47 στάσεων στα διοικητικά του όρια. Η σχετική πρόβλεψη στο «Φιλόδημος ΙΙ» εξάλλου, διαθέτει περίπου 16 εκ. ευρώ για όλους τους δήμους της χώρας.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ