Κυριακή 21 Ιουλίου 2019
x

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ... 2020 ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ

Ο φετινός Μάιος θα αποτελέσει πράγματι ορόσημο, όχι για την εμφάνιση καινούργιων λεωφορείων, αλλά για την έναρξη του διαγωνισμού.

Στην ημερίδα για το κυκλοφοριακό την οποία είχε διοργανώσει τον περασμένο Νοέμβριο η Voria.gr ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης είχε πει ότι τον Μάιο, δηλαδή σε περίπου 15 μέρες από σήμερα, θα έτρεχαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κάποιες δεκάδες καινούργια λεωφορεία του ΟΑΣΘ(δείτε εδώ). Μέρος της παραγγελίας των 350 νέων λεωφορείων, επί το πλείστον αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία επρόκειτο να προμηθευτεί ο Οργανισμός.

Είχαμε επισημάνει από τότε ότι, ακόμη και την επομένη εάν ξεκινούσε ο σχετικός διαγωνισμός, δεν υπήρχε καμία απολύτως πιθανότητα να εμφανιστεί, εντός του 2019, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης ούτε ένα καινούργιο λεωφορείο για λογαριασμό του ΟΑΣΘ. Ωστόσο, ο υπουργός καθώς και στελέχη του Οργανισμού συνέχιζαν το ίδιο παραμύθι και τους επόμενους μήνες. Ώσπου, καθώς πλησιάζει πλέον ο Μάιος, αποφάσισε το υπουργείο να αλλάξει το βιολί προκειμένου να μην εκτεθεί περαιτέρω.

Σύμφωνα με τη νέα βερσιόν που λανσάρει εσχάτως ο υπουργός, ο Μάιος θα αποτελέσει πράγματι ορόσημο, όχι για την εμφάνιση καινούργιων λεωφορείων, αλλά για την έναρξη του διαγωνισμού ο οποίος θα έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 18 μήνες. Τα δε πρώτα οχήματα θα αρχίσουν, λέει, να φτάνουν εντός επταμήνου από την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το πρώτο καινούργιο λεωφορείο δεν πρόκειται να έρθει στον ΟΑΣΘ πριν από το καλοκαίρι του 2020!

Όμως, δεν είναι μόνον αυτό καθώς, προϋπόθεση για να αγοραστούν τα λεωφορεία είναι να υπάρχουν και τα αναγκαία κονδύλια. Αλλά και ως προς αυτό τα πράγματα είναι αρκετά θολά. Συγκεκριμένα, το υπουργείο αναφέρει ότι «έχει έρθει σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και απέσπασε τη δέσμευση της ΕΤΕπ ότι θα χρηματοδοτήσει έως το 75% του προϋπολογισμού» που αφορά μόνο τα ηλεκτρικά λεωφορεία ή αυτά τα οποία θα κινούνται με φυσικό αέριο (εξαιρούνται από την εικαζόμενη χρηματοδότηση της ΕΤΕπ τα ντιζελοκίνητα λεωφορεία).

Εν ολίγοις, λεφτά δεν υπάρχουν. Το μόνο που υπάρχει είναι μια αόριστη «δέσμευση της ΕΤΕπ» περί μερικής χρηματοδότησης της αγοράς μέρους του στόλου των νέων λεωφορείων. Βεβαίως, η «δέσμευση» μπορεί να μην αρκεί για την αγορά των λεωφορείων, φτάνει όμως και περισσεύει για να στηθεί ένα ακόμη αφήγημα, υπερπολύτιμο ενόψει των εκλογών. Και μετά, άσε τους επόμενους να τρέχουν.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ