Skip to main content

Από την Πρωτοχρονιά η Εγνατία Οδός θα… ζυγίζει τις νταλίκες στα Μάλγαρα

Με στόχο την εκ νέου συμμόρφωση των οδηγών των φορτηγών επαναφέρεται το μέτρο της ζύγισης λόγω πολλών περιπτώσεων υπέρβαρου φορτίου.

Σε εκ νέου ενεργοποίηση συστημάτων ακριβούς προσδιορισμού του βάρους των φορτηγών αυτοκινήτων προχωράει η Εγνατία Οδός, προκειμένου να ελέγξει εάν το ανώτατο επιτρεπόμενο βάρος τω 40 τόνων τηρείται.

Για το σκοπό αυτό έχει ήδη εγκαταστήσει τη σχετική υποδομή στα διόδια των Μαλγάρων, συνολικού κόστους 70.000 ευρώ, μια δουλειά που διεκπεραιώθηκε υπό την καθοδήγηση του μηχανολόγου – μηχανικού Στέλιου Σκαρβελάκη, έμπειρου στελέχους της εταιρείας.

Η εγκατάσταση έχει δημιουργηθεί ακριβώς δίπλα στον σταθμό της τροχαίας που υπάρχει εκεί, ώστε στα υπέρβαρα οχήματα να βεβαιώνονται άμεσα οι ανάλογες διοικητικές κυρώσεις. Τα πρόστιμα επιβάλλονται με βάση το άρθρο 4, παρ. 12, του Ν. 3446/2006 και ξεκινούν από 30 ευρώ εάν η υπέρβαση βάρους είναι μέχρι 5%. Αυξάνονται σε 60 ευρώ εάν η υπέρβαση είναι μεταξύ 5% και 10%, γίνονται 500 ευρώ εάν κυμαίνεται μεταξύ 10% και 20% και ξεφεύγουν στα 3.000 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων εάν το παραπανίσιο βάρος είναι πάνω από 20% του επιτρεπόμενου. Το… ζύγισμα θα ξεκινήσει από τις πρώτες ημέρες του 2021 και μέσα στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς θα δημιουργηθεί και δεύτερο σημείο ανάλογου ελέγχου στην Αλεξανδρούπολη, υπό την καθοδήγηση.

«Θέλουμε να κάνουμε ελέγχους βάρους αφενός διότι τα υπέρβαρα οχήματα καταστρέφουν το οδόστρωμα και αφετέρου επειδή η οδήγηση τους καθίσταται επικίνδυνη για την κυκλοφορία» σημειώνει προς τη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Κώστας Κουτσούκος. Το όλο θέμα συνδέεται και με τις ειδικές συνθήκες που ισχύουν για τις πολλές γέφυρες και κοιλαδογέφυρες που υπάρχουν κατά μήκος των 1000 χιλιομέτρων που είναι η Εγνατία Οδός μαζί με τους κάθετους άξονες. Ο ίδιος διευκρινίζει ότι σε περιπτώσεις που πρέπει να μεταφερθεί από ένα όχημα κάποιο φορτίο που υπερβαίνει τους 40 τόνους, όπως για παράδειγμα από τις ένοπλες δυνάμεις, τότε αυτό δηλώνεται εκ των προτέρων και εκδίδεται ειδική άδεια.

Η Εγνατία Οδός για πρώτη φορά είχε ξεκινήσει να… ζυγίζει τις νταλίκες το 2005 σε δύο σημεία, στα Μάλγαρα και στον Πολύμυλο. Τότε περίπου το 17% είχε βρεθεί υπέρβαρο, αλλά μετά από εφαρμογή του μέτρου για δύο – τρία χρόνια η εικόνα είχε βελτιωθεί, καθώς μεταφορείς κι οδηγοί είχαν συμμορφωθεί. Μετά το 2008, όμως, το μέτρο ατόνησε και η αυθαιρεσία επέστρεψε στον αυτοκινητόδρομο, ο οποίος υφίσταται φθορές και επωμίζεται κόστος αποκατάστασης ζημιών στον ασφαλτοτάπητα και εξαιτίας αυτής της πρακτικής, που για περισσότερα από δέκα χρόνια εξελίσσεται ανεξέλεγκτα. Σήμερα η διοίκηση της Εγνατίας Οδού εκτιμά ότι οι παραβάτες είναι πάνω από το προ 15ετίας 17%, κάτι που μένει να πιστοποιηθεί τους επόμενους μήνες.