Skip to main content

Metaxa: Από το… κονιάκ εκ σταφυλής παλαιόν στην Κίνα

Από Voria.gr
Το ιστορικό brand που δημιούργησε ο Σπύρος Μεταξάς στον Πειραιά το 1888, πλέον περπατάει στη Σανγκάη - Το ποτό είναι διαθέσιμο σε σχεδόν 70 χώρες.

τoυ Γιώργου Λαμπίρη

Όταν το 1888 ο Σπύρος Μεταξάς δημιουργούσε το κονιάκ του στον Πειραιά, δεν θα μπορούσε να φανταστεί πώς το προϊόν έφερε στην αγορά θα έφτανε στην Κίνα.

Ωστόσο η γαλλική μητρική εταιρεία, Remy Martin, η οποία βλέπει πεδίο δόξης λαμπρό πίσω από το εμπορικό σήμα Μetaxa, έκανε το βήμα τον περασμένο Δεκέμβριο, εξαπλώνοντας την παρουσία του ιστορικού αποστάγματος και στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου. Το δωδεκάστερο Μetaxa έκανε πρεμιέρα εκεί, επιδιώκοντας να επιβεβαιώσει τους αριθμούς. Αριθμοί, οι οποίοι σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα της Remy Martin για το εννεάμηνο του 2017-2018 από τον Απρίλιο έως και το Δεκέμβριο του 2017, κατατάσσουν το προϊόν, ως μία από τις πιο αποδοτικές ετικέτες της εταιρείας. Στη σχετική αναφορά της μητρικής σημειώνεται ότι ο οίκος Metaxa, επιβεβαιώνει τη δυναμική του με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα έως και το τέλος Δεκεμβρίου, λόγω της επιτυχίας που σημειώνει το 12άστερο στις κύριες αγορές δραστηριοποίησης, όπως είναι η Κεντρική Ευρώπη, η Ρωσία και η Αμερική, ενώ παράλληλα ενισχύεται και από τη ζήτηση των Ρώσων μέσω των καταστημάτων Duty Free. Ας σημειωθεί ότι μεταξύ άλλων, ιδιαίτερα αποδοτικά κινούνται για την εταιρεία μέσω Duty Free, εκτός από το Μetaxa και το Cognac QSS αλλά και το τζιν The Botanist.

Στην Κίνα κατά την περίοδο του εννεαμήνου, εμφανίζεται διψήφια ανάπτυξη στα προϊόντα υψηλής ποιότητας, γεγονός που επί της ουσίας δικαιολογεί την κίνηση της εταιρείας για το λανσάρισμα του 12άστερου στη συγκεκριμένη αγορά.

Η διεθνής πορεία

Τα πρώτα εξαγωγικά βήματα για το Μetaxa έγιναν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και την Αίγυπτο. Η πρώτη διαφημιστική καμπάνια για το κονιάκ, έγινε με καταχώρηση στην πειραϊκή εφημερίδα, Σφαίρα, ενώ η κυκλοφορία του στις διεθνείς αγορές έγινε υπό τον τίτλο «Κονιάκ εκ Σταφυλής Παλαιόν».

Η επιθυμία των Αμερικανών για να γευτούν το Μetaxa, το «ιπτάμενο μπράντι» όπως ονομάστηκε κατά τη διάρκεια της διαδρομής του στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού ήταν μεγάλη. Τόσο έντονη που έγινε περιζήτητο και παράλληλα απέκτησε θεσμική αναγνώριση, με διεθνείς τίτλους υπό τη σφραγίδα Αμερικής, καθώς τιμήθηκε με το Grand Prix στη διεθνή έκθεση του Σαν Φρανσίσκο.

Σήμερα, το ποτό που εξαγόρασε το 1989 η Remy Cointreau, είναι διαθέσιμο σε σχεδόν 70 χώρες παγκοσμίως. Αποτελεί ταυτόχρονα ένα από τα πιο αναπτυσσόμενα ποτά μεταξύ των αλκοολούχων και η πρώτη ύλη προέρχεται από μοσχάτο που ευδοκιμεί και αναπτύσσεται στη Σάμο. Παράγονται περί τις 11 εκατομμύρια φιάλες Metaxa ετησίως.

Κάποιοι το αποκαλούν κονιάκ. Και εν μέρει έχουν δίκιο. Μέχρι το 1936 αυτή ήταν η κατηγοροποίησή που το χαρακτήριζε. Στη συνέχεια εντάχθηκε στα μπράντυ, για να γίνει εντελώς ανεξάρτητο από τα ‘80s και μετά, όταν σταμάτησε να υπάγεται σε καποια από τις δύο κατηγορίες και έγινε η κατηγορία... Metaxa.