Skip to main content

Αποφασισμένοι για κινητοποιήσεις οι λιμενεργάτες

Αποφασισμένοι να αγωνιστούν μέχρι τέλους προκειμένου να αποτρέψουν την ιδιωτικοποίηση των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είναι οι λιμενεργάτες της χώρας.

Αποφασισμένοι να αγωνιστούν μέχρι τέλους προκειμένου να αποτρέψουν την ιδιωτικοποίηση των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είναι οι λιμενεργάτες της χώρας, που ζητούν τη διατήρηση υπό δημόσιο έλεγχο τουλάχιστον του 51% και του management των ΟΛΠ και ΟΛΘ, αλλά και τη διαχείριση και λειτουργία τους με το σημερινό μοντέλο.

«Αυτόν τον αγώνα, τη μητέρα όλων των μαχών όπως συνηθίζω να λέω, θα τον πάμε έως το τέλος, όποιο κι αν είναι το κόστος», προειδοποίησε πριν λίγο ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, προσθέτοντας πως «δεν πουλιούνται τα λιμάνια, αυτός ο δημόσιος πλούτος και να το καταλάβουν όλοι». Ο κ. Γ. Γεωργακόπουλος, μάλιστα, δεν παρέλειψε να στείλει και ένα μήνυμα προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς, πως «θα έχουν σοβαρές πολιτικές και πιθανώς ποινικές ευθύνες, αν βάλουν το χέρι τους να πωλήσουν τα λιμάνια της χώρας».

Μιλώντας νωρίτερα στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, σε χώρο του λιμένα Θεσσαλονίκης ο κ. Γεωργακόπουλος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της ΟΛΘ ΑΕ σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «για το 75% των μετοχών του, η αποτίμηση, σήμερα, είναι περίπου 103,5 εκ. ευρώ, τη στιγμή που τα αποθεματικά του ανέρχονται σε 75-76 εκ. ευρώ, η κερδοφορία του είναι υψηλή και διαρκής και προσφέρει σημαντικά στην απασχόληση, σε σημείο που να χρειάζεται να πάρει κόσμο είτε με μετατάξεις, είτε μέσα από προσλήψεις. Αυτό το λιμάνι θέλουν να το πωλήσουν. Ε, λοιπόν, δεν θα τους αφήσουμε και θέλουμε σε αυτό τον αγώνα να έχουμε στο πλάι μας όλους τους εργαζόμενους και την κοινωνία». Σε περίπτωση πάντως που η κυβέρνηση αντί της ιδιωτικοποίησης αποφασίσει να μετοχοποιήσει το 23% (από το περίπου 74% που έχει τώρα) των δύο λιμανιών, ώστε να διατηρήσει το 51% υπό δημόσιο έλεγχο, με δημόσιο management και λειτουργία, ο ίδιος σημείωσε ότι μια τέτοια εξέλιξη δεν αποτελεί κόκκινη γραμμή και θα συζητηθεί από το Δ. Σ. της Ομοσπονδίας, πριν υπάρξει τελική τοποθέτηση.

Παρόλα αυτά ο επικεφαλής συνδικαλιστής της ΟΜΥΛΕ επανάλαβε πως ο αγώνας των εργαζομένων θα είναι μακρύς, όμως «έχουμε στόχους, στρατηγική και εμπειρία από τις κινητοποιήσεις κατά της παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ». Τόνισε, παράλληλα, ότι εκτός από τη συγκέντρωση και πορεία που προγραμματίζεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, την Πέμπτη 9 Ιουνίου, «θα συμμετάσχουμε και στη γενική απεργία της 15ης Ιουνίου». Στο ερώτημα δε, τι θα πράξει η Ομοσπονδία αν η κυβέρνηση δεν αλλάξει ρότα, ο κ. Γεωργακόπουλος ανέφερε πως στη στρατηγική της ΟΜΥΛΕ περιλαμβάνονται απεργίες, καταλήψεις και πορείες στους δρόμους, ενώ παράλληλα «άνοιξε την πόρτα» για σύγκλιση απόψεων με την ΟΦΕ (έχει στους κόλπους της το 20% των λιμενεργατών της χώρας), με την οποία υπάρχει διάσταση στην προσέγγιση των αγωνιστικών διεκδικήσεων.

Προς το παρόν πάντως, οι κινητοποιήσεις έχουν περιοριστεί σε συμβολικές καταλήψεις των κτηρίων διοίκησης των λιμανιών της χώρας, δεδομένου ότι «αυτό που θέλουμε είναι να μπούμε στο μάτι της κυβέρνησης και όχι να δημιουργήσουμε πρόβλημα στην κοινωνία και την οικονομία. Και έως τώρα το έχουμε καταφέρει καθώς αποδομήσαμε την πολιτική τους αυτή», όπως είπε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, σημειώνοντας πως πρόκειται για νεοφιλελεύθερη πολιτική, η οποία χορηγεί χειρότερο φάρμακο από την ίδια την αρρώστια που πάει να γιατρέψει. «Η μονεταριστική πολιτική δεν μπορεί να συνδυαστεί με την ανάπτυξη. Χρειάζεται ένα άλλο μείγμα που να ευνοεί την απασχόληση», τόνισε και χαρακτήρισε ξεπούλημα της περιουσίας του ελληνικού λαού το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, το οποίο «επεξεργάστηκε κάποιος νοσηρός νους».

Μίλησε, ακόμη για ψευτοδιλήμματα εκ μέρους της κυβέρνησης, ότι δεν θα μπορούν να πληρωθούν συντάξεις και μισθοί, αν δεν συναινέσουμε σε πώληση δημόσιας περιουσίας για να λάβουμε την επόμενη δόση. Σε αυτό το σημείο μάλιστα έκανε και αυτοκριτική, με αναφορές σε πελατειακές σχέσεις και κρούσματα κακοδιαχείρισης, χωρίς ωστόσο να δεχθεί πως οι λιμενεργάτες είναι σκανδαλωδών ευνοημένοι κι έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως «αυτό, όμως, είναι διαφορετικό από το να ξεπουλήσουμε τα πάντα».

Αναφερόμενος, τέλος, στην περίπτωση της Cosco στον ΟΛΠ, σημείωσε πως «έλεγχαν πως θα βρέχει κοντέινερ, αλλά εμείς δεν έχουμε δει νέα φορτία, δεν είδαμε νέες θέσεις εργασίας. Αυτό που βλέπουμε είναι ότι η Cosco διαχειρίζεται τα φορτία που έτσι κι αλλιώς θα ερχόταν στον ΟΛΠ, βλέπουμε ότι δεν υπάρχουν εργασιακές σχέσεις και πως γίνεται και μια προσπάθεια να μη λειτουργήσει σωματείο, ενώ την ίδια στιγμή οι κινέζοι ζητούν να πάρουν παράταση 5 ετών για την υλοποίηση της επένδυσης στον 3ο προβλήτα, επικαλούμενοι την κρίση».