Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021
x

ΒΑΡΟΜΕΤΡΙΚΟ ΧΑΜΗΛΟ ΣΤΙΣ ΘΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ- ΦΟΒΟΙ ΓΙΑ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΛΟΥΚΕΤΩΝ

Σε τραγική κατάσταση η αγορά της Θεσσαλονίκης μετά το lockdown - Ακόμα και στην Τσιμισκή έκλεισαν καταστήματα για διακοπές λόγω της αναδουλειάς

Στην εκκίνηση των θερινών εκπτώσεων οι έμποροι της Θεσσαλονίκης κρατούσαν «μικρό καλάθι» για το αν οι ήδη συρρικνωμένοι τζίροι του προηγούμενου διαστήματος θα μπορούσαν να ενισχυθούν από τις γενναίες μειώσεις τιμών στις οποίες προχώρησαν.

Τελικά η πραγματικότητα φαίνεται πως περιόρισε περαιτέρω το μικρό καλάθι των προσδοκιών.

Με τις θερινές εκπτώσεις να βρίσκονται λίγες ημέρες πριν να ρίξουν την αυλαία τους και ενδεχομένως να τις διαδεχτούν οι προσφορές που ο εκάστοτε επιχειρηματίας μπορεί να αποφασίσει να συνεχίσει, καθώς ως γνωστόν «ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται», η εικόνα της αγοράς της Θεσσαλονίκης κάθε άλλο παρά θετικά μηνύματα μπορεί να εκπέμψει.

Οι τουρίστες και δη οι Βαλκάνιοι, που αποτελούν αιμοδότες του κέντρου της πόλης, ήταν απειροελάχιστοι φέτος, καθώς η πορεία του κορωνοϊού ανέτρεψε όλα όσα μέχρι πρότινος θεωρούνταν δεδομένα, οι Θεσσαλονικείς, ήταν περισσότερο φειδωλοί, εξαιτίας της οικονομικής ανασφάλειας που αισθάνονται για το επόμενο διάστημα, τα λουκέτα έχουν αρχίσει και γίνονται αισθητά, ενώ αναμένονται και άλλα το Σεπτέμβριο, όπως λένε γνώστες του επιχειρείν της πόλης.

Είναι χαρακτηριστικό πως στην αρχή της οδού Τσιμισκή, κάποια καταστήματα επέλεξαν να κλείσουν για θερινές, δεκαπενθήμερες, διακοπές, βλέποντας πως η κίνηση είναι περιορισμένη και σε κάποιες περιπτώσεις μεταφράζεται σε απλή… βόλτα στις βιτρίνες.

«Υπήρξαν μέρες, στην περίοδο των εκπτώσεων, που κάπως κινήθηκε η επιχείρηση μου. Ωστόσο οι λίγες, ικανοποιητικές, ημέρες σε μία τόσο κακή, συνολικά, χρονιά δεν μπορούν να κάνουν τη διαφορά» λέει έμπορος που δραστηριοποιείται στο χώρο του ενδύματος.

Ούτε η πολιτική των προσφορών έφερε αποτέλεσμα

Την αρνητικά διαμορφωθείσα κατάσταση μετά το γενικευμένο lockdown είχαν προσπαθήσει να αναστρέψουν αρκετές επιχειρήσεις στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, ακολουθώντας πολιτική προσφορών, κάτι που ωστόσο δεν φάνηκε να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα και δη για τις μικρές επιχειρήσεις. Κάποιοι εναπόθεσαν έστω και τις περιορισμένες ελπίδες τους στις εκπτώσεις καθώς σε αρκετές περιπτώσεις οι καταναλωτές είναι, περισσότερο, δύσπιστοι στις προσφορές.

Ωστόσο, όπως λένε έμποροι, ακόμη και το πρώτο 15νθήμερο των εκπτώσεων, που παραδοσιακά είναι η καλύτερη περίοδος για αγορές, κάποιοι είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται.

Και μπορεί τις πρώτες δύο - τρεις ημέρες οι καταναλωτές να είναι επιφυλακτικοί καθώς θέλουν να συγκρίνουν τιμές, ωστόσο συνήθως μετά προχωρούν σε αγορές, τουλάχιστον σε αυτά που χρειάζονται. Φέτος κάτι τέτοιο δεν συνέβη, καθώς όπως φαίνεται από τα άδεια μαγαζιά και τις λιγοστές σακούλες ανά χείρας των καταναλωτών υπερίσχυσε η επιφυλακτικότητα και ο φόβος σε κάποιες περιπτώσεις.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως ακόμη και τα πολυκαταστήματα και οι πολυεθνικές αλυσίδες στέλνουν μηνύματα για να ενημερώσουν τους πελάτες τους πως για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα ισχύσει ένα επιπλέον 20% (στις περισσότερες περιπτώσεις) στο 50% των μειωμένων τιμών που προσφέρουν. Άλλες πάλι επιχειρήσεις προσφέρουν μεγαλύτερες εκπτώσεις σε επιλεγμένα brands που διαθέτουν.

Αυτό πλέον που ανησυχεί τον εμπορικό κόσμο είναι το τσουνάμι, όπως λένε, λουκέτων που έρχεται το επόμενο διάστημα, καθώς η πορεία του κορωνοϊού κάθε άλλο παρά σχέδια για ψώνια φαίνεται να αφήνει να κάνουν οι εν δυνάμει καταναλωτές.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ