Skip to main content

Απώλειες 20% για την αγορά αυτοκινήτου από την αρχή του 2009

Μείωση της τάξης του 20% κατά μέσο όρο καταγράφει η αγορά αυτοκινήτου από την αρχή του χρόνου, ενώ αρνητικά έκλεισε και το Νοέμβριο (-10%), σύμφωνα με το ΣΕΑΑ.
Μείωση της τάξης του 20% κατά μέσο όρο καταγράφει η αγορά αυτοκινήτου από την αρχή του χρόνου, ενώ αρνητικά έκλεισε και το Νοέμβριο (-10%), παρά το γεγονός ότι αρχικά ενισχύθηκε σημαντικά από τα προσωρινά μέτρα απόσυρσης, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση,  στο σύνολο των πρώτων ένδεκα μηνών του 2009, Ιανουάριο με Νοέμβριο, κατά διαστήματα των οποίων ίσχυσαν και τα μέτρα της προσωρινής μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης και της απόσυρσης, η αγορά αυτοκινήτου γνώρισε μέση κάμψη περίπου 20%.

Συγκρίνοντας τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων του Νοεμβρίου 2009, οι οποίες εκτιμώνται περίπου στις 18.000, με το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της τετραετίας προ της κρίσης (Νοέμβριος 2004-2007: 19.911 μονάδες), προκύπτει ότι η αγορά αυτοκινήτου διένυσε το 13ο μήνα κρίσης επίσης με κάμψη, περίπου -10%.

Ακόμα τονίζεται ότι η κάμψη αυτή θα ήταν πολύ μεγαλύτερη (με τη πραγματική ζήτηση να ανέρχεται σε περίπου 12-13.000 αυτοκίνητα, ήτοι με μείωση κατά 30-35%), αν δεν συμπεριλαμβάνονταν στις ταξινομήσεις Νοεμβρίου 2009 αυτές που πραγματοποιήθηκαν χάρη στην, έστω προσωρινή, εφαρμογή της απόσυρσης.

Η συνεχιζόμενη κρίση, όπως υπογραμμίζεται, πλήττει βαρύτατα τις 1.600 εταιρείες επίσημης εισαγωγής και διανομής, αλλά και τις υπόλοιπες από τις 30.000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου.

Ο  ΣΕΑΑ σημειώνει πως η προσπάθεια των επιχειρήσεων του κλάδου του αυτοκινήτου, απέναντι σε αυτές τις συνεχώς μεταβαλλόμενες δυσμενείς συνθήκες, είναι να διατηρηθούν οι επενδύσεις και η απασχόληση (90.000 εργαζόμενοι ή 3% επί του συνόλου) σε έναν τομέα της οικονομίας που εισφέρει περίπου το 2,6% του ΑΕΠ.

Ο χώρος του αυτοκινήτου συνεισφέρει, επίσης, σημαντικά στα φορολογικά έσοδα, αφού τα τέλη κυκλοφορίας και το Τέλος Ταξινόμησης και το ΦΠΑ των καινούργιων αυτοκινήτων καλύπτουν περίπου το 5% των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού, ενώ η συμμετοχή των αυτοκινήτων στις εισαγωγές δεν ξεπερνά το 8% σε αξία, καταλήγει η ανακοίνωση.