Τρίτη 4 Αυγούστου 2020
x

ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΗΣ ΓΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ Η VOLKSWAGEN

Η οριστική εγκατάλειψη του σχεδίου μπορεί να ερμηνευθεί λόγω των συνεπειών της πανδημίας, η οποία περιόρισε τις μετακινήσεις των ανθρώπων,

Οριστικά αποσύρει το ενδιαφέρον της για την κατασκευή εργοστασίου της στην Τουρκία η Volkswagen, εξαιτίας των συνεπειών της κρίσης της πανδημίας στον κλάδο του αυτοκινήτου σε παγκόσμια κλίμακα – μιας κρίσης, η οποία περιόρισε δραστικότατα τις πωλήσεις οχημάτων.

Τα σχετικά αναφέρει σε δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Βloomberg, θυμίζοντας ότι το 2019 είχε και πάλι ανακύψει θέμα με τα σχέδια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τότε η αφορμή να «παγώσει» τις αποφάσεις της η Volkswagen για επενδύσεις στην Τουρκία ήταν το ότι ο πρόεδρος της χώρας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε ξεκινήσει στρατιωτικές επιχειρήσεις στη βόρεια Συρία. Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, το εργοστάσιο θα κατασκευαζόταν στην περιοχή της Σμύρνης, δημιουργώντας περί τις 4.000 θέσεις εργασίας.

Επιπλέον, προτού οριστικοποιηθεί η επιλογή της Τουρκίας, είχε εξετασθεί από τη γερμανική εταιρεία και η Βουλγαρία ως εναλλακτική, αλλά τελικώς απορρίφθηκε. Το τουρκικό εργοστάσιο, εάν υλοποιείτο, θα χρησιμοποιείτο για την παραγωγή αυτοκινήτων υπό τα διάφορα σήματα του ομίλου. Ενα από αυτά τα σήματα θα ήταν της Skoda και ενδεχομένως και της Seat.

Θεωρητικά θα μπορούσαν στη νέα αυτή εγκατάσταση να παραχθούν σχεδόν 300.000 αυτοκίνητα σε ετήσια βάση, προσφέροντας στη Volkswagen την απαραίτητη βάση για την επέκτασή της στην αγορά της Μέσης Ανατολής. Επιπλέον, το εργοστάσιο της Volkswagen θα συνιστούσε σημείο αναφοράς για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων σε μια χώρα που είχε σοβαρά οικονομικά προβλήματα και πριν από την πανδημία.

Ο αντίκτυπος του κορωνοϊού

Η οριστική εγκατάλειψη του σχεδίου μπορεί να ερμηνευθεί λόγω των συνεπειών της πανδημίας, η οποία περιόρισε τις μετακινήσεις των ανθρώπων, άρα και τη ζήτηση αυτοκίνητων. «Η κατάσταση δεν είναι η ίδια σε σχέση με πριν», εξήγησε ο εκπρόσωπος της Volkswagen. «Αλλωστε, η ευρεία κάμψη της ζήτησης σε όλο τον κόσμο σημαίνει ότι η υπάρχουσα παραγωγική ικανότητα των εργοστασίων είναι μη αναγκαία».

Συνεπώς δεν χρειάζονται νέα εργοστάσια για την κατασκευή καινούργιων αυτοκινήτων. Η γερμανική εταιρεία θα επικεντρωθεί στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις της για ό,τι νέο κατασκευάσει είτε πρόκειται για συμβατικά αυτοκίνητα, είτε για ηλεκτροκίνητα, είτε για οχήματα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με την Ενωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών, το 2020 προβλέπεται ότι οι πωλήσεις οχημάτων θα κατακρημνισθούν κατά 25% –ποσοστό ρεκόρ–, λόγω της πανδημίας. Οπως αναφέρει το Bloomberg, είναι σαφές πλέον πόσο απειλείται ο κλάδος αυτός, ο οποίος θεωρείται από τους στυλοβάτες της ευρωπαϊκής οικονομίας και ο οποίος έχει ανακοινώσει και μαζικές απολύσεις, ενώ έχει λάβει κρατικές ενισχύσεις για να ορθοποδήσει.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ