Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Αρχές Νοεμβρίου η υπογραφή της σύμβασης για το FlyOver στον Περιφερειακό

Δύσκολη η υπογραφή μέσα στον Οκτώβριο. Στόχος η έναρξη των έργων ως το τέλος του έτους. Χίλιοι εργαζόμενοι στα εργοτάξια.

Εντός του Νοεμβρίου (και κατά πάσα πιθανότητα στις αρχές) πρόκειται να υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή του FlyOver της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, με την ανάδοχο κοινοπραξία «ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος», με στόχο η έναρξη των εργασιών στην περιφερειακή οδό να γίνει μέχρι το τέλος του έτους.

Η σύμβαση πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και υπήρξαν σκέψεις προκειμένου να υπογραφεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα, πλην όμως όπως πληροφορείται η Voria.gr, η υπογραφή θα γίνει μέσα στον Νοέμβριο και μετά την έγκρισή της θα κυρωθεί από τη Βουλή για να ανοίξει έτσι ο δρόμος για τα εργοτάξια.

Το έργο θα κατασκευαστεί μέχρι το τέλος του 2026 με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, όπως υπολογίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ στη διάρκεια κατασκευής του έχουν προβλεφθεί κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, με αναπόφευκτη πάντως την ταλαιπωρία, αφού η περιφερειακή οδός είναι ήδη κορεσμένη εδώ και πολλά χρόνια.

Το FlyOver ωστόσο είναι αυτό που υπόσχεται να δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα του κορεσμού της περιφερειακής οδού, αλλά και στα σημαντικά ζητήματα ασφάλειας, δεδομένου ότι βάσει των στοιχείων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας ο δείκτης θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα στην ανατολική περιφερειακή οδό είναι δώδεκα φορές μεγαλύτερος σε σύγκριση με την Αττική Οδό...

Στη διάρκεια της τετραετούς κατασκευής του έργου θα απασχοληθούν περισσότεροι των χιλίων εργαζομένων, ενώ το FlyOver σχεδιάστηκε να εξυπηρετεί περίπου 10.000 οχήματα ανά κατεύθυνση σε ωριαία βάση. Η περιφερειακή οδός εξυπηρετεί σήμερα περισσότερα από 100.000 οχήματα ημερησίως.

Ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη λειτουργίας του έργου για 30 χρόνια, στα οποία περιλαμβάνεται και η περίοδος κατασκευής, ενώ αποκλείστηκε η περίπτωση να μπουν διόδια.

Συνολικά η παρέμβαση αφορά σε 13,5 χλμ. δρόμου. Τα 4 χλμ. είναι η υπερυψωμένη γέφυρα, το Flyover (ή Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος), που θα έχει δυο συν δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Αυτή η γέφυρα θα βρίσκεται στο τμήμα των 9,5 χλμ. Από τον ανισόπεδο κόμβο Κ5 (νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Κ10 (δηλαδή τα Κωνσταντινουπολίτικα). Ο υπόλοιπος υφιστάμενος δρόμος θα ανακατασκευαστεί σε όλο το εύρος του καταστρώματός του.

Από εκεί και πέρα, δηλαδή στα περίπου 3,5 χλμ. από τα Κωνσταντινουπολίτικα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κ12 (συμβολή περιφερειακής με εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών) προβλέπεται διαπλάτυνση και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας. Θα προστεθεί από μια λωρίδα κυκλοφορίας, που θα είναι η λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Άρα θα υπάρχουν τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση από τρεις που υπάρχουν σήμερα.

Στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή εννέα ανισόπεδων κόμβων και οχτώ γεφυρών, αλλά και τρεις νέες σήραγγες.