Skip to main content

Αρχίζει η οριστική μελέτη για τον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης

Οι αρμόδιοι θεωρούν ότι το City Train είναι εφικτό και απαιτεί σχετικά λίγο χρόνο και χρήμα. Ποιες περιοχές θα συνδέσει σε πρώτη και δεύτερη φάση.

Τρία χρόνια μετά την παράδοση της προμελέτης της ΕΡΓΟΣΕ για τον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το «ξεχασμένο» αυτό έργο του λεγόμενου «City Train», επανέφεραν στο προσκήνιο στην πρόσφατη συνάντησή τους ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ο περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι το επόμενο διάστημα αρχίζουν οι οριστικές μελέτες για τη δρομολόγηση του έργου, η χρηματοδότηση του οποίου θα προέλθει από το νέο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (για τα έργα που θα απαιτηθούν).

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο σχεδιασμός αφορά σε δυο γραμμές, οι οποίες είναι υφιστάμενες και δεν θα απαιτηθεί μεγάλο κατασκευαστικό έργο. Θα χρειαστεί όμως να γίνει η οριστική μελέτη, ειδικά για τα σημεία και την κατασκευή των στάσεων, στην οποία θα περιλαμβάνεται ένας επανέλεγχος της υφιστάμενης υποδομής για πιθανή αναβάθμιση των γραμμών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το έργο δεν είναι δύσκολο και θα απαιτήσει λίγο χρόνο για να ολοκληρωθεί από τη στιγμή που θα τελειώσουν οι μελέτες και θα εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση (που είναι σχετικά μικρή). Επίσης, το City Train θα εξυπηρετεί όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη και είναι απαραίτητο να οριστεί ένας υπεύθυνος από την ΕΡΓΟΣΕ για να το «τρέξει».

Ήδη από την εποχή που παρουσιάστηκε η προμελέτη της ΕΡΓΟΣΕ, παρουσιάστηκε και η όδευση του City Train. Έκτοτε, προ διετίας επρόκειτο να γίνει και ο σχετικός διαγωνισμός, όμως για περιβαλλοντικούς λόγους «πάγωσε, ακυρώθηκε και έμεινε μια αναφορά από τον ΟΣΕΘ για την ένταξη του έργου στο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο, το θέμα αναζωπυρώθηκε, καθώς είναι μεγάλης σπουδαιότητας και εξυπηρετεί με ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό μέσο περιοχές, οι οποίες σήμερα εξυπηρετούνται μόνο με το ΚΤΕΛ, αλλά είναι αναπτυσσόμενες και καταγράφουν πάρα πολλές μετακινήσεις ειδικά εργατικού δυναμικού τα τελευταία χρόνια. Δυναμικό που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, καθώς στις δυτικές περιοχές εγκαθίστανται logistics, εταιρίες και πολλές δραστηριότητες, που θα φέρουν κόσμο τουλάχιστον για εργασία από όλο το πολεοδομικό συγκρότημα.

Σύμφωνα με την προμελέτη προβλέπονται δυο χαράξεις. Η πρώτη –για την οποία θα τρέξει αρχικά η οριστική μελέτη- αφορά στη σύνδεση περιοχών, όπως η Σίνδος, το Καλοχώρι, τα Διαβατά, η Μενεμένη, η Διαλογή, το Κορδελιό, ο Εύοσμος, η Επτάλοφος, τα Μητιληνάκια, ο νέος κι ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός. Η μελλοντική σύνδεση (εφόσον προχωρήσει το αρχικό έργο) αφορά στα πρώην στρατόπεδα Παύλου Μελά, Παπακυριαζή και Μ. Αλεξάνδρου κ.ά. Επίσης, το City Train σχεδιάστηκε να συνδέεται και με το λιμάνι από την πρώτη φάση του.

Ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος δίνει και μια λύση στο διαχρονικό πρόβλημα των εγκαταλειμμένων και ανενεργών σιδηροδρομικών γραμμών της δυτικής Θεσσαλονίκης, που αποτελούν ανοιχτή πληγή για την περιοχή. Και οι συγκοινωνιολόγοι θεωρούν πως ως έργο θα αποκτήσει προστιθέμενη αξία όταν ολοκληρωθεί και η επέκταση του μετρό στα δυτικά.