Skip to main content

Αρχίζουν οι μελέτες για δύο νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις στη Βόρεια Ελλάδα

Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα και για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

Χρηματοδότηση 22 εκατομμυρίων ευρώ εξασφάλισαν τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε συντονισμό με τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, για δυο εξαιρετικά σημαντικά νέα σιδηροδρομικά έργα.

Πρόκειται για τις μελέτες που αφορούν στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα και στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (ελληνοβουλγαρικά σύνορα).

Η χρηματοδότηση προέρχεται από το ταμείο Connecting Europe Facilities (CEF) και θεωρείται σημαντική επιτυχία, δεδομένου ότι τα δυο έργα είναι κρίσιμα για τις σιδηροδρομικές συνδέσεις της χώρας, τόσο σε επιβατικό, όσο και σε εμπορευματικό επίπεδο.

Για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας πρόκειται για ένα έργο 175 χιλιομέτρων, για την έναρξη υλοποίησης του οποίου μένουν οι μελέτες του τελικού σταδίου. Η χρηματοδότηση που εξασφαλίστηκε είναι 15,5 εκ. ευρώ από το CEF και αντιστοιχεί στο 85% της συνολικής εκτιμώμενης αμοιβής.

Για την αναβάθμιση της σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση 6,5 εκ. ευρώ, που επίσης αντιστοιχεί στο 85% της συνολικής εκτιμώμενης αμοιβής.

Έτσι άνοιξε ο δρόμος για την υλοποίηση αυτών των δυο σημαντικών σιδηροδρομικών έργων και μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από την ολοκλήρωση των μελετών και μέχρι το 2023, αναμένεται η Πολιτεία να αιτηθεί και τη χρηματοδότηση κατασκευής των σιδηροδρομικών γραμμών, διεκδικώντας ευρωπαϊκά κονδύλια.

Η πιθανότητα χρηματοδότησης της κατασκευής μάλιστα θεωρείται αυξημένη, καθώς όπως τόνιζαν αρμόδια στελέχη στη Voria.gr, αυτά τα δυο έργα ανήκουν στο Κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και συγκεκριμένα στο διάδρομο Orient/East-Med, που ξεκινάει από τη Γερμανία και καταλήγει στην Κύπρο.