Skip to main content

Αρχίζουν οι μελέτες για τους τερματικούς σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης

Οι μελέτες πρέπει να εκπονηθούν εγκαίρως, ώστε να γίνουν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις πριν από την άνοιξη του 2023 - Οι βασικές κατευθύνσεις

Άρχισαν οι διαδικασίες για την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για τους τρεις τερματικούς σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

Οι μελέτες, που μόνο απλές δεν είναι, πρέπει να εκπονηθούν εγκαίρως, ώστε να γίνουν και οι απαιτούμενες παρεμβάσεις πριν από την άνοιξη του 2023 και να είναι έτοιμοι οι τρεις τερματικοί σε Νέα Ελβετία, Μίκρα και Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό να υποδεχτούν τους επιβάτες, εφόσον βέβαια τηρηθεί και το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας του μετρό.

Ο ΟΣΕΘ άρχισε τις διαδικασίες, ώστε να είναι η επισπεύδουσα αρχή και ο βασικός μελετητικός φορέας για τις συγκοινωνιακές μελέτες, τις μελέτες των κόμβων, των τερματικών και τις τοπογραφικές. Στόχος είναι η οργάνωση και η διαλειτουργικότητα των τερματικών.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι εξυπηρετικοί για το επιβατικό κοινό όχι μόνο για την επιβίβαση και αποβίβαση από το μετρό, αλλά και για τη σύνδεσή τους με τις δυνατότητες μετάβασής τους στον τελικό τους προορισμό.

Πρέπει να γίνουν κυκλοφοριακές μελέτες για τη διασύνδεση των τερματικών με το οδικό δίκτυο, να προβλεφθεί η εξυπηρέτηση των μέσων μετεπιβίβασης (ταξί, λεωφορείο κτλ.), αλλά και να δοθεί επαρκής διέξοδος σε πεζούς και οχήματα.

Αυτό δεν είναι καθόλου εύκολη δουλειά, αν κάποιος αναλογιστεί ότι υπάρχουν σειρά ζητημάτων που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, όπως για παράδειγμα η διευθέτηση ρέματος στην περιοχή του τερματικού της Νέας Ελβετίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, επισήμανε ότι «πρόκειται για μια βασική και μεγάλη δουλειά, η οποία θα απαιτήσει τουλάχιστον ένα χρόνο και θέλουμε να έχει ολοκληρωθεί ως τις αρχές του 2022, ώστε να γίνουν μετά οι απαιτούμενες παρεμβάσεις στους τερματικούς και να γίνει λειτουργική η μετεπιβίβαση. Είναι μια ενιαία, συνολική και ολοκληρωμένη παρέμβαση, που θεωρείται κομβική για την προώθηση της λογικής μας για ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς των πολιτών στο σύνολό τους κι όχι μόνο του μετρό».

Η έναρξη των μελετών θα γίνει από τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, θα ακολουθήσει η μελέτη για τον τερματικό της Μίκρας και στη συνέχεια για τον τερματικό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού.