Skip to main content

Αντωνούδης:Νομοθετικές παρεμβάσεις για αλλαγές στη λειτουργία του ΟΑΣΘ

Το σχέδιο Σπίρτζη για τις αστικές συγκοινωνίες παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο της Εγνατίας Οδού σε στελέχη του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ.

Περίπου μία ώρα διέθεσαν από το χρόνο τους τα στελέχη του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ για να αποτιμήσουν το σχέδιο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Η συνάντηση έγινε την προηγούμενη εβδομάδα στα γραφεία του κόμματος και συμμετείχαν περί τα 15 στελέχη, μέλη της γραμματείας των δύο Νομαρχιακών Επιτροπών του νομού (Δημητριάδης, Ερμείδης, Καλφακάκου, Δουΐτσης, Παυλίδης κ.ά.).

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr το προσχέδιο νόμου το οποίο εκπόνησε ο Χρήστος Σπίρτζης έγινε αποδεκτό από τα κομματικά στελέχη, χωρίς να διατυπωθούν ιδιαίτερες διαφωνίες ή επιφυλάξεις. Την παρουσίαση του σχεδίου έκανε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης ο οποίος έχει ουσιαστικά εξουσιοδοτηθεί από τον υπουργό να χειρίζεται τοπικά το όλο ζήτημα.

Ο κ. Αντωνούδης εξήγησε τα στάδια υλοποίησης του σχεδίου, λέγοντας ότι το προσεχές διάστημα θα συσταθεί ο φορέας σχεδιασμού και εποπτείας των συγκοινωνιών και σε δεύτερο χρόνο, μετά το 2018 θα συγκροτηθεί ο δεύτερος φορέας ο οποίος θα εκτελεί την οδική αστική συγκοινωνία, στη θέση του ΟΑΣΘ. Όπως επισήμανε ο κ. Αντωνούδης, ο ΟΑΣΘ θα συνεχίσει να ασκεί το έργο της αστικής συγκοινωνίας καθώς αυτό προβλέπεται από την ισχύουσα σύμβαση, η οποία ωστόσο, ολοκληρώνεται δύο χρόνια μετά τη λειτουργία του μετρό.

Αλλαγή καθεστώτος, όμως, θα μπορεί να γίνει από το 2019 και μετέπειτα, σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, όταν και με βάση την κοινοτική οδηγία θα πρέπει να υπάρξει διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου της αστικής συγκοινωνίας, εκτός εάν αυτό το αναλάβει κάποιος κρατικός φορέας, όπως προβλέπεται στην πρόταση Σπίρτζη. Παράλληλα, όπως επισήμανε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε., το υπουργείο με μια σειρά νομοθετικές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις θα προσπαθήσει να διορθώσει κάποια από τα κακώς κείμενα στη λειτουργία του ΟΑΣΘ.

Στη συζήτηση που έγινε επισημάνθηκε ιδιαιτέρως η επιφυλακτική στάση την οποία επιδεικνύουν οι δήμαρχοι του νομού Θεσσαλονίκης απέναντι στο σχέδιο του υπουργού Μεταφορών. Ειπώθηκε, συγκεκριμένα, ότι θα πρέπει να γίνει προσπάθεια ώστε να υπάρξει συναίνεση από την πλευρά των δημάρχων καθώς το προτεινόμενο σχέδιο προβλέπει και τη συμμετοχή των δήμων στους νέους συγκοινωνιακούς φορείς.