Skip to main content

Η μαγεία του σινεμά στις βιτρίνες της Θεσσαλονίκης (φωτο)

Τα καταστήματα διακόσμησαν τις βιτρίνες τους με θέμα το «Φεστιβάλ Κινηματογράφου» στο πλαίσιο διαγωνισμού που διοργανώνει ο Εμπορικός Σύλλογος.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ξέφυγε από τις κλειστές κινηματογραφικές αίθουσες και βάλθηκε να μεταμορφώσει τους κεντρικούς δρόμους της πόλης, μεταφέροντάς τους λίγη από τη μαγεία της Έβδομης Τέχνης.

Φιλμ, κάμερες, καρέκλες σκηνοθέτη, ρούχα εποχής και φωτογραφίες εμπνευσμένες από κινηματογραφικές ταινίες κοσμούν από την Παρασκευή πολλές βιτρίνες καταστημάτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τα οποία συμμετέχουν στον διαγωνισμό βιτρίνας με θέμα το Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

O διαγωνισμός διοργανώνεται από τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, για τον εορτασμό των 100 του χρόνων(1916-2016) και διεξάγεται από τις 4 έως τις 13 Νοεμβρίου, κατά τη διάρκεια του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με στόχο να δοθεί ζωντάνια και εορταστικός τόνος στην αγορά, σε μια περίοδο που έχει μεγάλη επισκεψιμότητα η πόλη.

Κατάστημα Axel

 

«Είναι θετικό που γίνονται τέτοιες πρωτοβουλίες καθώς βοηθούν και την κίνηση και την αγορά. Χαιρόμαστε που λαμβάνουμε μέρος. Για τη διακόσμηση της βιτρίνας, εμείς χρησιμοποιήσαμε, φιλμ και μπομπίνες, ενώ το δημιουργικό της Axel δημιούργησε ένα βίντεο για το Φεστιβάλ» δήλωσε στη Voria.gr η Μαρία Μανάζη από το κατάστημα Axel

MOMART by Thomis Papadimitriou

Κάθε κατάστημα προσάρμοσε τη θεματική του Φεστιβάλ στο αντικείμενό του. «Ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη ακουμπάει είτε στο επίπεδο της μόδας, είτε στο επίπεδο του κινηματογράφου και του θέατρου. Είναι άρτια συνδεμένα μεταξύ τους. Για να υφίσταται το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, θέλει και ρουχισμό και styling» τόνισε η Θωμαής Παπαδημητρίου, η οποία εμπνέυστηκε για τη δημιουργία της βιτρίνας του atelier της «MomArt» από την Belle epoque και την κινηματογραφική παράδοση του Παρισιού.

Αντίστοιχα, το κατάστημα Εν Λευκώ εμπνεύστηκε από μια κινηματογραφική σκηνή, η οποία θυμίζει ποιητικές στιγμές της καθημερινότητας που όλοι οι έμποροι έχουν λίγο ή πολύ βιώσει. 

Στη βιτρίνα του καταστήματος αντιγράφηκε πιστά και στήθηκε ένα καρέ της ταινίας Rauf των Baris Kaya και Soner Caner, στην οποία ένας έφηβος μπαίνει σε ένα μαγαζί για να βρει ένα ροζ φουλάρι για την αγαπημένη του και κοιτάζει με δέος τα στοιβαγμένα υφάσματα.

«Είναι μία καθημερινή σκηνή που ζούμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με το εμπόριο» τόνισε η υπέυθυνη πωλήσεων του καταστήματος, Μαρία Παπαδοπούλου.«Ενώ συνήθως λέμε ότι η Τέχνη μιμείται τη ζωή, αυτή τη φορά η εμπορική βιτρίνα μιμείται τον κινηματογράφο. Αφιερώνουμε τη βιτρίνα μας στις ανθρώπινες ιστορίες όλων αυτών που μας επισκέπτονται καθημερινά. Αυτή η αφιέρωση γίνεται με τον πιο ποιητικό τρόπο, την εντυπωσιακή εικόνα που μόνον η μεγάλη οθόνη μπορεί να αποθανατίσει» συμπλήρωσε η ίδια. 

Στον διαγωνισμό βιτρίνας συμμετέχουν συνολικά 22 εμπορικά καταστήματα μέλη του Συλλόγου. 

Στο διάστημα μέχρι τη λήξη του ΦΚΘ, μια τριμελής Κριτική Επιτροπή θα επισκεφτεί τις επιχειρήσεις για την ανάδειξη του νικητή.

Την Κριτική Επιτροπή αποτελούν ο Μπερνάρ Κουόμο (Αρχιτέκτονας), η Λενιώ Παπαντωνοπούλου (Ιστορικός Τέχνης, Επιμελήτρια Εκθέσεων) και ο Χαραλαμπίδης Χαράλαμπος (τ. Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης).

 

Κατάστημα Λεωνίδας

 

Οπτικά Παυλίδης

 

Κατάστημα DIL

 

 

 Κατάστημα VIROZI

 

Κατάστημα Ο δρόμος του Τσαγιού

 

Κατάστημα Elina Belagra

 

 Κατάστημα Leni Art