Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019
x

ΒΟΛΕΣ ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ

Ευθύνες στη γραφειοκρατία του ελληνικού δημοσίου, αλλά και στην ανάδοχο κοινοπραξία επιρρίπτουν οι εργαζόμενοι της «Ατικκό Μετρό Α.Ε» για τις καθυστερήσεις στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης.

του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr


Ευθύνες στη γραφειοκρατία του ελληνικού δημοσίου και την ανάδοχο κοινοπραξία επιρρίπτουν οι εργαζόμενοι της «Ατικκό Μετρό Α.Ε» για τις καθυστερήσεις στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, σε σχετική ανακοίνωσή τους με αφορμή τη χθεσινή ημερίδα του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας για το μετρό.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν την ανάδοχο κοινοπραξία ότι προσπαθούσε «να περάσει συστήματα υποδεέστερα των συμβατικά προδιαγεγραμμένων», κάτι που επιβράδυνε την πορεία των έργων.

Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων της Αττικό Μετρό τα έργα, επλήγησαν, και ειδικότερα μετά το 2002, από τις «ασθένειες της ελληνικής δημόσιας διοίκησης που διέπει τις τελευταίες δεκαετίες όλα τα δημόσια τεχνικά έργα της χώρας». Οι εργαζόμενοι, επιπλέον, καταγγέλλουν ότι η στελέχωση της διοίκησης των έργων από φορείς γινόταν καθαρά με πελατειακά κριτήρια.

«Όπως είναι σε όλους γνωστό, η τύχη των δημοσίων έργων στη χώρα μας αξιολογείται με πολιτικά κριτήρια και όχι με τεχνικά. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Οι ενέργειες της εκάστοτε διοίκησης και οι προθεσμίες των έργων ελέγχονται ή και υπαγορεύονται από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ. Έτσι δημιουργείται μία αναπόφευκτη σύγκρουση συμφερόντων, μεταξύ ορθού τεχνικού σχεδιασμού και πολιτικής σκοπιμότητας», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η πορεία των έργων στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζει πολύ μεγάλες καθυστερήσεις εξαιτίας των αρχαιολογικών ανασκαφών και της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων και της έγκαιρης παράδοσης των χώρων.

Ακόμη οι καθυστερήσεις έγκρισης σε ορισμένες μελέτες, κυρίως λόγω της «γραφειοκρατικής αντίληψης και ευθυνοφοβίας που διέπει τα κέντρα λήψης αποφάσεων», καθώς και ο τρόπος δημοπράτησης και ανάθεσης των έργων δημιούργησαν μεγάλα προβλήματα στην υλοποίηση του.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, το έργο δημοπρατήθηκε με προκαταρκτική μελέτη, ενώ τόσο η οριστική μελέτη όσο και η μελέτη εφαρμογής είναι στην υποχρέωση του αναδόχου, πράγμα το οποίο απαιτεί αυξημένους χρόνους υποβολής και ελέγχου. Παρ’ όλα αυτά βρίσκονται ήδη σε ολοκληρωμένο στάδιο προς υποβολή πολλές από τις Η/Μ μελέτες. 

Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για την έλλειψη νέας διοίκησης στην Αττικό Μετρό και καλούν τους αρμόδιους υπουργούς να ενημερωθούν κατάλληλα από όλους τους αρμόδιους φορείς, ώστε να κρίνουν με αντικειμενικά κριτήρια την παρούσα κατάσταση.

«Τότε, οι όποιες διοικητικές αποφάσεις που θα ληφθούν θα είναι οι βέλτιστες και το έργο θα αποφύγει τις περιπέτειες. Το Σωματείο μας ήδη από τις 16.11.2009 έχει ζητήσει συνάντηση με τον Υφυπουργό κ. Ι. Μαγκριώτη με θέμα «πορεία και προοπτικές του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», αλλά μέσα στο πρόγραμμα των επαφών του κ. Υφυπουργού με τους εμπλεκόμενους φορείς δεν έχει βρεθεί χρόνος για τη συνάντηση αυτή», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους, «ο μόνος δρόμος» για την ομαλή εξέλιξη του έργου είναι η συνεργασία όλων των φορέων και των εμπλεκομένων στην κατασκευή του μετρό και τους καλούν όλους να συμβάλλουν σε αυτήν την προσπάθεια.

«Είμαστε βέβαιοι ότι μαζί θα φέρουμε το έργο σε πέρας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, γιατί ο τεχνικός κόσμος αντιμετωπίζει τα έργα του μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης σαν πρόκληση και δημιουργία και όχι σαν «Πίττα» ή «Μερίδιο της πίττας»», καταλήγει η ανακοίνωση.



A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ