Skip to main content

Bostanica: Χυμοί και αποξηραμένα φρούτα από το… μποστάνι της Νάουσας

Οι δημιουργοί της εταιρείας, Δημήτρης Χατζάρας, Ευαγγελία Βαδόλα και Πόπη Γρηγορίου, δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στην πλούσια παραγωγή του τόπου τους.

Έχουν στη διάθεσή τους ένα τεράστιο… μποστάνι, πλούσιο σε φρούτα, αυτό της εύφορης Νάουσας. Ο φυσικός πλούτος της περιοχής τους άλλωστε ήταν η πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία της εταιρείας Bostanica, με φυσικούς χυμούς, αποξηραμένα φρούτα και παραδοσιακές, σπιτικές σάλτσες.

Ο Δημήτρης Χατζάρας, η σύζυγός του, Ευαγγελία Βαδόλα και η εξαδέλφη της, Πόπη Γρηγορίου, δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στην πλούσια παραγωγή του τόπου τους σε φρούτα και αποφάσισαν να την αξιοποιήσουν. Έτσι, ξεκίνησαν το 2017 με αποξηραμένα φρούτα και στη συνέχεια, πριν από μια τριετία περίπου, άρχισαν να πειραματίζονται με χυμούς φρούτων, οι οποίοι είχαν ως βάση το μήλο και βγήκαν στην αγορά τα τελευταία δύο χρόνια. Στο ενδιάμεσο, μια μικρή παραγωγή σάλτσας τομάτας στο εργαστήριό τους για δική τους, οικογενειακή χρήση άνοιξε μετά την παραίνεση φίλων τον δρόμο και για μια νέα προϊοντική κατηγορία που ήρθε να προστεθεί στο παραγωγικό τους μενού.

Οι χυμοί στο επίκεντρο

Η Bostanica δίνει ιδιαίτερη έμφαση στους χυμούς της, που είναι και το μεγαλύτερο κομμάτι της παραγωγής της, όπου διαθέτει τέσσερις κωδικούς: μήλο, μήλο-κεράσι, μήλο-ρόδι και μήλο-ακτινίδιο. Οι χυμοί δεν περιέχουν ζάχαρη ούτε νερό, αλλά είναι το προϊόν πρεσαρισμένων αυθεντικών φρούτων, τα οποία έχουν επιλεγεί με κριτήριο την υψηλή ποιότητα μέσα από τη συνεργασία με 15 παραγωγούς από την περιοχή, όπως λέει στη Voria η Ευαγγελία Βαδόλα. Για να επιτευχθεί το αποτέλεσμα που οραματίζονταν οι τρεις συνεργάτες και για να βγουν οι χυμοί στην αγορά, απαιτήθηκε πολλή μελέτη και πολλές δοκιμές. «Δεν θέλαμε να προσθέσουμε συντηρητικά στους χυμούς, θέλαμε έναν αυθεντικό, φυσικό χυμό» εξηγεί.

Σήμερα τα προϊόντα της Bostanica βρίσκονται στον νομό Ημαθίας και στη Θεσσαλονίκη, ο σχεδιασμός όμως προβλέπει την επέκταση και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Παράλληλα, η εταιρεία κάνει εξαγωγές στη Γερμανία, ενώ έχει γενικότερα στραμμένο το βλέμμα της στο εξωτερικό. Στόχος της είναι οι χυμοί της να εδραιωθούν στην καφεστίαση ως μια υγιεινή εναλλακτική επιλογή ροφήματος, αλλά και στη λιανική σε επιλεγμένα καταστήματα, ενώ στα πλάνα είναι και νέες γεύσεις.

«Είμαστε σίγουροι για το προϊόν μας. Θέλαμε να είναι αυτό που περιγράφει, ένας απόλυτα φυσικός χυμός χωρίς… μικρά γράμματα. Μας αρέσει πολύ και οι κριτικές που δεχόμαστε από όσους τον δοκιμάζουν είναι ιδιαίτερα θετικές. Ο κόσμος χαίρεται με την προσπάθειά μας και το μοιράζεται μαζί μας. Το βλέπουμε στην καθημερινότητά μας» λέει η Ευαγγελία Βαδόλα.

Πέραν των τεσσάρων χυμών με βάση το μήλο, η Bostanica διαθέτει τρεις κωδικούς αποξηραμένων φρούτων, λωτό, μήλο και κεράσι, τα οποία συλλέγονται από τις εύφορες πλαγιές του Βερμίου και αποξηραίνονται χωρίς την προσθήκη ζάχαρης και συντηρητικών, αλλά και πέντε σπιτικές σάλτσες, τομάτας και πιπεριάς, που γίνονται με τον παραδοσιακό τρόπο.