Skip to main content

Χ. Καστανίδης: Ακαδημαϊκή αναβάθμιση του Παιδαγωγικού Τμήματος της ΑΣΠΑΙΤΕ

Παρά το γεγονός ότι το Τμήμα παρουσιάζει σημαντικό, ευρύ και πολυεπίπεδο επιστημονικό έργο, παρέμεινε εκτός του πανεπιστημιακού τομέα.

Την ακαδημαϊκή αναβάθμιση του Παιδαγωγικού Τμήματος της Ανώτατης Σχολής Τεχνολογικής και Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) ζητά με ερώτηση την οποία κατέθεσε προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του Κινήματος Αλλαγής Χάρης Καστανίδης.

Στην ερώτησή του ο πρώην υπουργός σημειώνει ότι «όπως διαφαίνεται από την έκθεση παρουσίασης του Παιδαγωγικού Τμήματος της ΑΣΠΑΙΤΕ, σε αυτό υπηρετεί ένας ικανός αριθμός μελών ΔΕΠ με διεθνές αναγνωρισμένο επιστημονικό έργο, που επιλέγονται από Πανεπιστήμια της ημεδαπής και της αλλοδαπής είτε ως επιβλέποντες είτε ως μέλη τριμελών επιτροπών επίβλεψης είτε ως μέλη επταμελών επιτροπών εξέτασης διδακτορικών διατριβών. Επίσης, το Τμήμα έχει πολύχρονη εμπειρία στη διοργάνωση και συνδιοργάνωση μεταπτυχιακών σπουδών με μεγάλο αριθμό αποφοίτων, καθώς και στην επίβλεψη επιστημονικών και ερευνητικών προγραμμάτων. Πρόσφατα θεσμοθέτησε πέντε ερευνητικά εργαστήρια σε σύγχρονα και καινοτόμα αντικείμενα στο πεδίο των Ανθρωπιστικών και Θετικών επιστημών».

Ο κ. Καστανίδης επισημαίνει επίσης πως «παρά το γεγονός ότι το Τμήμα παρουσιάζει σημαντικό, ευρύ και πολυεπίπεδο επιστημονικό έργο,  παρέμεινε εκτός του πανεπιστημιακού τομέα, στερώντας από τα μέλη του τη δυνατότητα για περαιτέρω επιστημονική εξέλιξη και ακαδημαϊκή αναβάθμιση.  Αν και το Παιδαγωγικό Τμήμα έχει επιπλέον την ακαδημαϊκή ευθύνη του Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) αποφοίτων ΑΕΙ σε όλη την ελληνική επικράτεια, συνεχίζει να παραμένει θεσμικά υποβαθμισμένο έναντι άλλων Παιδαγωγικών Τμημάτων των ΑΕΙ της χώρας μας».

Με βάση τα ανωτέρω ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ ρωτά την υπουργό Παιδείας «για ποιους λόγους, παρά το σημαντικό, ευρύ και πολυεπίπεδο έργο, το Παιδαγωγικό Τμήμα της ΑΣΠΑΙΤΕ, παρέμεινε εκτός του πανεπιστημιακού τομέα». Καλεί, δε, την κ. Κεραμέως να απαντήσει εάν προτίθεται να προχωρήσει στην ακαδημαϊκή αναβάθμιση του εν λόγω Τμήματος «προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα αυτονόμησης του ακαδημαϊκού έργου των μελών ΔΕΠ, αξιοποίησης των δυνατοτήτων του στην έρευνα και την εκπαίδευση και ειδικότερα στην οργάνωση διδακτορικών σπουδών» ή εάν   θα επιμείνει στην αρχική της απόφαση.