Skip to main content

Χαλιαμπάλιας: Οι γκάφες του δήμου Θεσσαλονίκης για αστικά και ποδηλατοδρόμους

Ο πολιτευτής σχολίασε τις αντιδράσεις για την έλλειψη κλιματισμού σε τμήμα του στόλου του ΟΑΣΘ και τη λειτουργία των νέων ποδηλατοδρόμων.

Ως γκάφα χαρακτήρισε την αγορά των γερμανικών αστικών λεωφορείων από τον δήμο Θεσσαλονίκης ο Σάββας Χαλιαμπάλιας.

«Πολύς θόρυβος γίνεται, τις τελευταίες μέρες στην πόλη μας, με τα πολλαπλά προβλήματα που έχουν παρουσιάσει τα λεωφορεία που αγόρασε  ο δήμος Θεσσαλονίκης για να τα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ. Για τα οχήματα αυτά από την αρχή υπήρξαν ενστάσεις ότι είναι τελείως ακατάλληλα για την πόλη μας. Έχουν μικρής ιπποδύναμης κινητήρες διότι η περιοχή της Λειψίας όπου εκτελούσαν δρομολόγια είναι επίπεδη χωρίς ανηφόρες. Δεν έχουν κλιματισμό διότι απλά στη συγκεκριμένη γερμανική πόλη η θερμοκρασία το καλοκαίρι πολύ σπάνια ξεπερνά τους 30 βαθμούς Κελσίου. Η εταιρεία κατασκευής τους δεν έχει αντιπροσωπεία στην Ελλάδα και έτσι υπάρχει αδυναμία εύρεσης ανταλλακτικών ενώ το τεχνικό προσωπικό του ΟΑΣΘ αντιμετωπίζει δυσκολίες καθώς δεν έχει ξαναδουλέψει τα συγκεκριμένα οχήματα. Και βεβαίως πρόκειται για λεωφορεία με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ τους» ανέφερε ο κ. Χαλιαμπάλιας.

«Μέσα στην αγωνία του, ο δήμαρχος Ζέρβας θέλοντας να προβεί σε μία κίνηση εντυπωσιασμού έκανε μία γκάφα που τώρα την πληρώνει ο κόσμος. Το κράτος αντί για τα 180 λεωφορεία που προμηθεύτηκε, με τη μέθοδο leasing, για λογαριασμό του ΟΑΣΘ,  θα είχε προμηθευτεί 230. Και σήμερα  θα κυκλοφορούσαν όλα χωρίς πρόβλημα. Σίγουρα, εκτός από την ταλαιπωρία των πολιτών, χάθηκαν και χρήματα τα οποία τα πλήρωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Περίπου 50 ακατάλληλα, μεταχειρισμένα λεωφορεία αγοράστηκαν με το κόστος να φτάνει στο ένα εκατομμύριο ευρώ. Αυτά τα λάθη ποιος τα πληρώνει;» αναρωτιέται ο πρώην υποψήφιος δήμαρχος και υποψήφιος βουλευτής Θεσσαλονίκης.

«Κατά τη διάρκεια της θητείας του, ο δήμαρχος έχει κάνει και άλλη μία μεγαλοπρεπέστατη γκάφα με τον ποδηλατόδρομο της λεωφόρου Νίκης. Αντί να κατασκευαστεί από την αριστερή πλευρά του δρόμου τοποθετήθηκε από την δεξιά, με κίνδυνο για τους οδηγούς και τους ποδηλάτες. Ύστερα από ένα ατύχημα με υλικές ζημιές που έγινε στο δρόμο, η Τροχαία διαπίστωσε το λάθος  και με εισήγηση της ελήφθησαν μέτρα. Την γκάφα της δημοτικής αρχής την πληρώνουν τα καφέ στη Λεωφόρο Νίκης γιατί μειώθηκε στο μισό ο χώρος των τραπεζοκαθισμάτων. Απερίσκεπτη ήταν και η κατασκευή του πανάκριβου πιλοτικού  ποδηλατόδρομου στη λεωφόρο Καραμανλή που δεν εξυπηρετεί κανέναν και έχει καταργηθεί στην πράξη. Ο δήμος  συνεχίζει πεισματικά και θεωρητικά να τον κρατάει ενεργό. Και σε αυτή την περίπτωση φαίνεται ότι η μόνη μας ελπίδα για την κατάργηση του είναι άλλη μια  εισήγηση της Τροχαίας ότι δυσκολεύει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Γιατί οι σχετικές αντιδράσεις των πολιτών δεν εισακούονται» επισημαίνει ο κ. Χαλιαμπάλιας.