Skip to main content

Χαλιαμπάλιας: Σε ιδιώτη άμεσα το 1/3 των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με τον πολιτευτή, τα λεωφορεία στην πόλη θα αυξηθούν κατά 33% γιατί ο ιδιώτης θα «καλύψει» με ιδιόκτητα λεωφορεία μια περιοχή.

Να αναλάβει άμεσα ιδιώτης το 1/3 των αστικών συγκοινωνιών προτείνει  ο πολιτευτής Σάββας Χαλιαμπάλιας για να βελτιωθούν οι μετακινήσεις των πολιτών στη Θεσσαλονίκη.

Αυτό ανέφερε κατά τη συνέντευξη του στο Βεργίνα TV, σχολιάζοντας όσα συνέβησαν στην ειδική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο δημοτικό συμβούλιο με θέμα τον ΟΑΣΘ.

«Ακούστηκαν κάποιες φωνές και μάθαμε ενδιαφέροντα πράγματα. Όπως ότι το 80% των εσόδων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προέρχεται από το κράτος και το 20% από τα εισιτήρια ή και από κάποιες διαφημίσεις που αναρτώνται στα λεωφορεία. Είναι δυνατόν σήμερα μία επιχείρηση να είναι τόσο ελλειμματική; Δηλαδή να καλύπτει μόνο το 20% των εξόδων της από μόνη της» σημείωσε, επισημαίνοντας πως «μας είπαν ότι θα πάρουν μεταχειρισμένα λεωφορεία- δεκαπενταετίας. Δηλαδή ό,τι πετούν… οι συγκοινωνίες της Ευρώπης θα το πάρουμε εμείς».

Ο πρώην υποψήφιος δήμαρχος και βουλευτής Θεσσαλονίκης ανέφερε ότι: « Μου έκανε εντύπωση ότι, σύμφωνα με μια έρευνα, το 30% των πολιτών- που απάντησαν – θέλουν ιδιωτικές συγκοινωνίες, άλλο ένα ποσοστό 30% θέλει δημόσιες συγκοινωνίες και 30% προκρίνει  ένα μικτό σύστημα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) – όχι όμως όπως το προηγούμενο το «αμαρτωλό»».

Με βάση τα παραπάνω ο γνωστός επιχειρηματίας είπε: «Θέλω να κάνω μια πρόταση ξεκάθαρη για  τις αστικές  συγκοινωνίες. Είναι αυτή τη στιγμή ευκαιρία για τη φιλελεύθερη κυβέρνηση που έχουμε με νομοθετική ρύθμιση που θα φέρει  τουλάχιστον το 1/3 του πολεοδομικού συγκροτήματος να το δώσει σε ιδιωτικό φορέα, μέσω διεθνούς διαγωνισμού. Το άλλο 1/3 ας το κρατήσει το δημόσιο και το υπόλοιπο να λειτουργήσει μέσω ΣΔΙΤ. Μπορεί να χωριστεί το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης σε τρία τμήματα. Στο δυτικό τμήμα μέχρι τη Σίνδο και το Καλοχώρι, το κεντρικό που θα περιλαμβάνει το κέντρο, τη Νεάπολη και την Άνω Πόλη και το ανατολικό με τις περιοχές Τούμπας , Χαριλάου, μέχρι το αεροδρόμιο».

Ακόμη συμπλήρωσε ότι «αν χωριστεί, ο Οργανισμός Συγκοινωνιών που θα μείνει θα πάρει τα λεωφορεία από τον χώρο που θα δώσουν στον ιδιώτη. Άρα, τα λεωφορεία μας θα αυξηθούν κατά 33% γιατί ο ιδιώτης θα «καλύψει» με ιδιόκτητα λεωφορεία μια περιοχή. Και επιτέλους να υπάρχει σύγκριση. Ξεκάθαρα, να φανεί  στον λαό τι παροχή υπηρεσίας μπορεί να προσφέρει ένας ιδιώτης, μια δημόσια εταιρεία και μια σύμπραξη».

Σχετικά με τα νέα λεωφορεία σημείωσε ότι αυτά θα αργήσουν μιας και αναμένεται να κυκλοφορήσουν τον προσεχή Οκτώβριο ή Νοέμβριο του 2020 ενώ για το ΚΤΕΛ ανέφερε τη δήλωση που έκανε εντύπωση: «Στην ειδική δημοτική συνεδρίαση ο πρόεδρος του επισήμανε ότι «τα εξωτερικά δρομολόγια που δόθηκαν από τον Οργανισμό στα ΚΤΕΛ στοίχιζαν 32 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ, κάθε χρόνο, ενώ στο ΚΤΕΛ θα κοστίζει 2 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την σύμβαση που υπογράφηκε». Αυτά είναι εγκλήματα κατά του λαού. Αλλά από δω και πέρα το κράτος πρέπει να είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις του. Με ξένα λεφτά κάνουν όλοι τον χουβαρντά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε στο πρόσφατο παρελθόν ότι το κράτος ξεκίνησε να εφαρμόζει μια κοινωνική πολιτική, με κεντρική πολιτική απόφαση. Έβαλαν τον ΟΑΣΘ να στείλει λεωφορεία στις απομακρυσμένες περιοχές και του έταξαν ανάλογη επιδότηση αλλά τελικά δεν τον επιδοτούσαν. Με τέτοιους είδους πρακτικές και με το ιδιότυπο καθεστώς του Οργανισμού δημιουργήθηκαν τα μεγάλα ελλείμματα».