Skip to main content

Χαλκιδική: Αγωνία για τις επιχειρήσεις λόγω Ουκρανικού - Φόβοι για λουκέτα από Οκτώβριο

Οι επιχειρήσεις θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης τον Οκτώβριο εάν δεν ληφθούν μέτρα σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Την εκτίμηση ότι τον Οκτώβριο οι επιχειρήσεις θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης, εάν δεν ληφθούν μέτρα σε εθνικό, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των επιμελητηρών – μελών του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ), στη γενική συνέλευση που πραγματοποιείται στην Ουρανούπολη της Χαλκιδικής, της περιοχής που τον Δεκέμβριο του 2020 αποτέλεσε το 20ό και τελευταίο μέλος.

«Το τελευταίο χρονικό διάστημα, για μια ακόμη φορά, οι επιχειρήσεις μας πλήττονται ανεπανόρθωτα. Είναι απανωτά τα χτυπήματα για επιχειρηματικό κόσμο», ανέφερε ο πρόεδερος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Γιάννης Κουφίδης. Αναφερόμενος στον πόλεμο στην Ουκρανία επισήμανε ότι έχει προκαλέσει αναστάτωση, καθώς κανείς δεν ξέρει πότε και με ποιον τρόπο θα τελειώσει και πρόσθεσε ότι έχει προκαλέσει αγωνία για τον οδικό τουρισμό που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τη Χαλκιδική, η οποία προσελκύει τουρίστες από τα Βαλκάνια. Ο κ. Κουφίδης επισήμανε πως πέρα από την τουριστική κίνηση σημαντικό κομμάτι είναι να υπάρχει και κερδοφορία, τονίζοντας ότι, αν δεν υπάρξει, «τον Οκτώβριο – Νοέμβριο θα είναι πολύ δύσκολα για τις επιχειρήσεις», κάποιες από τις οποίες ενδέχεται να μην αντέξουν μέχρι την επόμενη σεζόν.

Την ίδια εκτίμηση εξέφρασε και ο πρόεδρος του ΕΟΑΕΝ, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας, Σωτήρης Σκιαδαρέσης. Όπως ανέφερε, υπάρχουν ήδη σοβαρά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τις αυξημένες τιμές του ρεύματος, του πετρελαίου, αλλά και τις αυξήσεις σε μισθούς, τρόφιμα και πρώτες ύλες. «Στο τέλος δεν ξέρω αν θα μείνει κάτι. Θεωρώ ότι θα έχουμε σοβαρό πρόβλημα τον Οκτώβριο», ανέφερε. Πρόσθεσε δε ότι τα χρήματα τελειώνουν σιγά – σιγά και, «αν δεν υπάρξει βοήθεια από Ευρώπη, θα είναι δύσκολα τα πράγματα».

Ολοκληρωμένη τουριστική προβολή

Πρόταση για βελτίωση της προβολής του τουριστικού προϊόντος της κάθε περιοχής κατέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Knowledge ΑΕ, Βασίλης Χρηστίδης. Όπως είπε, τουριστική προβολή γίνεται, όχι όμως όλου του πακέτου που προσφέρει ο κάθε τόπος. Μάλιστα, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, σύμφωνα με μελέτες, κατά 80% ο επισκέπτης που πάει σε μία περιοχή δεν γνωρίζει τι του προσφέρει, αλλά μένει στα πολύ επιφανειακά. Επισήμανε ότι ο επισκέπτης ξοδεύει το 50% του χρόνου του στην προσαρμογή και το 30% στην επιστροφή, άρα έχει μόλις ένα 20% για να ψάξει. «Αν το γνώριζε εκ των προτέρων θα αύξανε τη μέση κατά κεφαλήν δαπάνη», εκτίμησε.

Ο κ. Χρηστίδης ανέφερε ότι πρέπει να δημιουργηθεί κουλτούρα συνεργασίας, γιατί βελτιώνει την προώθηση του τουριστικού προϊόντος, καθώς υπάρχουν μικρές επιχειρήσεις που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις σύγχρονες απαιτήσεις του μάρκετινγκ. «Το συνολικό τουριστικό προϊόν πρέπει να προβληθεί πιο συστηματικά», ανέφερε, σημειώνοντας ότι σήμερα αυτό επαφίεται σε διεθνή ολιγοπώλια και συγκεκριμένους τεχνολογικούς παρόχους.

Ο ίδιος τόνισε πως ο πιο κατάλληλος φορέας να το κάνει αυτό είναι τα επιμελητήρια μέσω μίας σύμπραξης που θα περιλαμβάνει το σύνολο των επιχειρήσεων που συμβάλλουν στο τουριστικό προϊόν και θα απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά και σε κάθε επισκέπτη.

Κόμβος ψηφιακής καινοτομίας

Τις δυνατότητες ανάπτυξης των επιχειρήσεων μέσα τον κόμβο ψηφιακής καινοτομίας LIVINGTRAC του ΕΚΠΑ παρουσίασε η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Νάνσυ Αλωνιστιώτη. Ο κόμβος, που ήδη έχει αρκετά μέλη, έχει πάρει έγκριση από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αναμένει την θεσμική του κατοχύρωση και από την Κομισιόν.

Όπως εξήγησε η κ. Αλωνιστιώτη, ο κόμβος στοχεύει στο να καλύψει το κομμάτι της ψηφιακής μετάβασης των επιχειρήσεων με κατάρτιση και εκπαίδευση, αλλά και με τη διάθεση των εργαστηρίων και υποδομών, ώστε να αξιοποιούν τεχνογνωσία που υπάρχει στα ακαδημαϊκά ιδρύματα σε θέματα, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, τα νέα δίκτυα, η μηχανική μάθηση και οι έξυπνες εφαρμογές στο τουρισμό και στην αγροδιατροφή. Πέρα, δηλαδή, από το συμβουλευτικό επίπεδο, υποστηρίζει με τη διάθεση developers για λύσεις software, αλλά και υπηρεσιών cloud.

Χαιρετισμό εκ μέρους της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος απηύθυνε ο οικονομικός επόπτης της ένωσης, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητήριο Πειραιά, Γιάννης Βουτσινάς.