Skip to main content

Περίπου 4 στους 10 δεν γνωρίζουν τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό συνεδρίων

Η γαστρονομία και ο καιρός είναι οι παράγοντες που ικανοποιούν περισσότερο τους επαγγελματίες οι οποίοι έχουν επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη.

Χαμηλή παραμένει ακόμα η αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης ως συνεδριακός προορισμός, όπως δείχνει η έρευνα που πραγματοποίησε το American College of Thessaloniki σε συνεργασία με το Thessaloniki Convention Bureau (TCB) με τίτλο «Thessaloniki through the eyes of a hosted buyer».

Σε ποσοστό από 34% έως 45%, οι επαγγελματίες που ερωτήθηκαν απάντησαν ότι δεν ήξεραν ότι η Θεσσαλονίκη είναι προορισμός για συνέδρια. «Η αναγνωρισιμότητα της πόλης παραμένει χαμηλή», σημείωσε η Managing Director του Thessaloniki Convention Bureau, Ελένη Σωτηρίου. Κατά την παρουσίαση της έρευνας σήμερα το μεσημέρι στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia. Παράλληλα, ωστόσο, όπως διευκρινίζει η ίδια η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων έχουν διοργανώσει ένα σεμινάριο, ένα συνέδριο ή μια έκθεση σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Η έρευνα αναδεικνύει τους παράγοντες βάσει των οποίων οι επαγγελματίες του χώρου επιλέγουν έναν συνεδριακό προορισμό. Αυτοί είναι μεταξύ άλλων η συνδεσιμότητα του προορισμού, η γαστρονομία, οι χώροι και οι υποδομές, ο επαγγελματισμός, οι τιμές, ο καιρός αλλά και η εμπειρία που μπορεί να προσφέρει η κάθε περιοχή.

Γαστρονομία και καιρός ικανοποιούν τους επαγγελματίες του συνεδριακού τουρισμού

Η γαστρονομία και ο καιρός είναι οι παράγοντες που ικανοποίησαν περισσότερο τους επαγγελματίες οι οποίοι έχουν επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη. Ακολουθούν οι τιμές, η συνολική εμπερία και οι συνεδριακοί/εκθεσιακοί χώροι. Σε χαμηλά ποσοστά είναι ο παράγοντας της συνδεσιμότητας της Θεσσαλονίκης ωστόσο αυτό, όπως είπε η κ. Αντωνίου, δεν την ανησυχεί. Η ίδια υπογράμμισε ότι την ώρα που σε όρους συνεδριακού τουρισμού το 2020 έχει κλείσει κατά 90% και το 2021 κατά 50%, η συνδεσιμότητα θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης για τα events που θα έρθουν στην πόλη από το 2022 και μετά οπότε και θα έχει αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο.

Στην έρευνα έγιναν ερωτήσεις και για την ίδια τη λειτουργία του Thessaloniki Convention Bureau. Σύμφωνα με τις απαντήσεις, οι υπηρεσίες που αναμένουν οι επαγγελματίες από ένα τέτοιο γραφείο είναι τα fam trips και τα site inspections (91,9% και 87,8% αντίστοιχα ) καθώς και το προωθητικό υλικό, στο οποίο όπως σημειώνει η κ. Σωτηρίου υστερεί το γραφείο.

Κατά την ίδια, το TCB σχεδιάζει τη δημιουργία ενός βίντεο που θα αφορά αποκλειστικά την προώθηση της Θεσσαλονίκης ως συνεδριακού προορισμού αλλά και την ανανέωση του meetings guide planner.

Δείγμα έρευνας

Το δείγμα της έρευνας, όπως υπογράμμισε στην έναρξη της παρουσίασης, ο Ανέστης Αναστασίου, επικεφαλής του τμήματος Τουριστικών Σπουδών του ACT είναι σχετικά μικρό, αποτελείται δηλαδή από 80 άτομα, αλλά εξαιρετικά στοχευμένο καθώς όλοι οι ερωτηθέντες είναι επαγγελματίες του χώρου που  αποφασίζουν για προορισμούς και κλείνουν χώρους για συνέδρια. Σημαντικό είναι ακόμα, όπως ανέφερε ο ίδιος, ότι οι επαγγελματίες προέρχονται από 25 διαφορετικές χώρες καλύπτοντας έτσι ένα ευρύ γεωγραφικό φάσμα.