Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Χωρίς διόδια το Fly Over-«Μικρές επιπτώσεις στο Σέιχ Σου»

Δεν θα υπάρχουν διόδια στο Fly Over της περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ξεκαθάρισε ο Πάρις Μπίλλιας - «Δεν βλέπω χρησιμότητα για την υποθαλάσσια»

Για το δρομολογούμενο, φιλόδοξο έργο του Fly Over στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, μίλησε o «εμπνευστής του», Πάρις Μπίλλιας, αντιπεριφερειάρχης Υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, σοτν ραδιοφωνικό σταθμό Flash 99,4.

Όπως ανέφερε ο κ. Μπίλλιας, πρόκειται για «ένα έργο το κόστος του οποίου είναι σχετικά μικρό, περί τα 370 εκατομμύρια. Έχει πολύ μικρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο δάσος του Σειχ Σου. Μόνο 70 στρέμματα προβλέπεται να απαλλοτριωθούν, τα οποία θα αντικατασταθούν με πολλαπλάσια στρέμματα σε φυτεύσεις που θα γίνουν σε περιοχές του έργου.

Σύμφωνα με τον κ. Μπίλια, «είναι ένα έργο το οποίο σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα μπορεί να ολοκληρωθεί. Από τη στιγμή που θα αναδειχθεί ο ανάδοχος νομίζω είναι εφικτό μέσα σε μια τριετία να έχει ολοκληρωθεί το έργο και θα έχει και κάθε λόγο να βιάζεται ο ανάδοχος του έργου, γιατί όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του θα αρχίσει να εισπράττει από το δημόσιο με πληρωμή διαθεσιμότητας. Άρα είναι ένα έργο ώριμο».

Η κατασκευή της υπερυψωμένης γέφυρας θα ξεκινά από τον κόμβο του νοσοκομείο Παπαγεωργίου, θα κινείται αρχικά στην κεντρική νησίδα που υπάρχει αυτή τη στιγμή και μετά στον κόμβο της Νεάπολης θα αρχίσει να καταλαμβάνει την αριστερή πλευρά δίπλα ακριβώς από το πρανές του Σειχ Σου. Θα φτάνει μέχρι πριν από το τούνελ.

Το τούνελ αναμένεται να διευρυνθεί με στόχο να εξαλειφθούν τα ατυχήματα που γίνονται εκεί. Προβλέπεται διαπλάτυνση κατά μια λωρίδα ανά κατεύθυνση. Παράλληλα θα γίνουν και διορθώσεις και βελτιώσεις των γεωμετρικών χαρακτηριστικών αλλά και των κακοτεχνιών.

Σχετικά με το διάστημα κατασκευής και την όχληση που θα προκαλέσει το έργο, ο κ. Μπίλιας είπε πως θα εξαρτηθεί από τον τρόπο κατασκευής που θα επιλεγεί και αν θα παραμείνουν 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση στη διάρκεια κατασκευής, χαρακτηρίζοντας εφικτό σενάριο την παράδοση του μέσα στο 2025.

Δεν θα υπάρχουν διόδια

Ο κ. Μπίλιας ξεκαθάρισε πως δεν προβλέπονται διόδια. Το κόστος του έργου 370 εκατ. ευρώ έχει αναλάβει η κυβέρνηση και ο εργολάβος θα πληρωθεί σε βάθος 25ετίας.

«Η υποθαλάσσια οδός ναυάγησε στα νερά του Θερμαϊκού»

Ερωτηθείς σχετικά με την υποθαλάσσια οδό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Μπίλιας μίλησε για ένα εγχείρημα από τα «έργα – μαύρες κηλίδες της πόλης» το οποίο «ναυάγησε στα νερά του Θερμαϊκού και τώρα καλείται η χώρα να πληρώσει 160 εκατ. ευρώ αποζημίωση στον ανάδοχο».

Ο ίδιος εξέφρασε τις επιφυλάξεις του κατά πόσο ένα τέτοιο έργο είναι χρήσιμο για την πόλη, λέγοντας πως πρέπει να επανεξεταστούν όλα τα θέματα από τη χάραξη μέχρι και την υλοποίηση από την αρχή.

Παράλληλα τόνισε πως ήδη ξεκινάει μια μεγάλη κυκλοφοριακή μελέτη από την Αττικό Μετρό και τον ΟΣΕΘ που έχει να γίνει από τη δεκαετία του 90.