Skip to main content

Χωρίς υπογραφή μηχανικού η μελέτη του 2017 για τον σταθμό Βενιζέλου

Με βάση αυτή τη μελέτη ελήφθη η απόφαση του ΚΑΣ για διατήρηση των αρχαιοτήτων κατά το στάδιο κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης.

Την απόφαση την οποία έλαβε το 2017 το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης με κατά χώραν διατήρηση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων συζητά αυτή την ώρα το Συμβούλιο, μετά την απόρριψη των ενστάσεων (δείτε εδώ) για την εξαίρεση δύο μελών του (Μιχ. Τιβέριου και Μαν. Κορρέ) και πριν από την παρουσίαση της νέας πρότασης της Αττικό Μετρό Α.Ε. για κατασκευή του σταθμού με τη μέθοδο της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη συζήτηση διαπιστώθηκε ότι η μελέτη του 2017, η οποία παρουσιάστηκε από την τότε ηγεσία της Αττικό Μετρό Α.Ε. και με βάση την οποία ελήφθη εκείνη η απόφαση του ΚΑΣ για διατήρηση των αρχαιοτήτων κατά το στάδιο κατασκευής του σταθμού, δεν έφερε την υπογραφή κανενός μηχανικού. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μέλος του ΚΑΣ σημείωσε πως ακόμη και εάν δεν υπήρχαν τότε υπογραφές στη μελέτη θα έπρεπε αυτό να γίνει στη συνέχεια.

Έξω από την αίθουσα της συνεδρίασης παραμένουν τα στελέχη της Αττικό Μετρό Α.Ε. που αναμένουν να παρουσιάσουν τη δική τους πρόταση, καθώς και πολλοί εκπρόσωποι από τη Θεσσαλονίκη, ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Γιώργος Τσακούμης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ ο Γιάννης Τόσκας, ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ Γιάννης Μασούτης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης ο Παντελής Φιλιππίδης, , ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ  Μανώλης Βλαχογιάννης, ο αντιπεριφερειάρχης Πάρις Μπίλλιας, ο τέως δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, μαζί και με άλλους εκπροσώπους της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς κ.ά.