Skip to main content

Coca Cola 3Ε: Παγκόσμια πρώτη των έξυπνων γυαλιών στη Θεσσαλονίκη

Εφαρμογή τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας με τη χρήση έξυπνων γυαλιών στο Κέντρο Διανομής της Coca Cola 3Ε της Θεσσαλονίκης.

Μια πρωτοποριακή τεχνολογία με χρήση έξυπνων γυαλιών για τη διαχείριση αποθήκης εφαρμόζεται πιλοτικά για πρώτη φορά παγκοσμίως σε εγκαταστάσεις ταχείας διακίνησης αγαθών στο Κέντρο Διανομής Βορείου Ελλάδος της Coca Cola 3E στη Θεσσαλονίκη. Ο όμιλος Coca Cola HBC επέλεξε ανάμεσα σε 28 χώρες την Ελλάδα και δη το Κέντρο της Θεσσαλονίκης για την εφαρμογή τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας(Augmented Reality) στη διαχείριση αποθήκης με τη λειτουργία Vision Picking.

Το Κέντρο Διανομής Βορείου Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην περιοχή. Απασχολεί συνολικά 200 εργαζόμενους και εξυπηρετεί καθημερινά 963 πελάτες. Διαθέτει 14.020m2 στεγασμένο χώρο αποθήκης με χωρητικότητα 8.733 παλέτες. Από αυτό διακινούνται ετησίως 7,5 εκ. κιβώτια, εξυπηρετώντας συνολικά 67.600 παραγγελίες, ενώ περισσότερο από το 55% των παραγγελιών, αφορά μικτές παλέτες.

Στόχος του ομίλου είναι μέσα στο 2019 η τεχνολογία να εφαρμοστεί και στο Κέντρο Διανομής στο Σχηματάρι καθώς και σε έξι ακόμη εγκαταστάσεις και μεταξύ άλλων σε Ουγγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Βουλγαρία, Ιρλανδία. «Μας χαροποιεί ιδιαίτερα  που πρώτα στην Ελλάδα ξεκινάμε τη χρήση μίας καινοτόμου τεχνολογίας, όπως αυτής του Vision Picking, που μας επιτρέπει να βελτιώσουμε την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα μίας πολύπλοκης  διαδικασίας, όπως είναι η συλλογή προϊόντων (picking). Με αφετηρία την Ελλάδα και το Κέντρο Διανομής Βορείου Ελλάδος της Θεσσαλονίκης, ο όμιλος Coca Cola HBC θα προχωρήσει σε χρήση της τεχνολογίας augmented reality για τη διαχείριση αποθήκης και στις 28 χώρες που δραστηριοποιείται», τόνισε ο Κωνσταντίνος Ηλιόπουλος, Group Warehouse & ICSC Product Manager CCHBC κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την παρουσίαση της τεχνολογίας σε δημοσιογράφους και ξενάγησης στο Κέντρο Διανομής της Θεσσαλονίκης. Το συνολικό ύψος της επένδυσης για την υλοποίηση της τεχνολογίας στον όμιλο δεν ανακοινώθηκε, ωστόσο, η επένδυση μόνο για το κέντρο της Θεσσαλονίκης μέχρι στιγμής ανέρχεται σε 200.000 ευρώ.

Πώς λειτουργεί το Vision Picking

Το Vision Picking λειτουργεί με τη χρήση ειδικών «έξυπνων» γυαλιών που παρέχουν όλη την πληροφορία που χρειάζεται ο εργαζόμενος χειριστής για να ολοκληρώσει καθημερινές εργασίες (π.χ. θέση ραφιού, προϊόν, ποσότητα, επιλογή προϊόντος). Ο χρήστης βλέπει σε μία οθόνη 7’’ τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει για να ολοκληρώσει την παραγγελία. Στη συνέχεια επιβεβαιώνει με φωνητική εντολή την ενέργεια που θέλει να πραγματοποιήσει. Η χρήση της τεχνολογίας Vision Picking κάνει ακόμα πιο αποτελεσματική την εξυπηρέτηση των πελατών μειώνοντας τις κινήσεις που πραγματοποιούνται από την παραγωγή, στο ράφι, και στα χέρια του καταναλωτή.

Ο κ. Ηλιόπουλος τόνισε ότι στο δίμηνο που εφαρμόζεται το Vision Picking επιτεύχθηκε ταχύτερη κατά 6-8% πραγματοποίηση μικτών παλετών, 100% ακρίβεια και καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. Όπως εκτίμησε, η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας θα οδηγήσει σε αύξηση της παραγωγικότητας πάνω από 10%.

«Το Vision Picking ενισχύει την τεχνογνωσία των ανθρώπων μας και μας επιτρέπει να δημιουργούμε χιλιάδες παραγγελίες μικτών παλετών με μεγαλύτερη ταχύτητα,  ευκολία και ακρίβεια. Η εξυπηρέτηση των  πελατών μας γίνεται ακόμα πιο αποτελεσματική αλλάζοντας για πάντα τον τρόπο διαχείρισης της παραγγελίας στον κλάδο καταναλωτικών αγαθών. Είμαστε πολύ περήφανοι που ο Όμιλός μας επέλεξε την Ελλάδα και τους ανθρώπους μας στο Κέντρο Διανομής της Coca-Cola Τρία Έψιλον στη Θεσσαλονίκη για την πρώτη εφαρμογή αυτής της πρωτοποριακής τεχνολογίας στη διαχείριση αποθήκης», δήλωσε η Σουζάνα Ραρή, Διευθύντρια Εφοδιαστικής Αλυσίδας της Coca-Cola 3E.

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον διαθέτει τη μεγαλύτερη εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα διακινώντας 65.000.000 κιβώτια, σε 4.000 σημεία σε όλη τη χώρα, από 4 εργοστάσια και 6 διανεμητικά κέντρα.