Skip to main content

Η ΑΚΤΩΡ ανάδοχος του έργου σύνδεσης 6ου προβλήτα–ΠΑΘΕ–Εγνατίας

Ο δρόμος με την ημιτελή γέφυρα από το 2010 απέκτησε ανάδοχο και σε τρία χρόνια αναμένεται να ολοκληρωθεί. Τι λέει η «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Μια εκκρεμότητα δέκα ετών για ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα της Θεσσαλονίκης έκλεισε χτες. Το έργο της ημιτελούς οδικής σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τους δυο μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό, απέκτησε ανάδοχο.

Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε και η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ» είναι ο μειοδότης, με ποσοστό 56,61%, με δεύτερη την «ΙΝΤΡΑΚΑΤ» και τρίτη την «ΤΕΡΝΑ». Προσυμβατικά, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 74,1 εκ. ευρώ και πλέον προχωρά η υπογραφή της σύμβασης, που όμως δεν γνωρίζει κανείς πόσο θα καθυστερήσει, για να αρχίσουν και οι εργασίες. Υπάρχει πάντα η βάσανος των ενστάσεων και των άλλων προβλεπόμενων διαδικασιών, μέχρι να πιάσουν δουλειά τα συνεργεία. Υπολογίζεται ότι είναι δυνατό να γίνει έναρξη εργασιών στο τέλος του έτους ή στις αρχές του 2021.

Πάντως, το σύνολο του έργου «Κάθετος Άξονας 56 — Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης, και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου», μετά την υπογραφή της σύμβασης θα χρειαστεί 30 μήνες για να ολοκληρωθεί.

Ο διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», που είναι η αναθέτουσα αρχή, Κώστας Κουτσούκος, τόνισε στη Voria.gr ότι «το συγκεκριμένο έργο έχει πολύ μεγάλη σημασία για την εφοδιαστική αλυσίδα, για το λιμάνι, τις μεταφορές κτλ. Είναι από τις βασικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης και συνιστά και ένα αναπτυξιακό, εκτός από οδικό έργο. Το σημαντικό είναι ότι αποτελεί ένα έργο που εκκρεμούσε από το 2010 και μέσα στους τελευταίους μόλις τέσσερις μήνες κατορθώσαμε να το δρομολογήσουμε».

Το έργο περιλαμβάνει την ημιτελή γέφυρα, που υπάρχει στο μήκος των 3,5 χλμ. του δρόμου, ενώ ήδη είναι σε κυκλοφορία τα 1,4 χλμ. Εκτός από την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του έκτου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία, η εργολαβία περιλαμβάνει και την αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου στην περιοχή του Καλοχωρίου (περιλαμβανομένης της ΒΙΠΕ).