Skip to main content

Deliverback: Η startup που χαρίζει χαμόγελα σε… ξεχασιάρηδες ταξιδιώτες

Φροντίζει να επιστραφούν με ταχύτητα και ασφάλεια αντικείμενα που ένας ταξιδιώτης έχει ξεχάσει σε ξενοδοχεία, αεροδρόμια ή ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα

Τίποτα δεν χάνεται, απλώς.. παραπέφτει προσωρινά. Αυτή είναι η φιλοσοφία της Deliverback, μιας startup που φροντίζει ώστε τα αντικείμενα που μπορεί να ξεχάσει ένας ταξιδιώτης σε ξενοδοχεία, αεροδρόμια, ferries ή ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα να του επιστραφούν με ταχύτητα και ασφάλεια.

Πρόκειται για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω της οποίας συντονίζονται οι διαδικασίες μεταξύ επισκέπτη, του σημείου όπου βρίσκεται το αντικείμενο και των courier, με σκοπό την επιστροφή του το ταχύτερο δυνατό, ακόμα και την επόμενη μέρα. Ουσιαστικά η Deliverback έχει δημιουργήσει ένα διαχειριστικό περιβάλλον που οργανώνει την επικοινωνία του πελάτη με το ξενοδοχείο για παράδειγμα και την κίνηση του courier για την επιτυχημένη αποστολή του αντικειμένου.



Η υπηρεσία

Η διαδικασία είναι απλή. Ας υποθέσουμε ότι ένας τουρίστας ξέχασε ένα προσωπικό του αντικείμενο σε ένα ξενοδοχείο και το ενημερώνει σχετικά. Το ξενοδοχείο το βρίσκει και στέλνει έναν σύνδεσμο στον πελάτη, ο οποίος μπαίνει μέσω αυτού στην πλατφόρμα της Deliverback. Στη συνέχεια εκείνος εντοπίζει στη σχετική λίστα το μέρος όπου το ξέχασε, περιγράφει τι ήταν, συμπληρώνει πού θέλει να του αποσταλεί, ενημερώνεται για το σχετικό κόστος και τον τρόπο πληρωμής και επιλέγει μία από τις διαθέσιμες courier. Μέχρι στιγμής πάνω από 1.200 επιχειρήσεις που έχουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο σχέση με τη φιλοξενία ή τη μετακίνηση τουριστών έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα, ενώ από το 2021, οπότε άρχισε ουσιαστικά να παρέχεται η υπηρεσία αυτή, έχουν πραγματοποιηθεί περί τις 20.000  αποστολές. Μάλιστα, η Deliverback φτάνει σε περίπου 90 χώρες, οπότε όσο μακριά κι αν βρίσκεται ο ταξιδιώτης, αισθάνεται σίγουρος ότι το αντικείμενο θα επιστρέψει και πάλι στα χέρια του.

«Για μας αυτές οι 20.000 αποστολές είναι 20.000 χαμόγελα. Χαμόγελα από παιδιά που ξέχασαν τα αρκουδάκια τους και δεν μπορούν να κοιμηθούν χωρίς αυτά. Από ανθρώπους που άφησαν τα κλειδιά τους ή ξέχασαν το τάμπλετ τους, ακόμα και πολύτιμα αντικείμενα που έμειναν στο χρηματοκιβώτιο ενός δωματίου» λέει στη Voria ο Γιώργος Ζαχαρτζής, διευθύνων σύμβουλος της startup και εκ των συνιδρυτών. Η Deliverback, που σε αυτή τη φάση δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο στον κλάδο της φιλοξενίας, έχει αρχίσει να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στα αεροδρόμια, τις εταιρείες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων και τα ferries. Η υπηρεσία της είναι δωρεάν για τις επιχειρήσεις, οι οποίες χάρη σε αυτή δεν χάνουν χρόνο για τη διαχείριση ενός απολεσθέντος αντικειμένου και παράλληλα ανεβάζουν τον πήχη στην εξυπηρέτηση των πελατών τους και παίρνουν τα εύσημα.





Το ξεχασμένο δερμάτινο μπουφάν
   
Η ιδέα της Deliverback γεννήθηκε μέσα από τη δυσάρεστη εμπειρία ενός από τους μετέπειτα επενδυτές στην εταιρεία, του Γιάννη Κοντέλλη, επιχειρηματία του κλάδου του αυτοκινήτου. Ο Γιάννης Κοντέλλης σε ένα ταξίδι στην Ιταλία είχε ξεχάσει ένα δερμάτινο μπουφάν σε πεντάστερο ξενοδοχείο και παιδεύτηκε έναν μήνα για να το πάρει πίσω. Σκέφτηκε λοιπόν πως σίγουρα ανάλογες δυσάρεστες εμπειρίες θα είχαν και άλλοι, οπότε θα ήταν χρήσιμο να υπήρχε ένας τρόπος ώστε η διαδικασία για την ανάκτηση ενός ξεχασμένου αντικειμένου να γίνει πιο εύκολη. Μετά από επαφές με ανθρώπους που θα μπορούσαν να αναπτύξουν το πρότζεκτ προέκυψε η Deliverback με τέσσερα ιδρυτικά μέλη: τον Γιώργο Ζαχαρτζή, κάτοχο MBA με εργασιακή εμπειρία στα χρηματοοικονομικά στις ΗΠΑ, τον Γιώργο Αυγενάκη, μηχανικό λογισμικού με σπουδές και στη διοίκηση επιχειρήσεων και εμπειρία εργασίας σε startups και εταιρείες συμβούλων λογισμικού σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, την Ελισσάβετ Καρατζά με σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων και εργασιακή εμπειρία στις πωλήσεις και τις δημόσιες σχέσεις και τον Στράτο Γιουλδάση, μηχανικό λογισμικού και αρχιτεκτονικής συστημάτων, με εργασιακή εμπειρία σε εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η startup απασχολεί σήμερα 13 άτομα.  

Ο Γιώργος Ζαχαρτζής