Skip to main content

Δεν εφαρμόστηκε μελέτη που προέβλεπε τρίμηνο κλείσιμο των Τεμπών για λόγους ασφαλείας

Πλήθος ερωτημάτων για τους χειρισμούς της ελληνικής πολιτείας στο ζήτημα της ασφάλειας των οδικών μετακινήσεων στην κοιλάδα των Τεμπών εγείρει η αποκάλυψη του προέδρου του ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσσαλίας,
Πλήθος ερωτημάτων για τους χειρισμούς της ελληνικής πολιτείας στο ζήτημα της ασφάλειας των οδικών μετακινήσεων στην κοιλάδα των Τεμπών εγείρει η αποκάλυψη του προέδρου του ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσσαλίας, κ. Ντίνου Διαμάντου, ο οποίος υποστήριξε σήμερα ότι υπήρχε ολοκληρωμένη μελέτη για παρεμβάσεις ασφάλειας επί του πρανούς στα Τέμπη αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ, καθώς προέβλεπε κλείσιμο της εθνικής οδού για διάστημα τριών μηνών

Παρουσιάζοντας τις πρώτες εκτιμήσεις για το πόρισμα του ΤΕΕ σχετικά με τα αίτια της κατολίσθησης στα Τέμπη, ο κ. Διαμάντος αποκάλυψε ότι η εδαφολογική μελέτη που εκπονήθηκε το 2003 για την περιοχή πρότεινε τρία σενάρια με στόχο την ασφαλή διέλευση της κοιλάδας από τους οδηγούς: Τη λήψη μέτρων στο πρανές του δρόμου, τη διαμόρφωση τεχνητής σήραγγας και την παράκαμψη. Για περιβαλλοντικούς λόγους απορρίφθηκε η λύση της τεχνητής σήραγγας και επελέγη η λύση της λήψης μέτρων ασφαλείας στο πρανές, με την προϋπόθεση ότι ο ανάδοχος του έργου θα εκπονούσε και θα υπέβαλε ολοκληρωμένη μελέτη μέτρων ασφαλείας.

Σύμφωνα με τον κ. Διαμάντο, η μελέτη αυτή συντάχθηκε από την εταιρία και υποβλήθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ, χωρίς κανείς να γνωρίζει με ευθύνη ποίου ελήφθη η συγκεκριμένη απόφαση. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΚΔ Θεσσαλίας αρκέστηκε στη διαπίστωση ότι τμήματα της μελέτης εφαρμόστηκαν σε κάποια κομμάτια του δρόμου, χωρίς να υπάρξει συνολική εφαρμογή της. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία του ΤΕΕ τα αίτια της κατάπτωσης φαίνεται να είναι η διάβρωση του εδάφους από τις πρόσφατες βροχοπτώσεις και τα μεγάλα διαστήματα ξηρασίας, ενώ αμφισβητείται ο ρόλος που έπαιξε στην εξέλιξη του φαινομένου το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν εκρηκτικά για τη διάνοιξη της σήραγγας.

 Ο κ. Διαμάντος τόνισε ότι η εταιρεία είχε – με βάση τη σύμβαση – το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει εκρηκτικά με την άδεια της οικείας αρχής  για ελεγχόμενες ανατινάξεις, ο οποίες όμως έγιναν σε μεγάλη απόσταση από το σημείο της κατολίσθησης και μετρήθηκαν από ανεξάρτητο εργαστήριο (το οποίο μάλιστα δημοσίευσε τα αποτελέσματα του) και οι δονήσεις που προκλήθηκαν βρέθηκαν πολύ κάτω από το επιτρεπτό όριο. Ωστόσο ο κ. Διαμάντος κράτησε επιφυλάξεις για τη σχέση των εκρήξεων με τις κατολισθήσεις λέγοντας ότι οι μηχανικοί πρέπει να ενημερωθούν εκτενέστερα με τα πλήρη στοιχεία ιδιαίτερα για τα σημεία που η σήραγγα πλησιάζει στο οδόστρωμα.