Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019
x

DESIGN ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΟ 4,2% ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΑΕΠ

Στη Θεσσαλονίκη το Hellenic Design Centre άνοιξε για επιχειρήσεις, φρέσκιες προσπάθειες από start ups αλλά και δημιουργικές παρεμβάσεις.

To design, δεν είναι μόδα, δεν είναι αισθητική, είναι πάρα πολλά περισσότερα, είναι ο σχεδιασμός που πρέπει να ενταχθεί σε καινοτόμα προϊόντα, υπηρεσίες αλλά και διαδικασίες, για ισχυρές στον παγκόσμιο ανταγωνισμό ιδιωτικές επιχειρήσεις, αλλά και αποτελεσματικούς φορείς του δημοσίου.

Τα παραπάνω τονίστηκαν στο 3ο διεθνές συνέδριο «Innovation ID 2018», που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη και στη διάρκεια του οποίου έγιναν τα επίσημα «αποκαλυπτήρια» και η πρώτη δημόσια παρουσίαση του Hellenic Design Centre, του κέντρου που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του ΚΕΠΑ και χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, έχοντας την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Το design, δεν είναι μόνο σοβαρή υπόθεση, είναι ήδη big business στην Ευρώπη, παρότι το μέγεθός του δεν το συνειδητοποιούμε συχνά, είπε η κ. Άννα Αθανασοπούλου, επικεφαλής της Μονάδας Τουρισμού, Αναδυομένων και Δημιουργικών Βιομηχανιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Το design παράγει σημαντική αξία για την Ευρώπη, σε όρους οικονομικούς και πολιτισμικούς, είπε η κ. Αθανασοπούλου σημειώνοντας ότι 12 εκατομμύρια άτομα απασχολούνται στις δημιουργικές (creative) και πολιτισμικές (cultural) βιομηχανίες της Ευρώπης. Οι βιομηχανίες αυτές έχουν παραγωγή που σε αξία αντιστοιχεί στο 4,2% του Ευρωπαϊκού ΑΕΠ, ενώ σε διάφορους κλάδους απασχολούνται πάνω από 400.000 designers.

H EE έβαλε το design στις πολιτικές της, με το πρώτο design action plan, το 2013, αλλά σήμερα πλέον, με τις εξελίξεις να τρέχουν και τις αντιλήψεις να αλλάζουν ταχύτατα, είναι φανερό ότι το design driven innovation γίνεται καταλύτης για καινοτομικές αλλαγές στη βιομηχανία, τις υπηρεσίες αλλά και το δημόσιο τομέα.

Στο πλαίσιο των νέων τάσεων αλλά και της νέας ευρωπαϊκής πολιτικής για τη βιομηχανία, η ΕΕ σχεδιάζει τέσσερις άξονες παρεμβάσεων για το design:

- Στο πλαίσιο των European Industry Days κάθε Φεβρουάριο.
- Έναρξη τακτικού διαλόγου μεταξύ των creative και cultural sectors.
- Αξιοποίηση του design σαν δημιουργικό ερέθισμα για την καινοτομία στην οικονομία αλλά και την ανάπτυξη δεξιοτήτων από το ανθρώπινο δυναμικό.
- Διάθεση πόρων, που θα κατευθυνθούν μέσω νέων προγραμμάτων για τις επιχειρήσεις και τους φορείς.

Το πρώτο μέρος του συνεδρίου άνοιξε με χαιρετισμούς από: την κα. Αγγελική Μπάρακλη, project manager του Hellenic Design Centre, του κ. Βασίλη Θωμαίδη μέλους δ.σ. του ΚΕΠΑ, του κ. Χ. Αηδονόπουλου εκπροσώπου της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Θεσσαλονίκης κ. Σπύρο Πέγκα και, τον πρόεδρο του BEDA κ. Bart Ahsmann.

To Ηellenic Design Centre, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και τις υπηρεσίες που είναι έτοιμο να προσφέρει στις επιχειρήσεις, μικρομεσαίες, start ups, αλλά και σε θέματα φλέγοντα για την πόλη μέσω συνεργασίας με άλλους φορείς, παρουσίασε ο marketing coordinator του HDC κ. Δημήτρης Καμπούκος.

Το Κέντρο αρχίζει δραστηριότητα, μέσα από workshops, την πρωτότυπη ιδέα του design clinic, ειδικές υπηρεσίες εξάμηνης διάρκειας για start ups, αλλά και το design challenge που σε πρώτη φάση ξεκινάει παρεμβάσεις στη πόλη με ειδική αναφορά στον τουρισμό.

Στην πρώτη ενότητα, για την ανάπτυξη που ενσωματώνει το design, μίλησαν ο κ. Michael Thomson CEO της βρετανικής Design Connect και ο κ. Αλέξης Διδασκάλου, CEO της Ingenno Desigh του Βερολίνου.

Οι εργασίες του συνεδρίου συνεχίζονται με ομιλητές από Ιταλία, Βέλγιο, Φιλανδία, Λετονία, Ολλανδία, Μάλτα όπως και με εκπροσώπους ελληνικών εταιρειών.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ