Skip to main content

Δέσμευση Ρέππα για ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής της Θεσσαλονίκης

Η κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθειες για την ολοκλήρωση του Μετρό και τις συνδέσεις της Εγνατίας Οδού, καθώς και για την έναρξη των εργασιών της εξωτερικής περιφερειακής, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργό
Από τα λόγια στην πράξη περνά η κυβέρνηση, αναφορικά με τις υποδομές και τα δίκτυα στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, από τη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας ότι καταβάλλονται προσπάθειες για την ολοκλήρωση του Μετρό και τις συνδέσεις της Εγνατίας Οδού, καθώς και για την έναρξη των εργασιών της εξωτερικής περιφερειακής.

Όπως σημείωσε ο κ. Ρέππας, μια «δέσμη μέτρων» σε υποδομές και δίκτυα «μπορεί πραγματικά να αναδείξει τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή σε πρωταγωνίστριες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη». Επεσήμανε, δε, ότι πρέπει να ολοκληρωθούν οι συνδέσεις της Εγνατίας Οδού και πρόσθεσε ότι επιδίωξη του υπουργείου είναι «να δρομολογηθεί μέσα στο 2010» και να ξεκινήσει η εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης».

Για το Μετρό ανέφερε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια «να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος», επισημαίνοντας ωστόσο ότι το έργο παραλήφθηκε «με πολλές καθυστερήσεις και ουκ ολίγα προβλήματα».

«Έχει χαθεί το 55% του συμβατικού χρόνου και το έργο δεν έχει προχωρήσει πάνω από 11% με 12% που βρισκόμαστε τώρα», τόνισε ο υπουργός.

Ο κ. Ρέππας υπογράμμισε, ωστόσο, ότι η συγκυρία επιβάλλει προσεκτικό σχεδιασμό για το σύνολο των έργων, ώστε να είναι επωφελής και να μην αποδειχθεί ατελέσφορος, φέρνοντας ως παράδειγμα «κακού σχεδιασμού» τα σχέδια για την υποθαλάσσια αρτηρία.

«Έχουμε ένα διπλό στόχο: να συμβάλλουμε στην ανασυγκρότηση της χώρας και ταυτόχρονα να πραγματοποιήσουμε το όραμά μας για την ελληνική περιφέρεια και ιδίως για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία», πρόσθεσε ο υπουργός.

Επίσκεψη Ρέππα στα γραφεία του Μετρό Θεσσαλονίκης

Ταχύτερους ρυθμούς και οργανωτικές αλλαγές στην επιβλέπουσα αρχή του μετρό προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, μετά την επίσκεψή του στα γραφεία του μετρό Θεσσαλονίκης και τη συνάντησή του με τον διευθυντή διεύθυνσης μετρό Θεσσαλονίκης Ευάγγελο Γαλούση. Τον υπουργό συνόδευε ο αρμόδιος υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης και ο γ. γραμματέας του υπουργείου κ. Λαμπρόπουλος.

«Έχουμε καταλήξει στην απόφαση για τις δέουσες οργανωτικές και διοικητικές αλλαγές που είναι απαραίτητες, προκειμένου η οργανωτική δομή, που θα καθοδηγεί το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, πλέον να μπορεί να παίρνει γρήγορα αποφάσεις και να δίνει λύσεις στα προβλήματα, την ώρα που παρουσιάζονται», δήλωσε ο υπουργός.

Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε το μετρό «έργο ζωής για τη Θεσσαλονίκη» και ως το «πιο σημαντικό, ίσως, μεταξύ των έργων που εποπτεύουμε». Τόνισε ότι «το βάρος, από τη Δευτέρα κιόλας, πέφτει στην απελευθέρωση του χώρου του πανεπιστημίου» και του εργοταξίου της Παπάφη και στην αντιμετώπιση των προβλημάτων στο εργοτάξιο Μ. Πατρικίου και στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

«Προβλήματα χρηματοδότησης δε θα αντιμετωπίσουμε, έχουμε κάνει το σχεδιασμό μας. Πιστεύουμε ότι και ο ανάδοχος από τη δική του πλευρά θα κάνει, όχι απλώς ότι προβλέπεται από τις συμβατικές του υποχρεώσεις αλλά και κάτι παραπάνω, ώστε το έργο να ανακτήσει το χρόνο που μέχρι ώρα έχει χαθεί, λόγω των πολλών προβλημάτων και να παραδοθεί σε χρήση, όχι με μεγάλη καθυστέρηση», υπογράμμισε ο υπουργός.

Ο κ. Ρέππας επεσήμανε ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού καταβάλλεται προσπάθεια να διευθετούνται ταχύτερα τα προβλήματα που ανακύπτουν με τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Τόνισε, επίσης, ότι παραμένει ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά και Δ. Θεσσαλονίκη και δήλωσε ότι θα βρίσκεται «κάθε μήνα στη Θεσσαλονίκη» και για το μετρό και για τα άλλα έργα της ευρύτερης περιοχής.

«Η Θεσσαλονίκη θα είναι το ορμητήριο για τις μεγάλες πρωτοβουλίες μας στη Β. Ελλάδα», πρόσθεσε ο κ. Μαγκριώτης.