Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε έξι μήνες θα έχει ετοιμάσει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για την πιο εμβληματική παρέμβαση των τελευταίων δεκαετιών

Εγκρίθηκε σήμερα από την οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ο διαγωνισμός για την εκπόνηση της μελέτης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την ενοποίηση, ανάπλαση και αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σε όλο του το μήκος από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι.

Η μελέτη, που είχε υποσχεθεί ότι θα συντάξει η Περιφέρεια μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης και είναι το πρώτο βήμα για το εμβληματικό πρότζεκτ των επόμενων ετών, που θα δημιουργήσει ένα ενιαίο μέτωπο, προσβάσιμο από όλους. Παρέμβαση την οποία είχε προωθήσει και η Voria.gr, ως ένα από τα κύρια στοιχήματα της Θεσσαλονίκης για την επόμενη μέρα.

Στη σημερινή συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής, ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας, τόνισε ότι όταν ολοκληρωθεί η μελέτη θα δοθεί η δυνατότητα για την κατάθεση –από την Περιφέρεια- στα συναρμόδια υπουργεία ένα σαφές και ξεκάθαρο πλαίσιο χρήσεων γης στην παράκτια ζώνη των 42 χιλιομέτρων, που πρέπει να ενοποιηθεί, ώστε να διαμορφωθεί το ενιαίο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης.

Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου έξι μήνες και θα ενσωματώνει και τα αποτελέσματα της διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο διάστημα, όπου κατατέθηκαν οι απόψεις όλων των φορέων, κινήσεων πολιτών και κυρίως των επτά δήμων που έχουν τμήματα του παραλιακού μετώπου στα διοικητικά τους όρια (Δέλτα, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας-Χορτιάτη, Θέρμης και Θερμαϊκού).

Ο κ. Γιουτίκας τόνισε ότι έχει επιτευχθεί «μια μεγάλη, ιστορική συμφωνία με τους δήμους και μετά την ολοκλήρωση της μελέτης και την κατάθεσή της στα υπουργεία, αναμένεται η έγκριση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, ώστε να δεσμευτούν οι χρήσεις γης. Ακολούθως θα γίνει ένας ενιαίος αρχιτεκτονικός σχεδιασμός που θα αποτυπώνει τα έργα που πρέπει να γίνουν».

Σε αυτό το πλαίσιο θα ενταχθεί η ανάπλαση και διαπλάτυνση της παλιάς παραλίας της Θεσσαλονίκης, η ενοποίησή της με την έκταση των 200 στρεμμάτων όπου θα κατασκευαστεί το Μουσείο Ολοκαυτώματος και θα δημιουργηθεί το νέο μητροπολιτικό πάρκο, η ενοποίηση της περιοχής μετά το Μέγαρο Μουσικής με τη νέα παραλία και ανατολικότερα η επίλυση των προβλημάτων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Πιθανώς και η μαρίνα της Πυλαίας και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις.

Το κρίσιμο ζήτημα, σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα, είναι να διασφαλιστεί χρηματοδότηση για όλα αυτά τα έργα, που σήμερα αποτελούν ιδέες, προτάσεις και μελέτες. «Είναι μια παρέμβαση που αλλάζει την εικόνα και την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης. Όμως οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες και απαιτούνται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να ολοκληρωθεί το πρότζεκτ», υπογράμμισε.

Ακριβώς γι' αυτούς τους λόγους θα εξεταστεί η αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων και προγραμμάτων (πέραν ακόμη και του ΕΣΠΑ), εθνικών πόρων και πόρων από τη μόχλευση κεφαλαίων, ενώ οι παρεμβάσεις θα υλοποιούνται τμηματικά, στο ενιαίο πάντως πλαίσιο του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου.

Το σχέδιο για την ενιαία παραλιακή ζώνη είναι σύμπραξη της Περιφέρειας, των δήμων και του ΤΕΕ/ΤΚΜ, αλλά έχει την έγκριση και της κυβέρνησης. Στόχος η δημιουργία μιας παραλιακής ζώνης, που θα είναι προσπελάσιμη, που θα έχει δραστηριότητες αναψυχής, που θα είναι πόλος έλξης, με έναν τεράστιο άξονα περιπάτου και ποδηλατοδρόμου, που θα συνδέεται με τη θαλάσσια συγκοινωνία μελλοντικά και θα συνδέει χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, αναψυχής, ιστορίας και μια σειρά από τοπόσημα μεταξύ τους.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ